כותרות אחרונות
Search

מוסיקה בכל גיל

צילום: freepik
 
 

מוסיקה בכל גיל

מוסיקה

מוסיקה היא אהבה גדולה הן של ילדים והן של בוגרים. בתחילה נעים התינוקות לצלילי מנגינות שאהובות עליהם כיוון שהם שומעים אותן שוב ושוב. בגיל בוגר יותר הם אוהבים להפעיל כלי נגינה שונים כמו תופים או גיטרה. האהבה למוסיקה לא מסתיימת אף פעם ואפשר לראות זאת עם ההתפתחות של כל ילד שהופך לנער שמתווה לעצמו את הדרך המוסיקלית האהובה עליו כמו רוק, ג'ז או כל סגנון מוסיקלי אחר. כאשר מטמיעים את המוסיקה מגיל צעיר, רבים מהילדים בוחרים לנגן על כלי נגינה מסוים. לפעמים הם מנגנים בו לאורך שנים ולעיתים הם מחליטים לאחר כמה שנים לעבור לכלי נגינה אחר.

 

הורים שמבינים את חשיבותה של המוסיקה רוכשים לילדיהם מגיל צעיר כלי נגינה לילדים אשר לכל אחד יש ייעוד אחר וצורת תפעול משלו. בדרך זו לומדים הילדים הרכים את צורות התפעול של הכלים המוסיקליים ואת ההבדל בין פריטה על מיתרי הגיטרה לבין הקשה על קסילופון או על תוף. אומנם בתחילת הדרך הילדים מנגנים ללא סדר מסוים, אך כשהם מתבגרים הם מתחילים לימודי מוסיקה על כלי נגינה ספציפי בעזרת מורה מוסמך אשר מלמד אותם תווים וכך כל הנגינה שלהם הופכת להרבה יותר נעימה ועם זאת הם ממשיכים לפתח את השמיעה המוסיקלית שהיא כלי חשוב להמשך הדרך.

 

מוסיקה היא שפה נוספת

ההתייחסות למושג מוסיקה היא כמו שפה נוספת כיוון שהילדים לומדים תווים, מדובר בשפה שאינה פשוטה כיוון שיש תווים כמו דו רה מי ויש גם אקורדים שהם שילוב ביניהם, חצאי טונים, רבעי טונים ועוד. כל אחד אמור לדעת עם הזמן כיצד לנגן זאת וקיים שוני אם אתה לומד לנגן על פסנתר, פורט על גיטרה או מתופף בתופים.

 

צילום: freepik

 

שיעורי מוסיקה

האהבה למוסיקה מדרבנת את התלמידים להגיע לכל השיעורים, להקשיב היטב למורה וליישם זאת בבית. לאור זאת הם מקדישים שעות רבות בכל יום לאימוני נגינה, כדי שבסופו של דבר הנגינה שלהם תהיה מצוינת והקהל ייהנה מאד להקשיב לה.

 

יש שיעורי מוסיקה שנערכים בבית אחד לאחד עם מורה לכלי הנגינה הספציפי, אפשר ללמוד ברשת של סניפים של לימודי מוסיקה, או בקונסרבטוריון העירוני.

 

כל אחד מהתלמידים פונה לכיוון מסוים ואם לא נוח לו, הוא מנסה כיוונים אחרים עד שהוא מוצא את האופציה שהיא הנכונה ביותר עבורו.

 

חוגי העשרה

זו מטלה לא פשוטה ללמוד מוסיקה בין כל העיסוקים האחרים של כל ילד או נער. לכן כל אחד מהם בונה את סדר העדיפויות שלו אילו חוגי העשרה הם החשובים לו ביותר תוך למידה פעילה גם של החומר הלימודי השוטף של בית הספר.

 

ברוב המקרים הילדים לא יוותרו על לימודי המוסיקה שממלאים אותם בשמחה ובאהבה ענקית לכל מה שקשור לתחום המוסיקלי.