כותרות אחרונות
Search

ממשלת איטליה משיקה את המחזורים הבאים של "אקסלרטור" איטליה ישראל.

אקסלרטור איטליה ישראל – צילום: יח"צ חו"ל 

 

לאחר הצלחת המחזור הראשון, בהובלת "אריאלי קפיטל", משיקה ממשלת איטליה את המחזורים הבאים של אקסלרטור איטליה ישראל

אור חביב, שותף וראש אגף החדשנות ב"אריאלי קפיטל" : "אנו בטוחים שהשותפות האסטרטגית הזו תמשיך לסייע להצעיד את הסטארט-אפים האיטלקים אל חזית הטכנולוגיה וההייטק העולמית"

 

שגרירות איטליה בישראל, בשיתוף סוכנות המסחר האיטלקית, הבנק אינטסה סן פאולו ולשכת המסחר איטליה ישראל הודיעו על השקת המחזורים ה 2 וה 3 של האקסלרטור בישראל. ETC מזרוע החדשנות של "אריאלי קפיטל" תעבוד יחד עם שגרירות איטליה בישראל להוביל את התכנית הבינלאומית בישראל. מטרתה העיקרית של התוכנית היא לחבר בין סטארט-אפים איטלקים לחברות הייטק ישראליות, לגופי תעשייה מובילים, חברות בינלאומיות, גופי השקעות ואקדמיה וזאת למטרת הוכחת התכנות, מחקר ופיתוח, השקעות ופריצה לשווקים בינלאומיים.

 

האקסלרטור האיטלקי, הוא השני (ולאחריו יתקיים השלישי) במספר, אשר מגיעים לאחר הצלחת המחזור הראשון שאירח לפני שנה וחצי בישראל 7 סטארטאפים איטלקיים חדשניים בהובלת "אריאלי קפיטל".

 

השנה, 16 סטארט אפים איטלקיים חדשניים שהתקבלו לתוכנית בהובלת אריאלי השתתפו במפגש הראשון אשר התקיים בשבוע שעבר. הסטארט אפים מייצגים מגוון רחב של ענפים רלוונטיים לשווקים הישראליים והגלובליים לרבות: חקלאות, רפואה, ביו, אקלים, אנרגיה, תחבורה ועוד. הסטארט אפים ישתתפו בתוכנית אינטנסיבית של  עשרה שבועות בתל אביב, במסגרתה יפגשו ויעבדו עם המשקיעים המובילים ומנהיגי התעשייה.

 

אור חביב, שותף וראש מחלקת החדשנות באריאלי קפיטל – צילום: הדר יעקוב

 

אור חביב, שותף וראש אגף חדשנות, "אריאלי קפיטל": "אנו נרגשים להשיק את המחזור השני והשלישי של אקסלרטור איטליה-ישראל ולהמשיך את מערכת היחסים הנהדרת שלנו עם שותפינו מהממשלה והתעשיה האיטלקית. המחזור הראשון והמוצלח של התוכנית בהובלתנו, סייע לחברות איטלקיות לקדם עסקאות בשווי של למעלה מ-20 מיליון ש"ח כולל מסחור, הרחבת פעילות, יצירת משרות חדשות, ניסויים קליניים וגיוס הון. אנו מכוונים לכך שהמחזורים השני והשלישי (הנוכחיים) של התוכנית, ינחלו הצלחה דומה וימשיכו לסייע לקדם את הצמיחה של כלכלת ההיי-טק האיטלקית והישראלית ומערכות אקולוגיות של חדשנות".

 

בין חברות הסטארט אפ האיטלקיות שנבחרו להשתתף באקסלרטור:

ABzero קפסולות חדשניות להעברת חומרים ואיברים בתחום הבריאות באמצעות רחפנים – סיפורה של החברה האיטלקית הזאת, החלה ביום אחד שטוף שמש, כשמישהו אמר חצי בבדיחות הדעת: "אולי נעביר מנות דם באמצעות רחפנים?" השאלה הזאת הביאה את השותפים לסטארט אפ לפתח פטנט ייחודי בעולם: קפסולה להובלת סחורה מתכלה. הקפסולה מנטרת ובודקת כל הזמן את מצב החומרים שהיא נושאת. ABzero התגלו כיעילים במיוחד בזמן הקורונה, כשהחברה מציעה פתרון הנוגע לשירות להובלת דם, רכיבי דם, איברים, תרופות, טמפונים ומוצרים רפואיים נוספים, על מנת למנוע מאנשים בריאים להגיע לבתי חולים ולהיחשף לסכנת הדבקה מקורונה או נגיפים אחרים.

