כותרות אחרונות
Search

מה קורס bi יכול לתת לך?

צילום מאת: GaudiLab – https://depositphotos.com/208635126/stock-photo-young-caucasian-male-student – spectacles.html

 

מה קורס bi יכול לתת לך?

 

אנחנו חיים בעידן הגלובלי שבו מיליארדי משתמשים מרחבי העולם, משאירים אחריהם "תביעות רגל דיגיטליות", מחוברים כמעט תמיד לרשת האינטרנט, צורכים אלפי תכנים ביום, ומבצעים את מרבית הפעולות שלהם דרך הרשת. כל פעולה דיגיטלית שכזאת נרשמת במאגר כלשהו, אשר מחובר למאגר אחר גדול יותר.

 

כיצד ארגונים מתמודדים עם מסות של נתונים ? באמצעות מערכות BI

ארגונים בכל סדר גודל ­מעוניינים להוביל את התחרות בתחומם ולהבטיח זרם קבוע של לקוחות מרוצים שרוכשים מהם שוב ושוב. כדי להבטיח שהעסק יישאר רווחי לאורך זמן עליהם לפעול בשני מישורים. הראשון: מישור פנים ארגוני – לרבות התייעלות עסקית, שיפור תהליכי קבלת ההחלטות, התייעלות בשרשרת האספקה וכן הלאה. והשני: מישור חוץ ארגוני – היכרות עם הזירה העסקית, המתחרים, השוק לרבות העדפת הלקוחות, וכן היכרות עם נושאים גלובליים כמו תהליכים גיאופוליטיים, שינויים במטבע העולמי ועוד…

 

המשמעות היא שעל עסקים אלו לייצר מנגנון שאוסף עבורם את הידע, ממיין, מסנן ומנתח נתונים גולמיים בכלים מתקדמים שהופכים לתובנות עסקיות. את הכלים הללו ניתן ללמוד באמצעות קורס BI.

 

בדרך זו הארגון לומד לבסס את תהליכי קבלת ההחלטות שלו על סמך נתונים שנאספים בזמן אמת מאינספור מקורות ומוצגים בפלטפורמה אינטואיטיבית למשתמש ובאמצעות אינספור אינפו-גרפיקות וכלים דיגיטליים שמקלים על קריאת המידע ועל גילוי של תובנות נסתרות. המערכות האחראיות על תהליך זה הן מערכות ה-BI – הבינה המלאכותית או הבינה הרבודה.

 

צילום מאת: GaudiLab – https://depositphotos.com/208635126/stock-photo-young-caucasian-male-student – spectacles.html

 

להיות מיישם BI בעידן של דאטה DATA

דאטה נמצאת בכל מקום – בדרך מקוונת והן ב"עולם האמיתי", אם בעבר ארגונים אספו דאטה באמצעות טבלאות ידניות, שתויקו באינספור קלסרים, ונדרשו משאבים יקרים כדי לאחזר נתונים אלו בשעת הצורך, הרי שהיום אפשר להגיע לכל נתון בעזרת לחיצת כפתור אחת ולשלוח אותו במהירות למקום הנכון ובהקשר המתאים.

 

מיישמי BI בעידן שמבסס את עיקר פעולותיו על דאטה הם סוכני השינוי הדיגיטליים – תפקידם המרכזי הוא להטמיע כלי BI מתקדמים בארגונים צומחים, שכבר לא יכולים עוד לנהל את מסדי הנתונים שלהם בדרכים הישנות (טבלאות אקסל או גיליונות אקסס לדוגמה). דאטה מעניקה וודאות גבוהה יותר, וכאשר היא מגובה במערכות בעלות מנגנוני בקרה ­– ניתן להיעזר בה ולהחליט החלטות אמינות ומבוססות מציאות.

 

מה כולל קורס בינה מלאכותית?

קורס BI הוא קורס תיאורטי ויישומי שבסופו הסטודנט יוכל לאפיין מערכת BI מהדור החדש משלב איסוף הצרכים ועד לשלב שאלו מבוטאים בכלים טכנולוגיים מתקדמים. במסגרת הקורס הסטודנט לומד את הפן הטכני – שימוש בכלים, טכנולוגיות, כתיבת קוד בסיסית, היכרות עם מסדי נתונים ואופן ניהולם ועוד לצד למידה בפן עסקי יותר – היכרות עם הזירה העסקית, פתרונות קודמים, התמודדות עם פערים בין הרצוי למצוי ועוד. בסיום הקורס, יוכל כל סטודנט לעבוד הן כשכיר בחברות המתמחות בהטמעת מערכות BI  והן כעצמאי כנותן שירותים המטמיע מערכות BI בשוק הישראלי ומחוצה לו.