כותרות אחרונות
Search

מותג החלוה של חברת "אחוה" כובש את השוק.!חוצה לראשונה את רף ה- 70% בנתח השוק.

סדרת חטיפי החלוה של חברת אחוה – צילום: יעל האן 

 

 

מותג החלוה של חברת "אחוה" כובש את השוק.!

פערי המחיר והטעם מנצחים – מותג החלוה של חברת "אחוה" חוצה לראשונה את רף ה-70% בנתח השוק.

 

החלוה הוותיקה מתחזקת על המדפים ומגדילה את הפער בינה למתחרים, זאת גם על רקע פערי מחיר המגיעים לכ-45% • דו"ח סטורנקסט שבדק גם את מחיר הטחינה הגולמית קבע כי הטחינה של חברת אחוה היא הזולה ביותר ובפער משמעותי מיצרנים מתחרים

 

היא נחשבת לחלוה האהובה ביותר ומיוצרת בישראל כבר קרוב ל-100 שנה. על פי דו"ח של חברת סטורנקסט, החלוה של חברת "אחוה" חוצה את רף ה-70% בנתח השוק הכמותי שלה לשנת 2023, 70.4% לעומת 67% בשנת 2022. נתח השוק הכספי של אחוה גבוה אף הוא, 53%, פער המעיד על מכר של אלפי יחידות מדי שנה ברווחיות צנועה. אחריה חברת בארכה עם נתח שוק כמותי של כ- 18% וכספי של כ- 22.7% ומותגים נוספים הנעים סביב 1-4%. עוד עולה מהדו"ח, כי המחיר לקילו של חלוה אחוה זול בכ-45% מהמותג הבא בקטגוריה, פערי מחיר שאינם משאירים את הצרכן אדיש, בתקופה של יוקר מחייה ועלייה חדה במחירי המזון.

 

סדרת חטיפי החלוה של חברת אחוה – צילום: יעל האן 

 

במכתב ששלחה לאחרונה לשר הכלכלה ניר ברקת, פרסמה אחוה דו"ח של חברת סטורנקסט, אשר בדק את נתח השוק הכספי והכמותי של שוק הטחינה הגולמית בישראל, ואת המחיר הממוצע לצרכן בשלוש השנים האחרונות. מתוך הדו"ח עולה כי אחוה הנה היצרנית הגדולה בישראל המחזיקה נתח שוק כמותי של 33.1%, וחשוב מכך, שהמחיר הזול ביותר של טחינה גולמית בממוצע לשנת 2023 הוא של אחוה, ובפער משמעותי לעומת טחינות מתחרות.

 

לדברי יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות של אחוה: "הפערים המשמעותיים בנתחי השוק של החלוה והטחינה של אחוה ביחס למתחרים, הכוללים גם מוצרי יבוא, מעידים כי אחוה הינו מותג פרו-צרכני מובהק. בכל מגוון מוצרי המפעל, מטחינה גולמית, חלוה לסוגיה, מוצרי מאפה, סירופ לשתייה וממרחים מבוססי טחינה, אחוה מציע לצרכן בעקביות ובהתמדה, תמורה הולמת לכספו ומהווה דוגמא כי מוצרי מזון איכותיים יכולים להימכר בישראל במחיר משתלם לצרכן".