 

אקסלרטור איטליה ישראל – צילום: יח"צ חו"ל 

 

 BeeSecure טכנולוגיה לניהול ומיקסום פעילות דבורים בחקלאות – חשיבות קיומם של דבורים, קריטית לחיינו, כיוון ששליש מהמזון שאנחנו אוכלים תלוי בפעילות ההאבקה שלהן: הן עוברות מפרח לפרח, אוספות איתן צוף ואבקה, שחיוניים להתפתחות של הצמחים עד כדי כך שהן אחראיות כמעט לכל הפירות והירקות שאנחנו אוכלים. אלא שהדבורים בעולם הולכות ונעלמות, יחד עם חרקים מעופפים אחרים, בעקבות התערבות האדם בטבע, משבר האקלים וסיבות נוספות כגון גניבות של כוורות ממשקים חקלאיים. כאן מגיעה חברת BeeSecure  שהחליטה לפתח פתרונות בתחום הזה. מחד, החברה דואגת לביטחון החוות והדבורים- עד כה 10 מיליון דבורים גנובות הוחזרו לבעליהם החוקיים, וחזרו לשירותי האבקה וייצור דבש. בריאות הדבורים והאבקה עזרו לשפר את שירותי גידול הדבורים, כמו גם חסכו לדבוראים זמן תחזוקה רב. כמו כן, עם הביקוש הגובר ליעילות וניתוח ביצועים מונע נתונים, המכשירים של החברה יכולים להציע בדיוק את זה. כוורנים יכולים לקבל יתרון תחרותי על ידי הוכחת איכות השירותים שלהם.

 

אקסלרטור איטליה ישראל – צילום: יח"צ חו"ל 

 

EarthAutomations מפתחת מוצרים ושירותים עבור חברות חקלאיות עם פתרון חדשני להפחתת עלויות. EarthAutomations נולד ב-2014 משלושה יזמים צעירים, שמה שחיבר ביניהם זו התשוקה לחקלאות. תשוקה זו, הובילה אותם לחקור את בעיות החקלאים, על מנת לחפש פתרונות יעילים ופשוטים עבורם. בין הפיתוחים של החברה: רובוט אוטונומי לחקלאות, המופעל במגע קל.

 

אקסלרטור איטליה ישראל – צילום: יח"צ חו"ל 

 

Relicta – החברה מפתחת מוצר ביופלסטיק מסיס במים, מתכלה, ניתן לקומפוסטציה, שקוף וחסר ריח, המשלב תכונות אלו עם חוזק וגמישות.  Relicta bioplastic "מתנהג כמו" הפלסטיק המסורתי – מינוס החלק של הזיהום הסביבתי: ניתן לאטום אותו בחום לייצור סוגים שונים של מיכלים כגון מעטפות או שקיות. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לשמור על וואקום. הוא גם מתכווץ בחום ולכן ניתן להשתמש בו לאריזה המתאימה להובלה. למרות הזיקה החזקה למים, הביופלסטיק מראה עמידות ניכרת בסביבות לחות מאוד, כמו בתוך מקרר. בתנאי שימוש רגילים, תכונות הפלסטיק אינן משתנות במשך מספר חודשים (כ-12) והוא עמיד בפני גשם או סילוני מים ישירים ולא רציפים. הביופלסטיק מסיס במים חמים ובמי ים הוא מתכלה תוך 20 יום מבלי להשאיר עקבות.

 

סוכנות הסחר האיטלקית (ITA):

כחלק מהתמיכה בפיתוח עסקי לסטארט אפים, ITA מספקת מידע, סיוע, ייעוץ, קידום והדרכה לסטארט אפים איטלקיים, באמצעות הארגון שלה ורשת רחבה של 70 משרדים ברחבי העולם, לרבות בתל אביב, זאת במטרה להגדיר את המצוינות של Innovation Made in Italy ברחבי העולם.

