כותרות אחרונות
Search

"המון מה להפסיד", הצגה חדשה של תיאטרון "האינקובטור", תעלה בבכורה 10 בינואר  בשעה 21:00 בצוותא תל אביב .

המון מה להפסיד- צלם: דן יהודה

 

 

המון מה להפסיד.

מחזמר אופטימי על סוף העולם של תיאטרון האינקובטור.

המחזמר מספר את סיפורו של גלד, לוזר חסר כישורים ומכור להרצאות מוטיבציה שמנסה להציל את העולם כנגד כל הסיכויים.

כתב וביים: יונתן בלומנפלד.

בכורה, 10 בינואר, 21:00, צוותא תל אביב.

 

נאסא מודיעים שהשמש מתחילה להתנפח, ונותרו לכולם משהו כמו 12 שעות לחיות. גֶּלֶד, לוזר חסר כישורים ומכור לסדנאות מוטיבציה, מסרב לקבל את הבשורה המרה. הוא לוקח את אימו התלותית, השותף המיזנטרופ שלו לדירה ואת הקואצ'ר והמנטור האגדי, צצי דובדבני, שהוא גם ממציא השיטה "שינוי בינוי" בעזרתה עזר למיליוני אנשים להגשים את עצמם.

 

בזמן שכולם מסביב עסוקים בביזה, מין, אלימות, ייאוש, הגשמה עצמית ומצעד שירי גלגל"צ המוקדש כולו לסוף הקרב ובא, לומדת החבורה מחדש מה לכל אחד מהם יש להפסיד.

 

המון מה להפסיד- צלם: דן יהודה

 

ההצגה, אותה כתב ומביים יונתן בלומנפלד, הנה מחזמר הנותן מבט אופטימי לקראת סוף העולם שהולך ומתקרב בשל התנפחות השמש והתחממות העולם. על הדרך מציע בלומנפלד גם מבט סאטירי על טרנד הקואצ'ינג ולימוד החשיבה החיובית שהולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות בארץ ובעולם. 

נאסא מודיעים שמסיבות שאינן ברורות לאף אחד, השמש מתחילה להתנפח, ונותרו לכולם משהו כמו 12 שעות לחיות. גֶּלֶד, לוזר חסר כישורים ומכור לסדנאות מוטיבציה, מסרב לקבל את הבשורה המרה.

 

הוא לוקח את אימו התלותית והשותף המיזנטרופ שלו לדירה ויוצא לחפש את האדם היחיד שלדעתו יכול לפתור את המצב – הקואצ'ר והמנטור האגדי, צצי דובדבני,  שהוא גם ממציא השיטה "שינוי בינוי" שבעזרתה הוא עוזר למיליוני אנשים לזמן מהיקום את החיים שהם רוצים , להגשים את עצמם ולשנות משהו בעולם הזה.

 

המון מה להפסיד- צלם: דן יהודה

 

בזמן שכולם מסביב עסוקים בביזה, מין , אלימות , ייאוש , הגשמה עצמית ומצעד שירי גלגל"צ המוקדש כולו לסוף הקרב ובא , לומדת החבורה מחדש מה לכל אחד מהם יש להפסיד.

 

מספר  יונתן בלומנפלד, שכתב וביים את ההצגה: "בניגוד למה שמצופה ממחזמר חדש על סוף העולם, המחזמר הזה, דווקא לא נכתב בימי קורונה אלא שנתיים קודם ב-2018" 

 

יונתן בלומנפלד מוסיף ומספר על ההתעסקות בסוף העולם: "הייתי בתקופה מאוד לחוצה בחיים ולא יצאתי לחופשה כמה שנים. התחילו לי כאבים בכל הגוף ובכל לילה הייתי מתעורר מסיוט אחר על סוף העולם, סוג של התקף חרדה. החלטתי לטוס ולנוח בניו יורק. על רקע החלומות האפוקליפטיים שלי, הסתובבתי ברחובות ולא הצלחתי להבין, כיצד העיר הזאת מתפקדת ולא קורסת אל תוך עצמה. איך כל הבלגאן שקורה שם נשאר בכל זאת יציב. מיליוני אנשים ברחובות, כל אחד יודע ומוצא את דרכו, ואפילו כשמתרסק מסוק לתוך בניין מנקים את זה, כמו פצע שמגליד והעיר חוזרת לעצמה. זה נראה לי פשוט הזוי, וכדי ליישב את העניין עם עצמי התחלתי לכתוב כל מיני שירים וסצנות על סוף העולם".

