כותרות אחרונות
Search

רשות המיסים בוחנת: מיסוי אלטרנטיבי בהתאם לרמות הנסועה !

רשות המיסים בוחנת: מיסוי אלטרנטיבי בהתאם לרמות הנסועה

כך הכריז היום מנהל רשות המיסים ערן יעקב בוועידת פסגת הרכב 2018 * עוד הוסיף כי רשות המיסים תעניק הטבות מס על התקנת מערכות אקטיביות ברכבים * עו״ד יניב יעקב, סמנכ״ל עמותת אור ירוק: ״יש ירידה במספר ההרוגים בתאונות דרכים אבל עדיין מוקדם לברך על שינוי מגמה״.

 

״שיעורי המס על כלי רכב בישראל הם גבוהים, אבל כדי שהמשק הישראלי יוכל להמשיך לתפקד צריך לשאול מהן האלטרנטיבות. בסופו של דבר אנחנו מטילים מס על מוצר שיוצר גודש, זיהום אוויר ותחלואה, ומצד שני לא מוביל להעלאת מיסים במקומות אחרים, שבהם הנזק המשקי יכול להיות גדול יותר. צורת המיסוי על רכבים בישראל הוגדרה בהתחלה על ידי האירופאים כמסובכת, היום היא מוגדרת כמודל לחיקוי״. כך אמר היום מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, בוועידת פסגת הרכב 2018. הדברים נאמרו במסגרת מושב בנושא ״ניהול תחבורה ובטיחות בהנחיית ליאור קינן, כתבת כלכלה ותחבורה בחדשות 10.

 

לדברי יעקב, ייתכן שכבר בעתיד הנראה לעין נראה בישראל מס חדש. ״אנחנו בוחנים דרכים אלטרנטיביות למיסוי בהתאם רמת הנסועה. הדרך לעשות זאת היא באמצעות הטכנולוגיה ואני מקווה שנצליח להביא את הבשורה. אני מאמין שמיסוי בהתאם, למשל, לשעות הנסיעה, נסיעות שיתופיות וכדומה, הם חלק מהדרך לתת ביטוי יותר נכון להטלת מס".

 

במהלך המושב נשאל יעקב מדוע רשות המיסים מעניקה הטבות מס על מערכות בטיחות שממילא יש חובה להתקין אותן, דוגמת מובילאיי. ״אנחנו מעניקים תמריצים על מערכות שהוכחו כמועילות, כי המטרה היא לגרום לאנשים לנסוע בכלי רכב שהם יותר בטיחותיים״, השיב. לדבריו, כעת רשות המיסים שמה את יהבה על מערכות ההתראה האקטיביות ופחות על המערכות שיש עליהן חובה מנדטורית, כדי לתמרץ מערכות שמסייעות להתמודד עם בלימה פתאומית, סטייה מנתיב וכו׳: ״אנחנו מאמינים שזו הבשורה הבאה בשמירה על בטיחות בדרכים״.

 

פסגת הרכב 2018 מתקיימת זו השנה השביעית ברציפות, במרכז הכנסים אווניו, באירפורט סיטי, ומתארחים בה מאות משתתפים מענף הרכב, ביניהם: יבואני רכב, חברות ליסינג, חברות טכנולוגיה, סטארטאפים, משרדי ממשלה, מנהלי צי רכב, קציני בטיחות, בעלי מוסכים ,עמותות ועוד. הכנס ביוזמת והפקת חברת מידע כנסים ובהנחייתו של אלי אילדיס, מגיש חדשות הספורט.

 

במסגרת הוועידה נערך פאנל מיוחד בנושא הקטל בדרכים, שעסק בין היתר בירידה שנרשמה לאחרונה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים בישראל.

 

צילום: ים לביא

 

״נראה שאנחנו בכיוון הנכון. השנה נרשמה ירידה של 59 הרוגים בתאונות בהשוואה לשנה הקודמת, וזיהינו ירידה גם ב-2017״, אמר צביקה דן, המשנה למנכ״לית הרבל״ד ומנהל חטיבת המבצעים. ״עדיין מוקדם להכריז על מגמה אבל נראה שאנחנו בכיוון הנכון. הגופים שמתעסקים בנושא עושים הרבה יותר וגם בצורה יותר נכונה, האכיפה יותר נועזת, ממוקדת ויצירתית, נושא ההסברה מורחב ויש דגש גם על חינוך״.