 

לשכת המסחר והתעשייה ישראל-איטליה:

לשכת המסחר ישראל-איטליה נוסדה בשנת 1955 כעמותה ללא מטרות רווח. הלשכה מקדמת את היחסים המסחריים והדיפלומטיים בין ישראל לאיטליה ועובדת בשיתוף פעולה הדוק עם ארגונים אחים במטרה לטפח סחר דו-צדדי בין שתי המדינות. בשנת 1993, היא קיבלה הכרה רשמית מממשלת איטליה והפכה לחלק מרשת עולמית שנוצרה על ידי 79 לשכות מסחר איטלקיות דו-לאומיות עם גישה לשיתוף פעולה מלא עם כל לשכות המסחר הנמצאות באיטליה ומחוצה לה.

 

עם למעלה מ-60 שנות ניסיון, הלשכה פיתחה הבנה עמוקה של שני השווקים ויצרה קשרים רב-מגזריים עם שחקנים גדולים.

 

הלשכה מספקת מגוון רחב של שירותים בעלי ערך לאנשי עסקים, חברות רב לאומיות ומוסדות משתי המדינות המבקשים לפתח קשרים כלכליים חדשים או קיימים.

 

אקסלרטור איטליה ישראל – צילום: יח"צ חו"ל 

 

מרכז החדשנות של אינטה סנפאולו:

Intesa Sanpaolo Innovation Center היא החברה של Intesa Sanpaolo Group המוקדשת לחדשנות: היא חוקרת את עולם החדשנות המתקדמת, משקיעה בפרויקטי מחקר יישומי ובסטארט אפים בעלי פוטנציאל גבוה ומאיצה את יישום הקריטריונים של הכלכלה המעגלית, כדי להפוך את Intesa Sanpaolo לכוח המניע מאחורי כלכלה חדשה מודעת חברתית וסביבתית.

 

 מרכז החדשנות מהווה גורם ליצירת קשרים עם בעלי עניין אחרים באקוסיסטם החדשנות – כגון חברות טכנולוגיה, סטארט-אפים, חממות, מרכזי מחקר ואוניברסיטאות – ומקדם צורות חדשות של יזמות בגישה להון סיכון.

 

Intesa Sanpaolo Innovation Center   מתמקד בכלכלה מעגלית, פיתוח הסטארט-אפים המבטיחים ביותר, השקעות הון סיכון של חברת הניהול Neva SGR ומחקר יישומי.

 

"אריאלי קפיטל" הינה חברת החזקות והשקעות עם משרדים בניו יורק ותל אביב ולאחרונה פתחה פעילותה בלונדון. אריאלי מפעילה זרוע חדשנות גלובלית המנהלת ומשקיעה בפלטפורמות חדשנות, מרכזי חדשנות, תכניות האצה, חברות מסחור ואקדמיה, וכן בעלת השליטה של זרוע הבנקאות וההשקעות הרגולטורית "שרנט" הפועלת בוול סטריט, ניו יורק.

 

זרוע החדשנות של "אריאלי קפיטל" מובילה פעילות מגוונת ומפעילה מספר מרכזי ותוכניות חדשנות, לרבות את תכנית הצמחת הסטארט-אפים של ממשלת סלובניה ושל קבוצת הבנקאות מהגדולות באירופה "אינטסה סן פאולו", את מרכז החדשנות לחקלאות "פרונטיר", יחד עם המועצה האזורית רמת הנגב , את פעילות החדשנות של "אילת טק סנטר", הכוללת קהילת/תכניות/אירועי חדשנות וטכנולוגיה בדרום, את קהילת החדשנות הבינלאומית "אושן-טק", המקדמת חדשנות בתחום הים והאוקיאנוס בשיתוף סטארט-אפ ניישן סנטרל, תכנית הצמחת הסטארט-אפים בתחום ה Wellness בקונטיקט שבארה"ב, ועוד פעילויות רבות.