כותרות אחרונות
Search

לרגל חגיגות האירוויזיון בישראל, קניון TLV מציג תערוכה אופנתית של שמלות מנצחות !

לרגל חגיגות האירוויזיון בישראל, קניון TLV מציג תערוכה אופנתית של שמלות מנצחות !

13 מעצבי אופנה שיעצבו שמלות חדשות בהשראת שמלות אירוויזיון אייקוניות שייצגו בעבר את ישראל

אוצרי התערוכה: גילי סיוון-כהן ויואב מאיר

 

התערוכה תוצג בין התאריכים  12.5-12.6.219

ברחבת הכניסה מרחוב קרליבך בקניון TLV

קניון TLV, חשמונאים -קרליבך, ת"א

 

קיי לונג בהשראת דנה אינרנשיונל השיר דיווה צילום ניר סלקמן

 

המעצבים, ירון מינקובסקי, דרור קונטנטו, מעוז דהאן, ים יאגודייב, אפרת קליג, קיי לונג, רן צוריאל, נדב רוזנברג, קובי גולן, חן בר כליפה, רביד הקן, רעומה ומאור צבר עיצבו 13 שמלות חדשות בהשראת כוכבות האירווזיון שייצגו בעבר את ישראל: ירדנה ארזי, אורנה דץ, עפרה חזה, דפנה דקל, שרית חדד, נטע ברזילי, דנה אינטנשיונל, גלי עטרי, אורנה דץ, אילנית, שוקולד מנטה מסטיק, ריטה, ליאורה ושלומית אהרון (בהתאמה)

 

ללא ספק האירוויזיון הוא חגיגת אופנה צבעונית ומוגזמת. לא פעם הלבוש הוא חלק בלתי נפרד מהביצוע ויש לו תרומה להצלחת השיר. בתערוכת "השמלה המנצחת" ביקשו האוצרים, גילי סיוון ויואב מאיר, מ-13 מעצבי אופנה מובילים לעצב שמלות חדשות בהשראת שמלות אייקוניות שנלבשו על ידי נציגות ישראליות. התערוכה תלווה בעמדת צילום אינטרקטיבית בה לצד השמלות יוקם קיר פינתי לסלפי בהשראת האירוויזיון.

 

אפרת קליג בהשראת נטע ברזילי, השמלה המנצחת בקניון TLV צילום ניר סלקמן

 

גילי סיוון ויאב מאיר, אוצרי התערוכה: "האירוויזיון הוא אירוע המוזיקה הגדול ביותר באירופה, שכל שנה היא חגיגה מחדש. אירוע תרבות שמקשר בין מדינות ועמים ויוצר מרבד קסום של סגנונות, קולות ושירים. בכל תחרות אנחנו נחשפים לצבעים חדשים ומלבד השירים בולטות גם התלבושות של האומנים. תחרות האירוויזיון משודרת לייב למליוני אנשים שרואים ביצועים מרהיבים – אסור לטעות שהביצועים הם שירים בלבד – תאורה, כוריאוגרפיה, מסכי וידאו וכמובן הבגדים, הם חלק בלתי נפרד מהביצוע. בתערוכה זו בחרנו לתת זרקור על השמלות הכי אייקוניות שייצגו את ישראל באירוויזיון. כי מעבר לכישרון אדיר שיש לנו בארץ, שבא לידי ביטוי ביוצרים, זמרים וזמרות מוכשרים, מעצבי האופנה הישראלים לוקחים חלק לא קטן בהצלחות הגדולות של מדינת ישראל באירוויזיון. 13 מעצבים ומעצבות ישראלים מתל אביב נענו לאתגר לעצב שמלות חדשות לכבוד הגעת האירוויזיון לישראל. השמלות מעוצבות בהשראת שמלות של נציגות עבר בולטות שייצגו את ישראל בתחרות. הדגש בתערוכה זו הוא על אופנה ישראלית, אינטרפטציה רב תרבותית של מעצבים ומעצבות לייצוג עבר והבאתו לימנו אנו."

