כותרות אחרונות
Search

ליווי משפטי בפרויקט של תמ"א 38!

צילום: freepik

 

ליווי משפטי בפרויקט של תמ"א 38

תמ"א 38:

באזור המרכז אפשר לראות במקומות רבים פרויקטים של תמ"א 38 שקורמים עור וגידים. מדובר במיזמים ייחודיים שיש להם כמה מטרות והם מתאימים למבנים ישנים. בבניינים שנבנו לפני עשרות שנים לא יושמו תקנים מוקפדים שמיושמים היום כמו בנושא יסודות המבנה. באופן טבעי לאחר שנים רבות האיתנות של היסודות נפגעת וקיים חשש שהמבנה יקרוס. הפתרון לכך הוא תכנון פעולות שיחזקו את כל היסודות על ידי יציקה של יסודות נוספים, או עיבוי של היסודות הקיימים על פי ההנחיה של המהנדס או הקונסטרוקטור. לאחר ביצוע פעולה זו, הבניין יוכל לשאת משקל הרבה יותר גדול ולכן מקימים מעליו כמה קומות נוספות ובכל אחת מהן ימוקמו כמה דירות בגדלים שונים.

 

תפיסת העולם של פרויקט זה היא שכל השכנים מתאגדים יחד, הם בוחרים וועד של כמה דיירים שמייצגים אותם ויחד עם עורך דין נדלן הם בוחרים חברה קבלנית שתבצע את המיזם בפועל. עורך דין זה בוחן כמה וכמה חברות קבלניות ועל פי הרזומה המקצועי של כל אחת מהן, היציבות הכלכלית ושביעות הרצון של הלקוחות מהעבודות שביצעה החברה, מתקבלת החלטה מי יבצע את הפרויקט של תמ"א 38 הספציפי.

 

חשיבותו של ליווי משפטי בפרויקטים של תמ"א 38:

תפקידו של עורך דין נדל"ן הוא בראש וראשונה לשמור על האינטרסים של הדיירים. הם יחיו תקופה ארוכה בתוך אתר בנייה והוא זה שיעקוב מקרוב אחר העובדה שעובדי הקבלן יבצעו את כל העבודות בהתאם להסכם שנחתם בין הקבלן לבין הדיירים.

 

יש מקרים שבנוסף ליסודות משדרגים נושאים שונים בבניין כמו לדוגמה הוספת מעלית לנוחות הדיירים הקיימים וגם השכנים שיגורו בקומות הגבוהות, הוספת ממ"ד, מרפסת, או כל שינוי אחר שעליו הסכימו כל הדיירים.

 

צילום: freepik

 

מומחיות בתחום תמ"א 38:

ייצוג דיירים בפרויקטים של תמ"א 38 דורש מיומנות וניסיון רב. עורכי דין שעוסקים בכך כבר כמה שנים יודעים בדיוק מהן נקודות התורפה של החברות הקבלניות ולכן מבצעים בקרה תמידית כדי לוודא שהשכנים מקבלים את כל מה שהובטח להם.

 

עורך דין זה אחראי גם על ההסכמים עם קבלני המשנה שכל אחד עוסק בתחום אחר כמו ריצוף, חשמל, אינסטלציה וכו'. וזאת כדי שכל אחד מהם יבצע עבודה מקצועית ביותר תוך שימוש בחומרי הבנייה שרשומים בכתב הכמויות שקבע המהנדס כיוון שהם עומדים בתו התקן הישראלי.

 

מפקח הבנייה שמועסק באתר הבנייה מוודא שכל העבודות אגן תואמות את הדרישה ההנדסית ואם מתגלה בעייתיות, לא אחת נדרש הקבלן לפרק קטע מסוים ולבצע הכול מחדש באופן שתואם את הדרישה.

 

תשלומים לחברה הקבלנית:

ברוב המקרים הדיירים אינם נדרשים לשלם כספים בפרויקט תמ"א 38 כיוון שבתמורה לחיזוק היסודות, החברה הקבלנית מקימה קומות נוספות ומוכרת את הדירות בשוק החופשי. אך אם הם מוסיפים חדרים או מעלית, יהיה עליהם לשלם את הסכום שסוכם והתשלומים יבוצעו על פי קצב התקדמות הבנייה.