כותרות אחרונות
Search

אבי ברססט, מנכ"ל הולנדיה השיק את קבוצת הפייסבוק "פורום השינה – עם אבי ברססט"

צילום: אביב חופי

 

אבי ברססט, מנכ"ל הולנדיה ונציג אירגון השינה העולמי בישראל השיק את קבוצת הפייסבוק "פורום השינה – עם אבי ברססט"

כשבועיים לאחר פתיחתה הצטרפו לקבוצה כבר יותר מ- 1000 חברים.

מוזמנים להצטרף.!

 

במפגש ZOOM וירטואלי בהתאם לרוח התקופה. התקיימה מסיבת עיתונאים וירטואלית ראשונה מסוגה  לכתבים, בלוגרים ומובילי דעה המכסים את התחום בישראל בעידן הקורונה.

 

במפגש הציג  אבי ברססט, מנכ"ל הולנדיה ונציג אירגון השינה העולמי בישראל "פורום השינה" כפורום אמיתי, דינמי וקשוב, שקם כדי לספק תשובות איכותיות ומענה מקיף ובגובה העיניים, לכל שאלה, דילמה ודיון התורם לאיכות השינה של כל אחד מחבריו.

 

אבי ברססט, מנכ"ל הולנדיה ונציג אירגון השינה העולמי בישראל: "מדובר  ב"פורום" אמיתי, דינמי וקשוב, שקם כדי לספק תשובות איכותיות ומענה מקיף ובגובה העיניים, לכל שאלה, דילמה ודיון התורם לאיכות השינה של כל אחד מחבריו בהתאם לפעילות גלובלית של ארגון השינה העולמי תעמוד שנת 2020 בישראל בחיזוק הקשר שבין קיום אורח חיים בריא וספורטיבי לבין שינה איכותית."

 

מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור הולנדיה עולה כי הישראלים ישנים פחות מכמות שעות השינה המומלצות והרוב המוחלט עדיין לא מקיים פעילות ספורטיבית בתדירות מומלצת, בעוד שחמישית מהאוכלוסיה כלל אינה פעילה ספורטיבית.

 

ברססט מוסיף: "כמומחה שינה בינלאומי, אני חולם כבר זמן רב, בהמשך ישיר לספרים המבוקשים שחיברתי, ביניהם: לילה במתנה,  NAP סוד השינה המושלמת,  להקים וליצור "בית" מסוג חדש לאוהבי השינה ולכל מי שחולמים לישון טוב או הרבה יותר טוב. ומכל סיבה שהיא: בריאות, פינוק" הוא הוסיף: "בפורום אתרום ככל יכולתי מהידע שצברתי לאורך שנים כאן בישראל וגם מניסיוני כמרצה ברחבי העולם ואחלוק עם הגולשים מידע חשוב, המלצות וטיפים שיתרמו לשיפור חוויית השינה של כולם"

 

בנוסף הוצגה התכנית להקים מערך שגרירי פורום השינה שיורכב מאנשי מקצוע בתחומים שונים אשר יתרמו אף הם מהידע, מהחוויות ומההתנסויות האישיות שלהם בנושאים הקשורים לשינה, רפואה,  אורח חיים בריא, תזונה נכונה ולייף סטייל והחיבור ביניהם.

 

סיוון אבוט ברקן, פיזיולוגית ודיאטנית – צילום: יח"צ הולנדיה

 

אורחת הכבוד בהשקה ושגרירה מובילה  הייתה סיוון אבוט ברקן, פיזיולוגית ודיאטנית, מתמחה בשינה בריאה ותזונה נכונה, שתשתף באופן קבוע את חברי הקבוצה בידע שלה.

 

במהלך המפגש הדגיש אבי את המלצות ארגון השינה העולמי לשנת 2020 שעומדים השנה תחת  הסלוגן: 'שינה טובה יותר, חיים טובים יותר, כדור הארץ טוב יותר', להדגשת חשיבות השינה בפן הבריאותי: 

  • שינה טובה יותר מאפשרת קבלת החלטות טובות יותר והבנה קוגניטיבית גם בסוגיות גדולות הקשורות בכדור הארץ. הודות לשינה טובה ניתן לשפר את איכות החיים, ולהבדיל, כאשר איכות השינה ירודה, הבריאות נחלשת ואיכות החיים נפגמת.
  • שיפור באיכות השינה יכול לסייע בהפחתת הסיכון של תאונות עבודה ותאונות דרכים, לקדם את הפרשת המלטונין ולהגן על השעון ההביולוגי (הצירקדי), שיכול לסייע במניעת הזדקנות מוקדמת אצל בני אדם.
  • יש לתעדף פעולות יומיומיות כמו שינה איכותית, פעילות גופנית ותזונה נכונה, שמירה על זמני שינה וערות קבועים, ממוצע של 7-9 שעות שינה ובמידה וסובלים מהפרעת שינה כרונית, יש להיוועץ על כך עם רופא מומחה."
  • "שינה חשובה לבריאות הקוגניטיבית של האדם. היאיכולה לשקם את תפקוד המוח בהיבטים רבים, כמו למידה, זיכרון ומצב רוח, לעומת זאת הפרעות שינה עלולות לגרום לפגיעה באספקת החמצן של האדם, לשבש את המערכת החיסונית או לפגוע במבנה המוח שלו".
  •  