ירון מינקובסקי בהשראת השמלות שלבשו ירדנה ארזי, "בן אדם", 1988 ואורנה דץ, "כאן",1991: "הבגד שעיצבתי עבור אורנה ומשה דץ לאירוויזיון הפך להיות אייקון לאופנה ישראלית. אירוויזיון בשבילי זה חגיגה של זוהר לא מתפשר. במה גדולה, הגשת שיר בגדול. הכל זוהר ומוגזם. עיצבתי בעבר פעמים לאירוויזיון. גם לזמרת ליאורה שייצגה אותנו בתחרות וגם לדצים. בבגד המקורי היה שימוש במפות שולחן בוכריות שנגזרו ויצרו מראה חדש, אתני עם ניחוח ים תיכוני. גרסת 2019 משלבת רקמת איקסים צבעונית על בד טול-בהשראת רקמת בית לחם המעטרת את הגלביות המזרחיות. צבעוניות עשירה המעניקה לבגד מראה ישראלי שורשי עם טוויסט הוליוודי."

 

דרור קונטנטו בהשראת השמלה שלבשה עפרה חזה, "חי", 1983: "הבגד המקורי מדהים בעיני וזה כבוד אדיר לעצב בהשראת אחת הזמרות הכי גדולות שייצגו את ישראל בכל הזמנים. עופרה חזה בלבן מסמלת עבורי את ישראל השלווה והטובה. תחרות האירוויזיון היא הפסקה שמחה בשביל כולנו בתוך הטירוף שאנחנו חיים בו, חגיגה של אופנה ומוזיקה שתמיד הולכות יחד. הדגם שלי עשוי מבדים יוקרתיים כיאה למעמד, באינטרפטציה עכשווית לאווירה שהביאה איתה עופרה לבמה הגדולה בעולם."

 

מעוז דהאן בהשראת השמלה שלבשה דפנה דקל, "זה רק ספורט", 1992: "עם האלמנטים שייצגו את אותה התקופה ג׳קט עם כריות אבל חיתוכים של היום ובמקום חצאית שאפיינה אותה זה יהיה עם טייץ שמסמל את הטרנד הכי עכשווי של עולם האופנה – מראה אלגנטי עם השפעות של עולם הספורט."

 

קיי לונג בהשראת השמלה שלבשה דנה אינטרנשיונל, "דיווה", 1998: "הזכייה באירוויזיון של דנה אינטרנשיונל ב1998 השפיעה על כולנו. לא רק בגלל שישראל זכתה בתחרות אלא גם כי הראינו שאפשר גם אחרת! דנה יצרה תקדים – טראנסקסואלית שמייצגת את ישראל וזוכה באירוויזיון. האופוריה שכולנו חשנו , הרצון להיות חופשיים ולהיות מי שאנחנו. הבגד עם נוצות הגאווה של גוטייה ייזכר לנצח כנוצות של חופש. עיצבתי את השמלה מאזיקונים שצבעתי בצבעי הנוצות ובד רשת. את המעיל עיצבתי מבד אורגנזה שנותן תחושה ומראה נוצתי  בעידן שבו מעדיפים סינתטי על החי."

 

מאור צבר בהשראת השמלה שלבשה שלומית אהרון, "הלילה", 1981: "שלומית אהרון מדלגת בין המדרגות ובין הגברים בשמלה שחורה מנצנצת ישירות אל הקהל ואל המצלמה המתמקדת בה. השחור הנצחי והגזרה ה"לכאורה פשוטה" הפנטו אותי. ואת כל זה היא עושה בהיריון- עם שיר שהיא כתבה! ככה מיצרים קלאסיקות. כצופה האירוויזיון זו תמיד חוויה כיפית. זה ה"לראות כדורגל" עם החבר'ה" שמאפשר לי תמיד לפתוח את הקיץ כמו שצריך. (זה קורה באותו זמן במיליוני סלונים וברים במקביל זו חתיכת חוויה מעצימה). כמי שעיצב את הדגם הזוכה של שנה שעברה על נטע ברזילי "ופתאום לראות את העיצוב שלי, עם נטע על הבמה, מביאה לעצמה ולכולנו את החגיגה הזאת לארץ, זה זה. חד פעמי. השמלה עשויה מסאטן איטלקי ומעליה חצאית ועליונית העשויות מטולים ורשת מחוכים הכובע עשוי פרספקס שחור בחיתוך לייזר."

 

ים יאגודייב בהשראת השמלה שלבשה שרית חדד, "נדליק יחד נר", 2002: "שרית חדד היא אחת הזמרות הכי מצליחות בישראל, היא ייצגה אותנו בכבוד בתחרות וזה כבוד לעצב בהשראתה. בדרך כלל זמרות בוחרות ללבוש שמלות במעמד כזה אך שרית לקחה בחירה אמיצה והופיעה עם אוברול לבן מאובזר באבנים. האירוויזיון הוא בדיוק המקום להתלבש בצורה פורצת דרך שיכולה לעורר השראה ולחבר בין תרבויות. החלטתי לקחת את הבגד למקום הרבה יותר גדול ולתת לבגד להיות מאוד דומיננטי. הרבה אנשים צופים בתחרות הזו ומתעניינים בטוטאל לוק של האומן ולא רק בשיר שהוא שר ולכן הבגד צריך גם לספר סיפור. הבגד שעיצבתי גדול מהחיים ומספר לצופה שהכל אפשרי– לא לפחד לבלוט, לא לפחד לנצח."