 

המון מה להפסיד- צלם: דן יהודה

 

לגבי החיבור לנושא הקואצ'נג והבחירה דווקא בדמותו של גלד הלוזר כגיבור המחזה הוא מסביר יונתן בלומנפלד: "הסתובבתי עם הטקסטים האלה בערך שנתיים, בלי לדעת מה בדיוק אני רוצה לעשות איתם, עד שהגיעה הקורונה , ובקורונה הגיע מי שיחבר בין כל הקטעים , הגיבור של ההצגה – גֶּלֶד. מין לוזר כזה, חסר כישורים נראים לעין, אבל אופטימיסט ברמה של הפרעה נפשית, והכי חשוב -מכור לקואצ'רים והרצאות מוטיבציה. זה כנראה קשור באיזשהו אפן לכך שהטרנד של קואצ'ינג וחשיבה חיובית נמצא בכל מקום. וככה בעיה כמו "סוף העולם" פגשה את תחום הפתרונות שהוא הקואצ'ינג ונולד המחזמר "המון מה להפסיד".

 

יונתן בלומנפלד- יוצר תיאטרון, מוזיקאי , תסריטאי ומשורר ספוקן וורד, יליד ירושלים, בוגר המסלול לתסריטאות בסם שפיגל. בלומנפלד, זכה בשני פרסי קיפוד הזהב על מוזיקה להצגה ושני פרסי Broadway World Magazine על בימוי והבטחת השנה. יוצר ותסריטאי סדרת פילו וסופי בטלוויזיה החינוכית , תסריטאי מיוזיקל  "המנצחים" בבימוייו של אלירן פלד שעתיד לצאת בסוף 2022, אלוף ישראל בפואטרי סלאם לשנת 2014 ומשתתף באליפות העולם.

 

תיאטרון האינקובטור- מהווה בית ליצירה ירושלמית מקורית ושואף להיות מחולל תרבות משמעותי בעיר ירושלים וגורם אקטיבי בפיתוח צביונה כעיר פלורליסטית וחופשיה המאפשרת מגוון דעות והשקפות עולם.

 

המון מה להפסיד- צלם: דן יהודה

 

חזון התיאטרון: לעורר שיח תרבותי העוסק במורכבותה של החברה הישראלית ומקורותיה ולשמש כחממה ליצירה מקורית וחדשנית להנאת וחווית קהל רב ומגוון.

 

תחילת דרכו של האינקובטור בשנת 2005 בתמיכת "קרן ברכה". מאז  קיים התיאטרון כאלפי הופעות של עשרות הצגות מקוריות כולל סדרת טלוויזיה בערוץ 10 וסדרת תכניות לערוץ הראשון וכן זכה להכרה של גורמים מוסדיים ציבוריים כגון עיריית ירושלים ומשרד התרבות.

 

התיאטרון מטפח את המצוינות באומנויות המשחק והתיאטרון, המקורי והקלאסי, ומדגיש את ייחודם ככלים בלתי אמצעיים לבידור, חינוך ותרבות בעידן בו שולטת הטכנולוגיה והמדיה האלקטרונית. להקת שחקני האינקובטור מתבססת בעיקר על בוגרי בתי הספר לאמנות ומשחק מירושלים כשמטרתה לשמר ולפתח את להקת השחקנים והיוצרים כקבוצה אקטיבית ויוצרת בתוך העיר ירושלים.

 

המון מה להפסיד- צלם: דן יהודה

 

קרדיטים:

כתיבה, בימוי ומוזיקה: יונתן בלומנפלד. שחקנים: ישראל(שרוליק) פניאל, יריב קוק, שרי עציץ, עמרי הכהן, זוהר מידן / סימה ברמי, אריאל כהן סקלי, יונתן בלומנפלד. בימוי תנועה: טלי קון עיצוב תפאורה ותלבושות: יערה צדוק  עיצוב תאורה: גיא גלילי מנהל הפקה: עירן פיטוסי סאונד: דדי נדה.

 

המון מה להפסיד, 10 בינואר, 21:00, צוותא תל אביב

מחיר:  44-89 ש"ח

להזמנת כרטיסים:  6627* ובאתר: https://www.incubator.org.il/hamon