כותרות אחרונות
Search

מבצע חילוץ מורכב וארוך של חמישה שייח'ים מהרשות הפלשתינאית בוצע על ידי עו"ד א' וחברת "אמסלם טורס".

בתמונה: יעקב אמסלם בעלים של קבוצת אמסלם תיירות ונופש צילום: דניאל אביגדור 

 

מבצע חילוץ מורכב וארוך של חמישה שייח'ים מהרשות הפלשתינאית בוצע על ידי עו"ד א' וחברת "אמסלם טורס".

בצל משבר הקורונה השייח'ים נתקעו במשך שלושה שבועות ארוכים ומייגעים, בתת תנאים לרבות בג'קרטה אינדונזיה, מדינה בה אין לישראל יחסים דיפלומטיים.

 

הפנייה לחברת אמסלם טורס נעשתה על ידי עו"ד א', אשר הגיש סיוע הומניטרי זה בתיאום מול גורמים שונים ורבים בארץ ובעולם,   עו"ד א' הפגין נחישות בפעולותיו האינטנסיביות במטרה להביא את חמשת השייח'ים הפלשתינאים ליהודה ושומרון.  מדינת ישראל הייתה היחידה שנעתרה לסיוע זה, כשיתר מדינות העולם המעורבות הפנו להם עורף ואף הקשו.

 

חברת אמסלם טורס, סייעה במבצע חילוץ מורכב וארוך במיוחד של חמישה שייח'ים מהרשות הפלשתינאית, אשר בצל משבר הקורונה, נתקעו משך שלושה שבועות בתנאים תת אנושיים בשדות תעופה לרבות בג'קרטה אינדונזיה, מדינה בה אין לישראל יחסים דיפלומטיים.

 

הפניה לחברת אמסלם טורס נעשתה בתיווכו של עו"ד א', אשר הפגין נחישות בפעולותיו ההומניטאריות למען חילוץ חמשת השייח'ים הפלשתינאים.

 

מדינת ישראל הייתה היחידה שנעתרה לסיוע זה, כשמספר מדינות בעולם הפנו להם עורף ואף הקשו.

 

הפניה לחברת אמסלם טורס, נעשתה לאחר שגורמים אחרים כמו הרשות הפלשתינאית הרימה ידיים, וזאת לאחר ניסיונות וסירובים רבים להעברתם ליהודה ושומרון דרך מדינות ערב, לרבות דרך הנסיכויות, מצרים וירדן.

 

הסירובים  נגרמו כתוצאה מסגירת הגבולות האוויריים והקרקעיים בעקבות משבר הקורונה.

 

עו"ד א', גייס את חברת אמסלם טורס, אשר נרתמה למשימה לנוכח יכולותיה המבצעיות המוכחות וניסיון מצטבר של למעלה מ- 36 שנים בשגרה והן בעיתות משבר.

 

כמו כן, עו"ד א' נעזר בכל רשות אפשרית לרבות משרדי הממשלה, השגרירויות  וגורמי הביטחון.

 

עו"ד א' יחד עם חברת אמסלם טורס, עשו לילות כימים, על מנת מצוא נתיבים אוויריים חלופיים לחמשת הפלשתינאים, כשבכל פעם לאחר מציאת פתרון אווירי הולם, התגלו מכשולים חדשים אשר הצריכו פניה מחודשת לגורמים ממלכתיים ושגרירויות במדינות שונות, זאת בשל הצורך להנפקת אישורים וויזות מיוחדות בזמן אמת, תחת מגבלה עיקרית שאין כל קשר בין ההתנהלות המקובלת והמוכרת בענף התעופה לבין ההתנהלות בעת משבר הקורונה.

 

בין החלופות הבודדות שנמצאו בלטה החלופה להטסת החמישייה מג'קרטה בטיסת קשר לאמסטרדם.

 

 אך בזמן אמת הסתבר שחברת התעופה ההולנדית ביטלה את קטע הטיסה לאמסטרדם ואלה נותרו באינדונזיה.