 

אפרת קליג בהשראת השמלה שלבשה נטע ברזילי, "טוי", 2018: אין דבר יותר מרגש מאשר לראות את נטע ברזילי שהיא סמל לאישה שהתגברה על כל דימויי הגוף בשמחה מרהיבה. נטע הביאה לנו גאווה גדולה בנשיותה ודינאמיקה ייחודית עם כשרונה והלוק שלה. נטע הופיעה בניצחונה בוורוד ילדותי אך חזק(כפי שאני אוהבת לבמה וכפי שהיא- באמת נערה- ״הילדה המשעשעת שבחבורה. פאן ושמחה״. שילוביי הפסים השחורים החמיאו לה מאד וכאילו הכניסו את האש והכאוס של השיר, של קולה ואישיותה למסגרת גאומטרית ששברה את קוויה העגולים… ויצרה סדר מעוצב  וחזק. בחרתי  לעצב אותה ל2019 בצבע הכתום אש המתוחכם- (צבע מעולם הספורט). ״ספורט פוגש קוטור בתנועה״ צבע צעיר ונוגס קיצי ובועט, שובב כפי שאני רואה את נטע באופייה. גילה והייחודיות של כשרונה, עיצבתי לה שילוב גזרה מאד קוטור וייחודי לה! ה שמלה בעלת חיתוכיי גוף ושבירות גזרה כפאזות ליהלום . נטע יודעת להחזיק בגד כמייצג אומנותי כמו שמלותיי- ׳היצירה׳. זהו לוק עם המון אופי כוכבות כוח  ובולטות אך יחד עם זאת עם ניקיון גאומטרי מובהק. נטע לובשת המון צבעים ומשתוללת עם חומרים אך הפעם רציתי אותה בצבע אחד חד משמעית! א- סימטרי חזק מלווה בשובל  שיעוף עמה כשרוקדת ומשתוללת.. ילווה אותה ויעצים את תנועותיה בכוכבותה הפומפוזית הטבעית לה. זהו לוק אומנותי גבוה חזק ואחר. ״קוטור בתנועה״ לאישיותה הזוהרת והבינלאומית.

 

רן צוריאל בהשראת השמלה שלבשה גלי עטרי, חלק מלהקת חלב ודבש 1979: "השמלה המקורית בעיניי מהממת. אני חושב שאם מישהו ישים לב הוא יווכח שהיא מולבשת על אוברול מה שבעיניי הופך את הלוק למאוד שיקי ורלוונטי גם בימים אלו והוא היה המקור להשראה של הדגם שעיצבתי. הנוחות בבגד בזמן הופעה על במה הוא דבר מאוד חשוב ונראה שהשמלה המקורית התאפיינה בקלילות ורכות שמתאים לשיר הנושא. האירוויזיון הוא אירוע מאוד חשוב ברמה הרעיונית של המפגש עם האחר / השונה בפאן התרבותי. דרכה של מוסיקה ואומנות היא לחבר בין אנשים ואין שמח ממני לברך על כך. השמלה למעשה מורכבת מאוברול מנצנץ שעליה מולבש פליסה מטול גזה שמקנה לשמלה אוירה רומנטית וקלילה."

 

נדב רוזנברג בהשראת השמלה שלבשה אורנה דץ, "כאן", 1991: "גאווה ישראלית" – גדלתי על אירוויזיון. "כאן נולדתי", בביצוע אורנה ומשה דץ בשנת 1991, היה למעשה הפעם הראשונה שנחשפתי לאירוויזיון ולקסם שלו. השמלה שלבשה אורנה דץ בעיצובו של ירון מינקובסקי, בהשראה אתנית בוכרית, הייתה בעייני רבים סמל לבגד אותנטי שמסמל את ישראל. השמלה שעיצבתי היא ביטוי אופנתי ומודרני, שמסמל את הגאווה הישראלית, לכל גווניה. השמלה מאריג המשובץ אפליקציות חתוכות בלייזר, בעבודת יד."

