כותרות אחרונות
Search

מערכת "EyeQ® Ultra™" החדשה של "מובילאיי" תאפשר רכב אוטונומי (AV) לצרכנים.

צילום: יח"צ מובייל

 

מערכת "EyeQ® Ultra™" החדשה של "מובילאיי" תאפשר רכב אוטונומי (AV) לצרכנים.

תכנון של מארז אחד יספק את המערכת על שבב (SoC) החסכונית והיעילה ביותר בתעשייה עבור כלי רכב אוטונומיים לחלוטין.

 

עיקרי החדשות:

  • מובילאיי מציגה את EyeQ® Ultra™, מערכת AV על שבב בעלת ביצועי מחשב-על במארז קומפקטי אחד שנבנה במיוחד עבור נהיגה אוטונומית מקצה לקצה
  • ארכיטקטורת EyeQ® המוכחת של מובילאיי מהווה בסיס ל EyeQ Ultra, וממקסמת את הביצועים והיעילות ב-176 TOPS (טרה פעולות בשנייה)
  • השבב הראשון עבור EyeQ Ultra צפוי לקראת סוף 2023 עם ייצור המוני בשנת 2025.
  • מובילאיי מציגה גם את הדור הבא של מערכת על שבב (SoC) של EyeQ עבור מערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS): EyeQ6L ו-EyeQ6H
  •  
  •  

צילום: יח"צ מובייל

 

לאס וגאס, 5 בינואר 2022 – מובילאיי הציגה היום בתערוכת "CES" את "EyeQ® Ultra™", המערכת על שבב המתקדמת ביותר ובעלת הביצועים הגבוהים ביותר של החברה, שנבנתה במיוחד עבור נהיגה אוטונומית. כפי שנחשף במהלך CES 2022, מערכת EyeQ Ultra ממקסמת הן את הביצועים והן את היעילות ב-176 TOPS בלבד, דבר שהופך אותה לשבב הרכב האוטונומי (AV) החסכוני ביותר בתעשייה. המערכת-על-שבב בעלת התכנון היעיל מתבססת על שבעה דורות של ארכיטקטורת EyeQ מוכחת כדי לספק את הכוח והביצועים המדויקים הדרושים עבור כלי רכב אוטונומיים, שקרוב לוודאי יהיו כלי רכב חשמליים לחלוטין.

 

השבב הראשון עבור ה- "SoC EyeQ Ultra" צפוי לקראת סוף 2023 עם ייצור המוני בסטנדרט רכב בשנת 2025.

 

פרופ' אמנון שעשוע, מייסד, נשיא ומנכ"ל "מובילאיי": "רכב אוטונומי לצרכנים הוא המטרה הסופית עבור התעשייה. הודות לפיתוח של פתרון מלא לנהיגה עצמית – מחומרה ותוכנה ועד מיפוי ומודלים של שירות – מובילאיי בעלת נקודת מבט ייחודית על הדרישות המדויקות מהמערכת לנהיגה עצמית המאפשרת לנו להגיע לאופטימיזציה של יחס ביצועים ועלות שתהפוך את הרכב האוטונומי לצרכנים למציאות."

 

מובילאיי בתערוכת – CES" 2022"  

"מובילאיי" תכננה את "EyeQ Ultra" לאחר שהיא בנתה תחילה רכב אוטונומי על מנת להבין בדיוק מה דרוש לרכב בנהיגה עצמית כדי לפעול עם זמן ממוצע בין תקלות גבוה מאוד (Mean Time Between Failure). גישה זו מאפשרת למובילאיי איזון אופטימלי בביצועים של מאיצי החומרה השונים  לצד יתר המעבדים במסגרת יחס ביצועים-צריכת הספק יעיל במיוחד.

 

יחס עלות – ביצועים ללא תחרות:

EyeQ Ultra, שמסמלת קפיצת מדרגה בהתפתחות של משפחת EyeQ מערכות על שבב (SoC), אורזת למעשה את הביצועים של 10 מערכות EyeQ5 במארז אחד. בעזרת טכנולוגיית 5 ננומטר המתקדמת, EyeQ Ultra מסוגלת להתמודד עם כל הצרכים והיישומים של נהיגה אוטונומית ברמה 4 (L4) ללא צורך בהשקעה של צריכת הספק ועלויות נוספות הכרוכות בשילוב יחד של מספר מערכות על שבב. כמו מערכות EyeQ הקודמות, EyeQ Ultra תוכננה כדי להשתלב עם התוכנה של Mobileye, וכך מאפשרת יעילות הספק מעולה מבלי להתפשר על הביצועים.

 

EyeQ Ultra עושה שימוש במערך של ארבעה סוגי מאיצים ייעודיים, שכל אחד מהם מיוצר עבור משימה ספציפית. מאיצים אלו משולבים עם ליבות CPU,ISP (מעבד אותות תמונה) ומעבד גרפי (GPU) בכדי לספק פתרון יעיל ביותר המסוגל לעבד קלט משתי תת-מערכות חישה – מערכת אחת של מצלמות בלבד ומערכת שניה המשלבת רדאר ולידאר יחד – בנוסף למערכת מחשוב מרכזית של הרכב, המפה בעלת הרזולוציה הגבוהה וכן תוכנה התומכת בקבלת החלטות נהיגה של הרכב. ב-176 TOPS בלבד, ה-EyeQ Ultra יעילה הרבה יותר מאשר פתרונות AV אחרים, ומספקת את הביצועים הדרושים במחיר מתאים עבור כלי רכב אוטונומיים ברמת הצרכן.