 

ניסיון נוסף היה הטסתם דרך טוקיו למוסקבה ומשם לתל אביב, ניסיון שלא צלח שכן רוסיה סגרה את גבולותיה ואלה הורדו פיזית מהמטוס על ידי  אנשי הביטחון לאחר שכבר התיישבו במושבי AEROFLOT ונותרו המומים בשדה התעופה "הנדה" שבטוקיו.

 

לאחר מכן מצאו עצמם השייח'ים המכובדים עומדים בפני סירוב נוסף לטוס עם BRITISH  AIRWAYS  דרך לונדון, שכן אנשי משטרת ההגירה בטרמינל 5 שבהיתרו, סירבו לאשר  ליפנים  עלייתם למטוס בטוקיו, מה שהותיר אותם שבורים בשדה התעופה "הנדה" שבטוקיו.

 

הרעיונות היצירתיים לא פסקו יחד עם זאת השמיים נסגרו ואיתם גם מספר החלופות, ניסיון נוסף להטיסם היה באמצעות חברת התעופה K.L.M מטוקיו לאמסטרדם שהסתיים בכישלון מוחץ בשל סירובם של היפאנים להעבירם משדה התעופה "הנדה" שבטוקיו לשדה התעופה הבינלאומי הנוסף ב"נריטה" שבטוקיו.

 

כך עברו להם ימים קשים ואלה מצאו עצמם חסרי אונים, ללא מנוחה וללא תנאים.

 

לרוע המזל, אף אחת מהמדינות המעורבות לא הגישה סיוע, לא רוסיה, לא הולנד, השגריר הבריטי בטוקיו הקשה מאוד, לא סינגפור, לא הונג קונג, לא הנסיכויות, לא ירדן, לא מצרים- כל אלה סגרו את גבולותיהן עליהם ואלה נתקעו במקום דרוך.

 

רק נחישותם של עו"ד א' ואנשי אמסלם והאמונה שפתרון חייב להימצא, למרות שאף מדינה לא הייתה מוכנה לקבל אותם –  אותה נחישות ואמונה, היא שהובילה את מתווה החילוץ המורכב.

 

בסופו של דבר התקבל אישור של חברת התעופה היפנית All Nippon אשר כנגד כל הסיכויים הסכימה ממש ברגע, דקות ספורות לפני המראה להטיסם לפרנקפורט, ומשם לאחר המתנה נוספת של כ – 12 שעות בטרנזיט, התמזגו אלה לטיסת ישראייר בדרך לתל-אביב.

 

בישראל, בנתב"ג חיכו להם קומנדקר ואמבולנס עם צוות מד"א, אשר בדקו אותם והסיעו אותם ליהודה ושומרון.

 

בדובר באחד מהמבצעים המרגשים וההומניים ביותר, כיוון שבפועל אף מדינה לא הסכימה לקבל את השייח'ים הפלשתינאים ולא לטפל בהם, מלבד מדינת ישראל.

 

מבצע מורכב זה הושלם בסיוע משותף של משרד החוץ, משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון, מתאם הפעולות בשטחים, משטרת ישראל, משטרת הגבולות, מגן דוד אדום, ישראייר, שגרירות ישראל ביפן ובהולנד והקונסוליה הפלשתינאית בטוקיו.

 

יעקב אמסלם, מנכ"ל ובעלים של קבוצת אמסלם טורס: "מדינת ישראל הוכיחה שוב את ההומניטריות והערכים העומדים לנגד עיניה והוכיחה בצורה המכובדת ביותר את הגישה ההומאנית שלה כי כולם כבני אנוש

 מהעולה במשבר העולמי ,במלחמה של כולנו בוירוס, האדם הוא בראש סדר העדיפויות ואין הבדלי דתות, לאומים, צבעים וכולנו שווים."

