כותרות אחרונות
Search

לרגל הקיץ – מוזיאון המוזיקה העברי בירושלים מתחדש ומציע חווייה מוזיקלית איכותית לכל המשפחה.

צילום: ליאור לינר

 

מוזיאון המוזיקה העברי היפהפה בירושלים משתדרג.

מוזיאון המוזיקה העברי היפהפה בירושלים משתדרג ומתחדש לרגל הקיץ ומציע חווייה מוזיקלית איכותית לכל המשפחה.

* מפגש עם דמויות מוזיקליות מהתפוצות השונות.

* סרטים ייחודיים חדשים בהפקת הצוללת הצהובה.

* כלי נגינה חדשים וייחודיים לראשונה במוזיאון.

* עמדות משחקים אינטראקטיביים.

  * התנסות בכלי נגינה מגוונים.

* סיור וירטואלי בבית המקדש בעזרת משקפי מציאות מדומה הכי חדישים בשוק (VR)

ראשון עד חמישי בין השעות 10:00-19:00 שישי 10:00 עד 14:00.

 כל זאת תוך שמירה על הנחיות התו הסגול.

 

צילום: ליאור לינר

 

לקראת הקיץ שודרג מוזיאון המוזיקה העברי בירושלים והתחדש בסרטונים והפעלות חדשות ואיכותיות, כמו גם בכלי נגינה חדשים. בשדרוג המוזיאון הושקעו למעלה מ 350,000 ₪ לטובת שדרוג ומינוף החווייה. במהלך חודש אוגוסט מומן הקהל הרחב על מגוון הגילאים לצאת למסע מוזיקלי אינטראקטיבי חוצה יבשות ולגלות מוזיקה יהודית שהיתה נהוגה בתפוצות תוך שמירה על הנחיות התו הסגול.  במסע הייחודי יהנו המבקרים מאלמנטים מוסיקליים היסטוריים ועכשוויים, פעילות אינטראקטיבית והתנסות בכלי נגינה עתיקים וחדשים שעברו חיטוי על פי הכללים. 

 

דרך מסע במרכז אסיה והקווקז, מרוקו ואנדלוסיה, אפריקה, אתיופיה, תימן, אירופה, בלקן, סוריה עיראק והחלל העברי מוזמנים המבקרים להכיר מעל ל250 כלי נגינה מיוחדים ומרהיבים שהגיעו מאותן תפוצות המוצגים במוזיאון, מסיפורן של משפחות וקהילות יהודיות, מאנשים שסיפורם טרם סופר. בשבועות האחרונות הגיעו למוזיאון עשרות כלי נגינה  יחודיים שנתרמו ולראשונה מוצגים לקהל הרחב. ביניהם הגיעו שני כלים שהם הראשונים מסוגם בארץ! : צ'מבלו הונגרי עתיק כבן 90 (תרומתו של מר יחזקאל אבוזווילי) – כלי מיתר, עליו מנגנים באמצעות הקשה. הכלי עלה מהונגריה בעזרת יחזקאל. הסיפור מאחורי הכלי הוא סיפורה היחודי של יהדות הונגריה.

 

קונג-מון קמבודי Pat Kon (Khong Mon) (תרומתו של מר מיכאל קאופמן) – כלי מיוחד ונדיר בנוף הישראלי-הבנוי מצלחות מתכת ועיטורים אמנותיים. באמצעות הקשה על הצלחות מופקים צלילים שייקחו את המבקרים (בדמיון) הישר לקמבודיה הרחוקה.

 

בהתאם להנחיות החדשות יתקיימו הקיץ במוזיאון סיורים מודרכים לילדים בקבוצות קטנות, בדגש על הפעלות, נגינה ומשחקים, כמו גם סיורי מבוגרים בדגש על חוויה רב תרבותית מעצימה. כלי הנגינה מחוטאים באופן שוטף וכך גם המוזיאון.

 

לשדרוג חוויית המוסיקה והעצמתה הופקו 8 סרטים חדשים לטובת קהל המבקרים שיוקרנו החל מחודש אוגוסט. הסרטונים, בהשתתפות חברי התזמורת האנדלוסית, 'מקמאת' העותמנים מובילי הזמר התימני, נגנים נוספים ואמנים שונים, מלווים בקריינות של  המוזיקאי יאיר דלאל.

