כותרות אחרונות
Search

"חלילה" – מחזמר חדש של התיאו-טרון.

חלילה – צילום: יעל אילן

 

 

"חלילה" – מחזמר חדש של התיאו-טרון.

פייק ניוז, הטלת אשמה על חפים מפשע, מניפולציות משטרתיות, גמגומים של פרשני חדשות ומחזור של ידיעות תקשורתיות – כל אלה מתערבבים ב"חלילה" שהופך פרשייה מקראית רחוקה לחומר אקטואלי בועט.

המחזמר, שהרצתו הוקפאה בשל הקורונה, יעלה בתיאטרון החאן ב-26.1.22

 "חלילה" תעלה ב-26.1 בשעות 19:00 וב-21:00 בתיאטרון החאן. לכרטיסים: https://www.khan.co.il/events/83/halila

 

ניהול כללי ואמנותי: נתנאלה תירוש, מחזה, בימוי ומוזיקה:  יונתן בלומנפלד, ייעוץ אמנותי:  אודי בן משה, המנהל האמנותי של תיאטרון החאן.

 

חלילה – צילום: יעל אילן

 

כבר שנים ארוכות שבעיר ״חלילה״ אין שאלה שאין לה תשובה. עד היום. פרשיית רצח סבוכה פוקדת את העיר וגורמת להופעתה הפתאומית של אישה צעירה בשם מיקי. מיקי, שחקנית מתחילה ואם טריה, חושבת שהגיעה לאודישן שגרתי בתיאטרון ולפתע מוצאת את עצמה מואשמת ברצח. בניסיון לברוח מחוללת מיקי סערה של חוסר וודאות אליה נשאבים פרשני חדשות, חברי מועצת העיר ויושבת הראש – שרת המשפטים, הד״ר-רבנית, אילנה מכלוף ביטון אבו-רובינשטיין.

 

הרעיון המרכזי במחזמר "חלילה" שאוב מתוך הפרשייה המקראית של 'עגלה ערופה' המופיעה בספר דברים. הפרשייה עוסקת במקרה בו נמצא חלל בשדה ולא נודע מי היכהו. גם זהותו של הנרצח אינה ידועה. הניסיונות לפענח את הרצח עולים בתוהו וזקני העיר הקרובה מצווים לערוך טקס באמצעותו הם עוצרים את שרשרת נקמת הדם העיוורת העלולה להתגלגל כתוצאה מהמצב הלא מפוענח, הלא וודאי.

 

חלילה – צילום: יעל אילן

 

הסיטואציה המקראית מהווה קרקע לבירור מצבי אי הוודאות גם בחייה האישיים של הגיבורה שהפכה לאחרונה לאם טריה והיא מתמודדות עם שאלות קיומיות של הורות, התמסרות ואהבה. כך עולות לבירור גם סוגיות פרטיות בחייו של האדם לצד הסוגיות הציבוריות. מה קורה לנו כשהקרקע נשמטת ואין לנו תשובה?

 

ניהול כללי ואמנותי נתנאלה תירוש | מחזה בימוי והלחנה יונתן בלומנפלד |  יעוץ אמנותי אודי בן משה |  דרמטורגיה שלומית כהן סקלי | ליווי תוכן יוסי פרומן |  עיצוב במה ותלבושות יערה צדוק |  עיצוב תנועה טל קון.

 

עיצוב תאורה אסי גוטסמן: שחקנים אביה ברוש, אריאל כהן סקלי, בצלאל בורוכוב, נועם בוקובזה, נתנאלה תירוש.

 

חלילה – צילום: יעל אילן

 

"התיאו-טרון" הוא מעבדה יוצרת אשר קמה בעקבות חזונו של הרב מנחם פרומן ז"ל במטרה ליצור תאטרון ירושלמי מרענן ואקטואלי השואב השראה מהחיבור בין מקורות יהודיים לבין המדיום התיאטרוני. במעבדה יוצרים יוצרי תיאטרון דתיים וחילוניים.

 

תהליך היצירה מלווה בלימוד של טקסטים מעולם הרוח היהודי המשמשים כהשראה וכקרקע למחקר סוגיות שונות המעסיקות את היוצרים ומבקשות להתברר דרך תהליך היצירה.

 

 "חלילה" תעלה ב-26.1 בשעות 19:00 וב-21:00 בתיאטרון החאן. לכרטיסים: https://www.khan.co.il/events/83/halila