צילום: סטודיו "הולנדיה"

 

השקת קבוצת הפייסבוק: "פורום השינה עם אבי ברססט:

  • קבוצת "פורום שינה – עם אבי ברססט" שהוקמה לפני קצת יותר משבועיים ומונה כבר עתה מעל 1000 חברים, היא הגשמת חלום עבור אבי ברססט. "אני, אבי ברססט, מומחה שינה בינלאומי (וגם: מנכ"ל הולנדיה), חולם כבר זמן רב, בהמשך ישיר לספרים המבוקשים שחיברתי, ביניהם: לילה במתנה,  NAP סוד השינה המושלמת, להקים וליצור "בית" מסוג חדש לאוהבי השינה ולכל מי שחולמים לישון טוב או הרבה יותר טוב. ומכל סיבה שהיא: בריאות, פינוק".

 

וכשמה של הקבוצה היא הולכת להיות ולפעול כ"פורום" אמיתי. פורום דינמי וקשוב, שקם כדי לספק תשובות איכותיות ומענה מקיף, בגובה העיניים, לכל שאלה, דילמה, שיתוף וכל דיון בין חברי הקבוצה בהנחייתו של ברססט, שייראה נכון ותורם לאיכות השינה של כל אחד מחברי הקבוצה.

 

לדברי ברססט: "אני מצדי אתרום ככל יכולתי מהידע שצברתי לאורך שנים כאן בישראל וגם מניסיוני כמרצה ברחבי העולם וכמומחה שלוקח חלק בתוכניות טלוויזיה רבות אליהן אני מוזמן. אחלוק איתכם מידע חשוב, המלצות וטיפים שיתרמו לשיפור חוויית השינה שלכם"

 

כל אחד מהגולשים בפייסבוק מוזמן להרגיש שותף בקבוצת "פורום שינה". שותף זה אומר חופש מלא לשתף בקבוצה מניסיונו. והכל כדי שייווצר שיח מלא, קבוצה גדולה ומחבקת. ובעיקר פעילה ודינמית.

 

ציבור הגולשים מוזמן לקחת חלק פעיל במסגרת קהילה בטוחה ותומכת, להתייעץ, לשאול שאלות, ולצפות לקבל מענה איכותי בכל הנוגע לשאלות הנוגעות בהם, בבני משפחותיהם בילדיהם, כדי שיחד ניתן יהיה להרחיב את הידע ואת היכולת ליהנות מאיכות שינה מרגשת.

 

שגרירי פורום השינה:

פורום השינה מקבל לחיקו כל אדם שנושא השינה וחשיבותה בנדבכים השונים של החיים, קרוב לליבו.

 

 אנשי מקצוע מתחומים שונים מוזמנים לקחת חלק פעיל בהפעלתה של קבוצה זו ולהשתמש בה כבמה הנכונה לשיתוף מידע שיכול להיות רלבנטי עבור חברי הקבוצה.

 

בקבוצה שמחים לארח  את סיוון אבוט ברקן, פיזיולוגית ודיאטנית, המתמחה בשינה בריאה ותזונה נכונה, שתשתף  בידע שלה במסגרת קבוצה זו.

 

אבי ברססט מנכ"ל הולנדיה – צילום: קוקו

 

אבי ברססת מנכ"ל הולנדיה : "אנו מקימים מערך של שגרירי 'פורום השינה' שיוזמנו להיות שותפים להעלאה ושיתוף תכנים רלבנטיים מעולמות של שינה וחיבורים שבין שינה לעולמות תוכן שונים ובהם: ספורט ואורח חיים בריא, תזונה, אופנה, עיצוב, לייף סייל ועוד. השגרירים יחשפו הרבה לפני כולם לחדשות וחדשנות בתחום במסגרת פעילויות שונות שנקיים לאורך השנה. כיצד הופכים לשגרירי פורום השינה? מהם הקריטריונים לבחירת שגריר שינה? שאלו אותנו ונענה לכם."  

 

ביום השינה העולמי האחרון (ה- 13 במרץ 2020), יצא ארגון השינה העולמית בקריאה לפעילות עולמית בנושא חשיבות השינה הבריאה. פעילות בינלאומית המפגישה בין חוקרים, אנשי בריאות וחולים כדי להכיר בחשיבותה והשפעתה של השינה על בריאותנו.

