כותרות אחרונות
Search

מינויים בכירים: דוד לפלר מונה לתפקיד מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה.!

דוד לפלר מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה – צילום: ניב קנטור

 

מינויים בכירים: דוד לפלר מונה לתפקיד מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה.!

מנכ"ל חדש למשרד הכלכלה והתעשייה: הממשלה אישרה בישיבתה בתחילת השבוע, את בחירתו של שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, למנות את דוד לפלר לתפקיד מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה.

לפלר, שכיהן עד כה כיו"ר הועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום, יחליף בתפקידו את המנכ"ל שי רינסקי, שהודיע לאחרונה על סיום תפקידו.

 

משרד הכלכלה והתעשייה, בהיותו משרד ביצועי מרכזי, אמון על מגוון רחב של כלים ואמצעי סיוע, שנועדו לקדם את המשק הישראלי, התעשייה הישראלית והעסקים, ולעודד את הצמיחה הכלכלית בישראל. המשרד נוגע במספר רב של תחומי פעילות כלכליים מרכזיים, ביניהם קידום ופיתוח אזורי תעשייה, פעילותה הכלכלית הבינלאומית של ישראל, קידום ועידוד יזמות טכנולוגית והטיפול ביוקר המחיה. בנוסף, פועל המשרד רבות לשחרור חסמים והפחתת נטל הבירוקרטיה מול משרדי הממשלה והרשויות המקומיות.

 

לפלר, שמונה לכהן כמנכ"ל המשרד, בעל תואר MA במינהל עסקים ובמדע המדינה, הינו בעל ניסיון עשיר במשרדי הממשלה ובמגזר הציבורי, החל מתפקידו כעוזרו הפרלמנטרי של יצחק רבין ז"ל, דרך מנכ"ל שירות התעסוקה, מנכ"ל משרדי המדע, התרבות והספורט ומשרד הגנת הסביבה ושירות בתפקידים ציבוריים בהם חבר בדירקטוריונים שונים, בהם כיו"ר ועדת המכרזים בדירקטוריון חברת החשמל, ועד לתפקידו האחרון כיו"ר הועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום.

 

דוד לפלר מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה – צילום: ניב קנטור

 

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ הודה למנכ"ל היוצא, שי רינסקי,  על הובלתו בשנים האחרונות את משרד הכלכלה והצעדתו בתחומי התעשייה, היצוא, העסקים והצרכנות. "אני רוצה להודות למנכ"ל היוצא, שי רינסקי על שיתוף הפעולה והמקצועיות שהובילה את משרד הכלכלה להישגים במספר רב של תחומים".

 

השר פרץ ברך את לפלר עם כניסתו לתפקיד וציין כי: "ניסיונו הרב של לפלר במגזר הציבורי והיכרותו המעמיקה עם משרדי הממשלה והשלטון המקומי, יסייעו לו בהובלת המשרד ובטיפול באתגרים הניצבים בפנינו, בראשם החזרת המשק לפעילות כלכלית כפי שנצפתה טרם ימי הקורונה בקידום העסקים הקטנים, פיתוח התעשייה והעצמת השכירים והעצמאים בישראל".