 

הודות לשילוב המיטבי בין יעילות וביצועים, EyeQ Ultra מביאה לידי ביטוי את הפוטנציאל של כלי רכב אוטונומיים, להפוך את הכבישים לבטוחים יותר ולצמצם עומסי התנועה עבור הצרכנים.

 

צילום: יח"צ מובייל

 

התפתחות ארכיטקטורת "EyeQ".

ההצגה של EyeQ Ultra מגיעה במקביל להכרזה על שתי מערכות על שבב EyeQ חדשות עבור מערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS) – EyeQ6L ו-EyeQ6H – וכן לאחר ההכרזה על מסירתה של המערכת על שבב  EyeQ ה-100 מיליון של מובילאיי בסוף השנה שעברה. מערכת EyeQ של מובילאיי, שהוצגה לראשונה ב-2007, שינתה את שוק ה-ADAS בכך שהיא הוכיחה שחיישני מצלמה חסכוניים בשילוב עם עיבוד על ידי הטכנולוגיה הייעודית של מובילאיי מסוגלים למנוע התנגשויות ולהפחית את חומרתן. החדשנות של EyeQ סייעה להפוך את טכנולוגיית הבטיחות בדרכים לנגישה יותר, והביאה למיליוני נהגים ברחבי העולם טכנולוגיות חשובות כמו התרעה מפני התנגשות קדמית, התרעה על סטייה מנתיב וזיהוי שטחים מתים.

 

ארכיטקטורת EyeQ המוכחת של מובילאיי מהווה את הבסיס ל-EyeQ Ultra. מערכת זו, שתוכננה בכדי להנגיש את הרכב האוטונומי לצרכנים, מהווה בשורה חדשה בשוק הרכב, כפי שמשפחת EyeQ של מערכות על שבב עשתה לפניה. כהרחבה של משפחת EyeQ, מערכת EyeQ Ultra תקבל מידע גם מטכנולוגיית המיפוי Road Experience Management™ (REM) של מובילאיי. REM אוספת, באמצעות מיליוני כלי רכב על הכביש שכבר מצוידים במערכת מובילאיי, חבילות של נתוני דרך כדי לייצר את Mobileye Roadbook™, אליה ניתן לגשת באמצעות הענן על מנת לספק מידע עדכני בזמן אמת על נתיבי הנסיעה וסביבת הרכב.

 

 

שתי מערכות על שבב חדשות של EyeQ לדור הבא של מערכות ADAS:

מערכת EyeQ6L תהיה היורשת של המערכת על שבב EyeQ4, במארז שגודלו רק 55 אחוז מזה של ה-EyeQ4. פתרון זה המכיל קופסה אחת על השמשה הקדמית, מספק יותר TOPS של למידה עמוקה תוך צריכת הספק נמוכה במיוחד למערכות ADAS בסיסיות ופרימיום (L2) יעילות ביותר. המערכת התחילה ייצור ניסיוני בשנה שעברה וייצור המוני שלה צפוי להתחיל עד אמצע 2023.

 

מערכת EyeQ6H תתמוך במערכות ADAS פרימיום כמו גם ביכולות מסוימות לרכב אוטונומי עם כיסוי חיישנים מלא של 360 מעלות.

המערכת שוות ערך לשתי מערכות על שבב EyeQ5 במונחים של כוח מחשוב, אך חשוב מכך, היא תומכת בוויזואליזציה לנהג (למשל בעת חניה) ומתפקדת טוב יותר מקודמה תחת עומסי עבודה כבדים של בינה מלאכותית. פתרון זה הינו למעשה פתרון מרוכז שבו לראשונה מערכת אחת יחידה תספק גם את כל האפליקציות של מערכות סיוע מתקדמות לנהג ברמה 2+, גם עיבוד מרובה מצלמות (כולל מצלמות חניה), וישלב יישומי צד שלישי כגון הדמיית חניה ואף יתמוך במערכת לניטור נהגים. המערכת על שבב המתקדמת ביותר של  ADAS ממשפחת EyeQ תתחיל בייצור נסיוני השנה וייצור מלא צפוי להתחיל עד סוף 2024.

 

שתי המערכות על שבב EyeQ6 ייוצרו בטכנולוגיית 7nm.

עוד הקשרים: בעוד מובילאיי ממשיכה לבצע את תכניתה לאפשר נהיגה אוטונומית, מערך המוצרים של החברה נחשף ומציג גמישות ויכולת גדילה משמעותית. מובילאיי מסרה לאחרונה את מערכת EyeQ SoC ה-100 מיליון שלה, חשפה את דגם הייצור של הרובוטקסי שלה, והרחיבה את הניסויים ברכב האוטונומי שלה לערים רבות ברחבי העולם, כולל בארה"ב, אירופה ואסיה.

 

אודות מובילאיי

מובילאיי מובילה את מהפכת הניידות באמצעות טכנולוגיות הנהיגה האוטונומיות והסיוע לנהג שלה, כשהיא מביאה מומחיות בעלת שם עולמי בראייה ממוחשבת, למידת מכונה, מיפוי וניתוח מידע. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת כלי רכב אוטונומיים ופתרונות ניידות, מניעה מערכות סיוע לנהג מתקדמות ומובילות בתעשייה ומספקת אינטליגנציה יקרת ערך לאופטימיזציה של תשתיות ניידות. מובילאיי הייתה הראשונה שפיתחה טכנולוגיות פורצות דרך כגון חישת True Redundancy™, מיפוי המונים REM™, וטכנולוגיות Responsibility Sensitive Safety (RSS) המניעות את תחומי ה-ADAS וה-AV לעבר עתיד הניידות.

 

למידע נוסף: www.mobileye.com.