 

'שינה טובה יותר, חיים טובים יותר, כדור הארץ טוב יותר'

 'שינה טובה יותר, חיים טובים יותר, כדור הארץ טוב יותר' זהו הסלוגן שנבחר להוביל את פעילות ארגון השינה העולמי לשנת 2020, להדגשת חשיבותה של השינה בחיינו בפן הבריאותי. שינה טובה יותר מאפשרת קבלת החלטות טובות יותר והבנה קוגניטיבית גם בסוגיות גדולות הקשורות בכדור הארץ. 

 

לאיכות השינה השפעה גדולה על חיינו, הודות לשינה טובה ניתן לשפר את איכות החיים, ולהבדיל, כאשר איכות השינה ירודה, הבריאות נחלשת ואיכות החיים נפגמת.

 

ד"ר Liborio Parrino, יו"ר וועדת ארגון השינה העולמי אומר: "אם אנחנו באמת רוצים לתרום להישרדות כדור הארץ, אחת הפעולות החכמות היא להאריך את משך זמן השינה שלנו. הגדלת משך זמן השינה משמעותה צריכה פחותה  של דלק, חשמל, מזון וחמצן (הנשימה פוחתת במהלך זמן השינה) שיפור באיכות השינה יכול גם להפחית את הסיכון של תאונות עבודה ותאונות דרכים, לקדם את הפרשת המלטונין ולהגן על השעון ההביולוגי (הצירקדי), שיכול לסייע במניעת הזדקנות מוקדמת אצל בני אדם."

 

Phyllis C. Zee, פרופסור  לנוירולוגיה ומנהל  המרכז לרפואה צירקדית ורפואת שינה בבית הספר לרפואה פיינברג בשיקגו, ארה"ב, אומר: " יש לתעדף פעולות יומיומיות כמו שינה איכותית, פעילות גופנית ותזונה נכונה, שמירה על  זמני שינה וערות קבועים, ממוצע של 7-9 שעות שינה ובמידה וסובלים מהפרעת שינה כרונית, יש להיוועץ על כך עם רופא מומחה."

 

פרופ' Fang Han ממכון השינה בבית החולים ' Peking University People’s Hospital  בבייג'ינג מצהיר: "שינה חשובה לבריאות הקוגניטיבית של האדם. שינה יכולה לשקם את תפקוד המוח בהיבטים רבים, כמו למידה, זיכרון ומצב רוח, לעומת זאת הפרעות שינה עלולות לגרום לפגיעה באספקת החמצן של האדם, לשבש את המערכת החיסונית או לפגוע במבנה המוח שלו".

 

ומה בישראל?

בישראל נתמקד השנה בחיזוק הקשר שבין קיום אורח חיים בריא וספורטיבי לבין שינה איכותית. אבי ברססט מנכ"ל הולנדיה מציין: "השנה נשים דגש חזק על החיבור שבין קיום אורח חיים בריא וספורטיבי לבין שינה איכותית. אנו מתכונים להעביר את המסר בכל מסגרת אפשרית. במפגשים שאנו מקיימים עם לקוחותינו נדגיש את המלצות ארגון השינה העולמי, מתוך הבנה שכל המציל נפש אחת, כאילו הציל עולם ומלואו".

 

מסקר שערך לאחרונה מכון גיאוקרטוגרפיה עבור הולנדיה עולה כי:

הישראלים ישנים פחות מכמות שעות השינה המומלצות והרוב המוחלט עדיין לא מקיים פעילות ספורטיבית בתדירות מומלצת, בעוד שחמישית מהאוכלוסיה כלל אינה פעילה ספורטיבית:

  • קרוב לשני שליש מהציבור (כ- 64%) ישנים 6 או 7 שעות ו- 44% ישנים עד 6 שעות בלילה.
  • כחמישית מהאוכלוסיה מציינת שהיא אינה עושה כלל פעילות ספורטיבית.
  • רק 15% מהאוכלוסיה ישנים 8 שעות בלילה כפי שמומלץ. וכ- 40% מקיימים פעילות ספורטיבית בתדירות של בין 2-3 פעמים בשבוע לכל יום בשבוע (גם כפי שמומלץ)
  • בממוצע אנשים ישנים 6.7 שעות בלילה.
  • האוכלוסיה בישראל עושה בממוצע 8 פעמים בחודש פעילות ספורטיבית כלשהי.
  • גברים עושים יותר מנשים (7.4 לעומת 6.2 בממוצע בחודש).
  • מבוגרים בגילאי 55+ עושים יותר פעילות מצעירים יותר (9.7 לעומת 6.3 פעמים בממוצע בחודש).