 

צילום ליאור לינר

כאמור, מידי יום, יוכלו המבקרים ליהנות מסיורים מוזיקליים-תיאטרליים לכל המשפחה (מודרכים או עצמאיים) בשילוב תלבושות ודמויות היישר מארצות הגלות. בסיור מודרך (האופציה המומלצת) יוכלו לשמוע על ההיסטוריה של כלי הנגינה הנמצאים בכל חלל וחלל במוזיאון, על האנשים המרתקים שנהגו לנגן בהם בתפוצות, על המדינות מהן הם הגיעו וכמובן להתנסות בנגינה! נציין כי כלי הנגינה מחוטאים באופן שוטף.

 

בנוסף יוכלו באי המוזיאון לצאת לסיורים עצמאיים בעזרת 'סבא לוי', המדריך הוירטואלי, המלווה את מבקרי המוזיאון. את סבא לוי ניתן להכיר באמצעות הטאבלט הניתן בכניסה למוזיאון.

המבקרים מוזמנים להצטרף למשחקים האינטראקטיביים הקיימים בכל חלל שכולם עוברים חיטוי באופן שוטף: בחלל מרכז אסיה: מוזמנים להשתתף במשחק אינטראקטיבי בסגנון 'גיטר הירו' וליהנות מהתנסות בכלי נגינה עתיקים כמו זורנה כורדית, זארב פרסי, רובאב בוכרי, פאנדור קווקזי ועוד.  (טאבלט לילד מגיל 10 ומעלה בלבד).

 

בחלל המוקדש למסורת המרוקאית ולהשפעות ספרדיות – מרוקו אנדלוסיה – נהנים המבקרים מסרטון המציג את התרבות המקומית וכלי הנגינה הייחודיים לאזור זה ולהצטרף למשחק אינטראקטיבי המבוסס על "סיימונס" משחק זכרון.

 

בחלל המאפיין מוזיקה מאזור עיראק סוריה מצרים והודו ימצאו המבקרים ברקוד שיזמין אותם להצטרף למשחק טריוויה אינטראקטיבי העוסק בסגנון המוסיקלי הייחודי לארצות אלו.  בחלל המוקדש לשירה והמוזיקה של ארצות אירופה ואשכנז מוצג ספר דיגיטלי ענק המעניק חוויה ייחודית ופרטים על דמויות מפתח שהשפיעו על המוסיקה היהודית וגם סרט בהנחיית 'סבא לוי'. בחלל ארצות הבלקן מוזמנים לבדוק את מיומנותם בכלי נשיפה אופייניים לאזור ע"י משחק תחרותי אינטראקטיבי וליהנות מתצוגה מרהיבה הכוללת בוזוקי, קאנון, מנדולינה וצלילי טברנה מקפיצים.

 

צילום ליאור לינר

 

רוצים להיות אקטיבים ולנגן בעצמכם? בואו להתנסות בכלי הקשה אלקטרוניים, הכרת כלי הנגינה אפריקאים כמו פעמון דון דון, תוף גינאה, נבל אתיופי שופרות תימנים ועוד בחלל אפריקה ותימן.

 

גולת הכותרת של המוזיאון, החלל העברי, המוקדש לקיבוץ הגלויות ולעבר המוסיקלי המיוחד של ארץ ישראל וירושלים, יוכלו ליהנות המבקרים מסיור בדגם בית המקדש הוירטואלי באמצעות משקפי מציאות מדומה שעוברים חיטוי בין משתמש למשתמש (במוזיאון 16 עמדות) מה שהופך את הביקור במוזיאון לחוויה מרגשת וייחודית. במהלך הסיור ילמדו המשתתפים על הסגנונות המוזיקליים השונים אשר השפיעו על המוזיקה והשירה שהיו נהוגים בתפוצות בהם חי העם היהודי.

 

מוזיאון המוזיקה פועל בהתאם להנחיות התו הסגול, מחוטא פעמיים ביום. כל טאבלט ואזניות עוברים חיטוי לפני השימוש ואחרי. הביקור במוזיאון עם מסיכות בלבד. כמות המבקרים השוהים בו זמנים במוזיאון מוגבלת ובכניסה מתבצעת בדיקת חום לכל מבקר. התנסות בכלי נגינה אך ורק במסגרת סיורים מודרכים.

 

מוזיאון המוזיקה העברי – רחוב יואל משה סולומון 10 נחלת שבעה.

מחירים: רגיל – 60 ₪ אזרח ותיק/ ילד מגיל 5 ומעלה – 45 ₪ סטודנט 40 ₪ חייל 32 ₪

פרטים נוספים ותיאום הגעה: מראש בלבד בטלפון 02-5406505

או במייל contact@hebrewmusicmuseum.com

http://hebrewmusicmuseum.com/he/