 

קובי גולן בהשראת השמלה שלבשה אילנית, "אי שם", 1973: "את השמלה המקורית עיצבה רוזי בן יוסף, בין המעצבות הישראליות האהובות עלי בכל הזמנים. הצבעים של השמלה המדברית יחד עם הבלונד של אילנית היה בזה שילוב מנצח מבחינתי. האירוויזיון הוא יום חג עבורי שמאחד את כל אירופה וכל שנה אני נרגש מחדש לצפות בו. השמלה שלי עשויה מבד דו צדדי, צד אחד קטיפה ובצד השני בד ׳למה׳ עם לורקס. על כל הבד יש מעברי צבעים של אדום כתום וסגול. היה מרתק לשחק עם כיווני הבד יחד עם הצבעים."

 

חן בר כליפה בהשראת השמלות שלבשו שוקלד מנטה מסטיק, "אמור שלום", 1976: "הבגד המקורי שהעיצוב העכשווי נוצר בהשראתו הם למעשה שלוש חליפות שלבשו בנות הלהקה ובעיניי הבחירה באותה התקופה להשתמש בצבע נטרלי ונקי עם נגיעות קטנות של צבע התאימה לשיר עצמו ויצרה שפה אלגנטית. האירוויזיון הוא אמנם תחרות שירה בידורית אבל עם זאת, החיבור בין המדינות על במה אחת, מגוון השפות השונות בערב אחד והאנשים ה"צבעוניים" והכל כך מוכשרים מצליחים להסית את שגרת היומיום המטורפת והלא פשוטה למקום חיובי ומזכירים שמוזיקה לגמרי עושה טוב. שלוש השמלות שעיצבתי מחדש עשויות מבד קרפ בצבע שמנת בשילוב חגורות מותן, צבועות בצביעה ידנית ועליהן מודפסות מילות השיר ׳אמור שלום׳ בתרגום חופשי לאנגלית".

 

רביד הקן בהשראת השמלה שלבשה ריטה, "שרה ברחובות", 1990: "השמלה אותה ריטה לבשה בביצוע המקורי היא שמלה אדומה קטנה, השמלה מחמיאה לגוף ומדגישה כל תנועה שלה, לכן החלטתי להגיב לה בשמלה סרוגה חובקת גוף, השמלה אדומה וכמעט מדממת, אורגנית לחלוטין על גוף הלובשת. הלובשת והשמלה הופכות לפרפורמנס, כיאה למיצג שהוא האירוויזיון. מיצג הכולל שירה, אופנה ייעודית לבמה מהסוג הזה. האירוויזיון בהחלט סיפק לנו כמה רגעי דיווה גדולים מהחיים."

 

רעומה בהשראת השמלה שלבשה ליאורה, "אמן", 1995: "השמלה הוכנה בהשראת הדגם שלבשה הזמרת ליאורה עם השיר הנפלא והמרגש אמן. השמלה המקורית מעוטרת בחלקה העליון בניטים, בחרתי במקום ניטים בדיסקיות שחרטתי עליהן בלייזר את שמות של כל השירים שהשתתפו באירוויזיון  לדורותיהם .כמחווה לכל השירים המשתתפים,  לשירים הזוכים עשיתי דיסקיות גדולות יותר ואת אמן מרכזתי על מגן דוד סמל היהדות וסמל מדינת ישראל. לדעתי השמלה המקורית שעיצב ירון מינקובסקי, הייתה עדינה ויפה ומתאימה ל1991 השנה שהשיר הוצג. אני עשיתי אנטרפטציה למשהו יותר עכשווי. האירוויזיון תחרות נפלאה ואהובה , תחרות שמעודדת יצירה שירים חדשים ומגלה אומנים חדשים, זו ברכה גדולה. השמלה עשויה מבד משי ועליו טול שרקום עליו פפיונים המספרים את הקשרים היפים שיש בין כל העמים ששרים ביחד,  בתוספת פפיונים מטול אוורירי וקליל, כמו השירים, אווריריים וקלים. הפפיון הוא קשר חמוד שמסמל את השירים החמודים. מקווה שימשיכו הקשרים בין כל העמים בביטחון ושלום ולכן השתמשתי בסיכות ביטחון."

 

התערוכה תוצג בין התאריכים  12.5-12.6.219

ברחבת הכניסה מרחוב קרליבך בקניון TLV

קניון TLV, חשמונאים -קרליבך, ת"א

שעתיים חנייה חינם, למשתמשי אפליקציית TLV MALL

www.tlvmall.com