 

עו״ד יניב יעקב, סמנכ״ל עמותת אור ירוק, היה פחות אופטימי. ״לצערי מוקדם מדי לברך. שר התחבורה שוכח שבמשך 5 שנים התמודדנו עם מגמת עלייה בתאונות הדרכים. אנחנו מברכים על הירידה האחרונה במספר ההרוגים בתאונות ובהחלט מקווים שבעוד כמה שנים נוכל להגיד שמדובר במגמה. החלום שלנו הוא שיסגרו את אור ירוק, אבל המצב שונה. בסופו של יום זה עניין של השקעה = של הרגולטור, של משרד התחבורה, של משרד החינוך״.

 

״זה לא מקרי שברגע שהופסקה האכיפה באמצעות מצלמות המהירות החלה אכיפה רחבה יותר על מכלול הבעיות וזה המקור לתוצאות הירידה שאנחנו חווים״, הוסיף עו״ד עמרי ארגמן, משרד עו״ד ארגמן עמרי, וסיכם: ״צריך להתאים את התשתיות וההתנהגות שלנו לטכנולוגיות שמתפתחות״.

 

"המהפכה התחילה, על רשות המיסוי לעדכן מיסים על מכוניות חשמליות, יש פה פצע שצריך לטפל בו כמה שיותר מהר" כך אמר איתן פרנס מנכ"ל איגוד אנרגיות ירוקות בפאנל בנושא התקן תדלוק אוניברסלי ותחליפי דלקים בועידת ענף הרכב ה-7 המתקיימת היום.

 

בפאנל שהנחה נועם ריין, עורך אתר iCar הוסיף פרנס ואמר שממשלת ישראל והשר שטייניץ אומרים את מה שכבר אמרו מזמן בעולם שהולכים לכיוון של רכב חשמלי. הגז הטבעי יניע קדימה את הרכב החשמלי. צריך מדיניות ברורה שאומרת שמדינה ישראל מעוניינת ביותר רכבים חשמליים, ולשמור חמש שנים על מיסוי מסוים כדי שהיבואנים ידעו מה עומד מולם.

 

נעם קום, יו"ר פורום נוהגים הייטק התייחס לרפורמת ההתקנים האוניברסליים ואמר שהתחרות עוד לא נולדה. הרפורמה נועדה לשתי מטרות עיקריות: יצור תחרות בשוק הדלק ושיפור נוחות המשתמש. "אין לנו זיכרון טוב, בעבר היו הנחות יותר טובות לדלק. אחרי מהפכות הצדק החברתי, הסתיימו כל ההנחות לציי הרכב. החיסרון הוא שההתקנים מכאניים ועלויות ההתקן המשותף מאד גבוהות וזה כובל את הצרכנים . לציי רכב זה פרויקט מטורף, מחירי ההתקנים בין 100ל-350 ₪ ומי שמשווק אותם הם שני ספקים בלבד, דרך חברות הדלק. זה היה אמור לקחת שנה אבל זה רכש משמעותי ולמעשה נכנסו לפעילות רק במחצית השנה. 

 

חן בר יוסף מנהל מינהל הדלק והגז הוסיף כי כל צי רכב החליט לבד מתי הוא מחליף את ההתקן. בפועל בינואר 2019 לא יוכלו לקרוא את ההתקנים הישנים. מבחינת הלקוח ישתעבדו שוב לספק הנוכחי שלו.

 

ועידת פסגת הרכב השביעית של ישראל מבית מידע כנסים מציגה את מיטב הטכנולוגיה והחדשנות בענף הרכב, הדיונים עוסקים בפתרונות חדשניים , הסתגלות , התפתחויות, וזאת בהשתתפות 650 נציגי חברות מובילות, בכירי ענף הרכב בישראל, משרד התחבורה, יבואנים, חברות ליסינג ועוד…