כותרות אחרונות
Search

"מאסטרקארד" ו-"ENEL X" יקימו מעבדת חדשנות בתחום הסייבר-פינטק בישראל.

 

 

"מאסטרקארד" ו-"ENEL X" יקימו מעבדת חדשנות בתחום הסייבר-פינטק בישראל.

המעבדה החדשה, בשת"פ עם הרשות לחדשנות וממשלת ישראל תרכז פעילות עם סטארט-אפים בתחום הפינטק והסייבר.

 

"מאסטרקארד" העולמית ו- "ENEL X" השייכת לענקית האנרגיה המתחדשת המובילה בעולם, ישיקו מעבדה חדשה בישראל על מנת להציע פתרונות חדשניים בתחום הפינטק והסייבר עבור מערכות תשלומים ואנרגיה ברחבי העולם. המעבדה תשתף פעולה עם חברות סטארט-אפ ישראליות לבחינה ופיתוח של מוצרים עם דגש על אבטחה דיגיטלית, פלטפורמות פינטק, אימות דיגיטלי והכלה פיננסית.

 

בהמשך לזכייה במכרז של רשות החדשנות (IIA), המעבדה החדשה תוקם בשיתוף עם גורמי ממשל בישראל  במטרה להאיץ את צמיחת האקו-סיסטם של הסטארט-אפים בישראל. המעבדה תוקם בבאר שבע אשר מתוכננת על ידי ממשלת ישראל להיות אחת מבירות הסייבר והפינטק העולמי. המעבדה תקבל רישיון לשלוש שנים וכ-3.7 מיליון דולר מימון ציבורי לכיסוי עלויות ההקמה, תפעול והוכחת פיתוח קונספט עם סטארט-אפים מקומיים.

 

אג'אי בהלה, נשיא תחום הסייבר והמודיעין של "מאסטרקארד": "אנו פועלים במרץ לספק חידושים לשוק בדרך מהירה במטרה לצמצם את האיום הגובר של התקפות סייבר"

 

פרנצ'סקו ונטוריני, מנכ"ל "Enel X": "אנו שמחים על ההזדמנות לעבוד עם סטארט-אפים ישראלים כדי להביא טכנולוגיות פיננסיות חדשניות למיליוני הלקוחות שלנו ברחבי העולם."

 

מדובר בהשקעה חשובה של "מאסטרקארד" המחזקת את מחויבותה של החברה לתמוך בחדשנות וטכנולוגיה ישראלית ברמה הלוקאלית, המעבדה מתווספת לפעילות המטה הישראלי של "מאסטרקארד" בתל אביב, ומעבה את המשך פיתוח תוכנית ה- "Start Path" העולמית שהינה תוכנית גלובלית אשר תומכת בחברות סטארט-אפ בתחילת דרכן המפתחות פתרונות מסחריים. המעבדה נשענת על הניסיון הטכנולוגי של מאסטרקארד ו- "Enel".

 

"Enel" הקימה את מרכז החדשנות הראשון שלה בתל אביב בשנת 2016 אשר מאז הפך לרשת גלובלית של מרכזי חדשנות ומעבדות ברחבי העולם. הרשת העולמית מונה 10 מרכזי חדשנות ו-20 מעבדות שיש ל-"Enel" ברחבי העולם, כולל בברזיל, צ'ילה, איטליה, רוסיה, ספרד וארה"ב. מאז שיתפה פעולה עם 35 סטארט-אפים מקומיים בתחומים שונים כדוגמת האינטרנט של הדברים, אבטחת סייבר, "e-Mobility", אחסון אנרגיה ועוד. בנוסף,  "Enel" שותפה במעבדת Infralab שמקדמת בדיגיטליזציה של תשתיות, טכנולוגיות בנייה (Contech) ומשתפת פעולה עם 14 סטארט-אפים. הרשת העולמית של "Enel", עובדת עם כ-300 סטארט-אפים מכל העולם ובכך מגבירה את חדשנותה בכל היבטי הפעילות הגלובלית.

 

צילום: יח"צ "מאסטרכארד"

 

אג'אי בהלה, נשיא תחום הסייבר והמודיעין של "מאסטרקארד" מציין כי "היום יותר מתמיד ארגונים חייבים לשמור את אבטחת המידע בחזית החדשנות. שיתוף פעולה חדש זה עם שותפינו ועם זירת הסטארט-אפ הידועה של ישראל, יאפשר לנו להביא חידושים לשוק בדרך המהירה ביותר ולצמצם את האיום והעלות הגוברים של התקפות סייבר".

 

פרנצ'סקו ונטוריני, מנכ"ל "Enel X" מציין כי "המעבדה החדשה תעניק לחברה הזדמנות ייחודית לעבוד עם סטארט-אפים ישראלים כדי להביא טכנולוגיות פיננסיות חדשניות למיליוני הלקוחות שלנו ברחבי העולם. על ידי איחוד כוחות עם שותף כמו "מאסטרקארד", נתמוך בסטארט-אפים אלה לפיתוח והפצת פתרונות מהשורה הראשונה בתחום הפינטק והסייבר".

 

אודות "מאסטרקארד":

"Mastercard" הינה חברת טכנולוגיה עולמית בענף התשלומים אשר משימתה היא לחבר ולעצב כלכלה דיגיטלית רחבה, המיטיבה עם כולם ובכל מקום על ידי הפיכת עסקאות לבטוחות, פשוטות, חכמות ונגישות. בעזרת נתונים ורשתות מאובטחים, שותפויות ותשוקה, החידושים והפתרונות של החברה עוזרים לאנשים, מוסדות פיננסיים, ממשלות ועסקים לממש את הפוטנציאל הגדול שלהם. עם קשרים ביותר מ -210 מדינות וטריטוריות, החברה בונה עולם בר-קיימא הפותח אפשרויות שוות והוגנות לכולם.

 

אודות "Enel X":

"Enel X" היא חטיבת העסקים העולמית של "Enel" המוקדשת לפיתוח מוצרים חדשניים ופתרונות דיגיטליים בענפים בהם האנרגיה מציגה את הפוטנציאל הגדול ביותר לשינוי: ערים, בתים, תעשיות וניידות חשמליות. החברה הינה מובילה עולמית בתחום פתרונות האנרגיה המתקדמים, ומנהלת שירותים כמו מענה לביקוש ליותר מ -6 ג'יגה-וואט קיבולת כוללת ברמה הגלובלית וכ -110 מגה-ואט קיבולת אחסון המותקנת ברחבי העולם, כמו גם מפעילה מובילה בתחום הניידות החשמליות עם למעלה מ- 80,000 נקודות טעינה חשמליות ציבוריות ופרטיות ברחבי העולם (נכון ליום 31 בדצמבר, 2019).