 

מדינת ישראל תמכה ודאגה להחזיר את חמשת השייחי'ים מהרשות הפלשתינאית בשלום ליהודה ושומרון בעוד שמספר מדינות ערב סגרו בפניהם את שעריהן.

 

עוד הוסיף יעקב אמסלם: "זו שעתה היפה של הערבות ההדדית, כשכל העולם מתאחד וערך עליון אחד מוביל ומנחה אותנו- הוא קדושת החיים וערך האנושיות.  אנו מקפידים להסתכל על הכלל בהומניות ולסייע במתן פתרונות וחילוץ יצירתיים לכולם.  גם כשכל העובדות בשטח הצביעו על מקרה מאתגר זה כבלתי אפשרי, לא ויתרנו ויחד עם עו"ד א' המשכנו סביב השעון כמנהגנו, להפגין מוטיבציה ורוח לוחמנית להשלמת המשימה במלואה.  מבצע זה היה מסועף בכל קנה מידה וכלל רבדים רבים ואנחנו מודים לעו"ד א' גאים ושמחים שניתנה לנו ההזדמנות להיות שותפים מלאים בהחזרתם בשלום למקום מושבם של חמשת הפלשתינאים".

 

לקבוצת אמסלם טורס מפעילה שני מוקדי שירות  אנושיים:

מוקד חירום וצוות 7/24 הזמינים ונגישים לכלל הציבור.

המוקדים פועלים מסביב לשעון, במטרה לספק מענה ופתרונות לכל המדינות ברחבי העולם לרבות דרום וצפון אמריקה, הודו, אירופה ועוד.

המוקדים מספקים מענה מיידי לאורך כל שעות היממה ובכל ימות השבוע, באמצעות מענה אנושי טלפוני, הודעות whatsApp, sms, או ב E-MAIL. המוקדים מורכבים מסוכנים מקצועיים בעלי ניסיון רב בטיפול במקרי חירום ובמתן מענה מהיר ופרו-אקטיבי בשפות רבות.

 

דרכי ההתקשרות עם  מוקדי החילוץ וצוות 24/7 בקבוצת אמסלם תיירות ונופש:

טלפון: 972-46700900  WhatsApp  0504040983 מייל: hrteam@amsalem.com24

 

אודות הקבוצה

קבוצת אמסלם תיירות ונופש, היא חברה גלובלית המתמחה בתחום הנסיעות העסקיות ואחת המובילות הענף. הקבוצה מונה 5 חטיבות המטפלות בנסיעות עסקיות לצד חטיבות נוספות העוסקות בתיירות פרטית לחו"ל, תיירות פנים ונופש בישראל, תיירות נכנסת, קרוזים והפלגות, ארגון כנסים ואירועים , מחלקת מלונות והשכרת רכב, מחלקת ויזות ודרכונים מוקד חירום הפועל ממשרדי החברה 24/7.

 

אמסלם תיירות ונופש, הינה הבעלים של אתר הנסיעות החדשני ביותר בישראל AMSALEM.CO.IL "מסעות" המובילות את תחום הטיולים הגיאוגרפיים בישראל, "המטייל" המתמחה בטיולים בארה"ב ובקנדה, "אמסלם מדיקל"- תיירות רפואית והטסות רפואיות, "פאנטסתי"- חבילות נופש בחו"ל ו- A-Cruise- חופשות שייט וקרוזים, ועוד…

 

אמסלם תיירות ונופש, נוסדה בשנת 1983 והנה בבעלות משותפת של יעקב ואליעזר אמסלם. החברה מעסיקה למעלה מ- 450 עובדים בישראל ומחזיקה סניפים במדינות מובילות בעולם: מערב ארצות-הברית, מזרח ארצות- הברית, בריטניה, סין, הונג קונג, הודו, מקסיקו וטורקיה. משרדי ההנהלה והסניף המרכזי ממוקמים בטבריה, לצד סניפים נוספים בפריסה ארצית בתל אביב, חיפה, בני ברק, כפר סבא, כרמיאל, ומעגן מיכאל.