כותרות אחרונות
Search

מגוון פעילויות לכל המשפחה – חנוכה תשע"ט ברובע היהודי בירושלים

חנוכה תשע"ט ברובע היהודי בירושלים

משחק בריחה אינטראקטיבי חדש ומיוחד * סיורי חנוכיות בין אתרי הרובע היהודי *  סיורי עששיות מרגשים * כניסה לאתרי הרובע ב-10 ₪ בלבד

 

במהלך ימי חג החנוכה, מחלקת התיירות של החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים מציעה למבקרים בירושלים ליהנות ממגוון פעילויות לכל המשפחה: משחק בריחה אינטראקטיבי משפחתי ומיוחד, סיור עששיות בחפירות העופל בגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון, סיורי חנוכיות שמאירים את הלב, וכניסה לאתרי הרובע בעלות של 10 שקלים בלבד !

 

'בריחה אל העבר' – משחק בריחה אינטראקטיבי ברובע היהודי

צילום תיירות הרובע היהודי

 

לראשונה בתולדות הרובע היהודי , ובמסגת אירועי חג החנוכה 2018, משיקה החברה לפיתוח הרובע בשיתוף עם 'חווית התנ"ך' משחק בריחה אינטראקטיבי המשלב מגוון טכנולוגיות עתידניות על מנת ליצור חוויה משפחתית ותיירותית שתעביר את המבקר אל עברו המרתק של הרובע היהודי בירושלים.

 

'בריחה אל העבר' הוא משחק בריחה אינטראקטיבי, בו בעזרת טאבלטים ומפה עתיקה יצטרכו המשתתפים להתקדם בסימטאות הרובע, לפענח חידות ואתגרים שונים, ותוך לימוד וחוויה להצליח לפענח את הקוד שיפתח להם את התיבת האבודה שהתגלתה בחפירות הרובע המתחדש. במשחק משולבים טכנולוגיית מציאות אבודה, איתור סימנים במעברים תת קרקעיים נעלמים, פתיחת דלתות אל העבר באמצעות קוד סתרים, משימות ODT קבוצתיות, משחקי חשיבה על מסכי מגע ועוד הפתעות. המשחק מהווה מענה למי שמחפש אתגר מחשבתי, יחד עם ערך היסטורי וחיבור למורשת, וחוויה טכנולוגית ייחודית. המשחק ברובע עובר באתרי הרובע השונים, מלווה בחידות ובמשחקים ואורך כשעה-שעה ועשרים דקות

 

'אני מתרגש לפתח ולהביא לציבור עוד כלי משמעותי שבעזרת הטכנולוגיות המתקדמות שיש לנו כיום ינגיש ויחשוף את העבר, את הסימטאות הקסומות, ויחבר את הציבור ואת התיירים אל הרובע וצפונותיו', אמר מנכ"ל החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי, הרצל בן ארי, על פתיחת הפעילות החדשה ברובע.

עלות: 200 ₪ לטאבלט משפחתי.

מומלץ לרכוש כרטיסים מראש באתר www.tbe.org.il

 

סיורי עששיות בחפירות העופל בגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון

צילום תיירות הרובע היהודי

 

סיור עששיות מרגש שיראה למשתתפים כי האור גובר על החושך, למרגלות הר הבית ולמקום בית המקדש, שהיו העילה למרד החשמונאים. הסיור ירד מתחת לפני האדמה בירושלים של מטה, ויטפס על המגדלים והחומות של ירושלים  של מעלה.

 

במהלך הסיור, שיצא מנקודת המפגש בכניסה לגן הארכיאולוגי וייארך כשעתיים, ירדו המשתתפים אל תעלת הניקוז שלירושלים של בית שני, יפסעו בדרכם של מגיני ירושלים ויצאו מהחושך אל האור- אל הרחוב ההרודיאני שבגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון, שם יראו את השוק המפואר שהפריד בין העיר להר הבית. בהמשך, יתקדמו המשתתפים מלווים בעששיות לאורך הכותל הדרומי, שם ידליקו נרות חנוכה, יאכלו סופגניות ויטפסו אל מרומי המגדל הצלבני, וממנו לאורך חומות העיר.

 

עלות: 60 ₪ למבוגר, 30 ₪ לילד. מחירים מיוחדים לקבוצות.

 

סיורי חנוכיות ברובע היהודי

צילום תיירות הרובע היהודי

 

סיורי החנוכיות כשהחושך מאיים להשתלט על האור, אורן הקטן של הנרות והחנוכיות הופך לאור גדול שנכנס אל תוך הלבבות המתהלכים בין סמטאותיו של הרובע היהודי. במהלך שמונת ימי החנוכה, המוארים תמיד מכל חלון ומכל פתח בית באורות קטנים שהופכים לאבוקה גדולה, ויוצרים אווירה מיוחדת במינה, תקיים מחלקת התיירות של החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים סיורי חנוכיות ליליים שיהפכו את חווית הדלקות הנרות לאירוע מיוחד לכל המשפחה, ברחבי הרובע היהודי הקסום.

 

של החברה לשיקום ופיתוח הרובע יצאו מנקודת המפגש בשער יפו ויארכו כשלוש שעות. משם, דרך סמטאות העיר העתיקה יתחברו המבקרים אל הרובע היהודי בו יראו במפתני הבתים את האור המיוחד שמפיצים נרות החנוכיות. בהמשך יעלו המבקרים לתצפית המרהיבה והמיוחדת המציגה 360 מעלות של העיר העתיקה, מכיפת בית כנסת החורבה.

 

כמדי שנה, משפחות הרובע היהודי פותחות את ביתם ומדליקות יחד עם המבקרים את נרות החנוכה באווירה שמחה, בשירת "מעוז צור" ואכילת סופגניות. בבית מחומם ולאור הנרות, יכירו המבקרים באופן בלתי אמצעי את הסיפור המרתק של המשפחה המארחת. לחילופין, יוכלו המבקרים להיכנס למוזיאון חצר הישוב הישן, לבקר בבית עתיק בן 500 שנה, שם יחשפו אל החיים של התושבים שהסתפקו במועט, ראו עצמם כאור קטן ואיתן אל מול אימפריות גדולות וחשוכות ובכוח אמונתם בהתיישבות בירושלים החזיקו מעמד אל מול קשיי היום יום.  

 

סיורי החנוכיות ימשיכו לרובע ההרודיאני, שם יכירו המבקרים את בתי הפאר של ירושלים בימי בית המקדש השני. הסיור יסתיים בכותל המערבי.

 

סיורי החנוכיות יתקיימו בתאריכים 4-6.12.2018 ו- 9.12.2018 בשעה 19:00.

 

עלות סיור למשתתף הינה 65 ₪ והיא כוללת כניסה לאתרים, שתיה חמה וסופגניות.

 

מחירים מיוחדים לאתרי הרובע בימי החנוכה

 

במהלך ימי החג, יפעלו אתרי הרובע המתכונת מוגברת בין השעות 09:00-18:00. הכניסה לבית השרוך, הרובע ההרודיאני ובית כנסת החורבה תהיה מוזלת בעלות של 10 ₪ בלבד לאדם. ברובע ההרודיאני יתקיימו מגוון סדנאות משתנות בעלות של 10 ₪ לילד, ובחינם למבוגרים.

 

ניתן להזמין כרטיסים מראש דרך אתר האינטרנט של החברה לפיתוח הרובע בכתובת www.rova-yehudi.org.il ,או במוקד התיירות בטלפון4987*