כותרות אחרונות
Search

משבר העובדים הזרים בענף הבנייה יעכב מסירת דירות חדשות ב-6 חודשים לרוכשים.

אלדד ניצן יו"ר תאגידי כ"א זר לענף הבניה – בלשכת המסחר צילום: יח"צ תאגידי כ"א

 

 

משבר העובדים הזרים בענף הבנייה יעכב מסירת דירות חדשות ב-6 חודשים לרוכשים.

ח"כ עמית הלוי בפנייה לשר הפנים אריה דרעי : צריך להאריך את אישורי השהיה של 1,200 עובדים זרים מסין וכ-800 עובדים זרים ממולדובה המועסקים בענף הבנייה עד להגעתם של עובדים זרים חדשים כדי לא לגרום נזקים מצטברים לענף הבנייה ולעכב מסירת דירות חדשות לרוכשים.

 

אלדד ניצן יו"ר התאחדות תאגידי כ"א זר לענף הבנייה בלשכת המסחר בפנייה לשר השיכון יעקב ליצמן : הארכת היתרי עבודה לעובדים זרים ותיקים לצד מחסור של עוד כ- 4,000 עובדים זרים שאושרו ע"י הממשלה תגרום לעיכוב של כ-6 חודשים במסירת דירות חדשות לרוכשים ולעיכוב בתחילת בנייה של פרויקטים רבים

 

ח"כ עמית הלוי חבר וועדת החוקה בפנייה לשר הפנים אריה דרעי : צריך להאריך את אישורי השהיה של 1,200 עובדים זרים מסין וכ-800 עובדים זרים ממולדובה המועסקים בענף הבנייה עד להגעתם של עובדים זרים חדשים כדי לא לגרום נזקים מצטברים לענף הבנייה ולעכב מסירת דירות חדשות לרוכשים.

 

ח"כ עמית הלוי מציין עוד : ששר הפנים צריך לתת הנחיה לרשות האוכלוסין לקדם תיקון דחוף לחוק הארכת תקופת השהיה בישראל של עובדים הזרים שהיתר עבודתם בישראל, יפוג על פי החוק ב-28.02 עד להגעתם של עובדים זרים חדשים שהגעתם ישראל מתעכבת עקב משבר הקורונה.

 

העדר פתרון לנושא תצור החרפה משמעותית במשבר ענף הבנייה ותעכב מסירת דירות לרוכשים ותיצור האטה כללית בביצוע פרויקטים חדשים. 

 

אלדד ניצן יו"ר תאגידי כ"א זר לענף הבניה – בלשכת המסחר צילום: יח"צ תאגידי כ"א

 

אלדד ניצן יו"ר התאחדות תאגידי כ"א זר לענף הבנייה בלשכת המסחר בפנייה לשר השיכון יעקב ליצמן : הארכת היתרי עבודה לעובדים זרים ותיקים לצד מחסור  של עוד כ- 4,000 עובדים זרים שאושרו ע"י הממשלה תגרום לעיכוב של כ- 6 חודשים במסירת דירות חדשות לרוכשים ולעיכוב בתחילת בנייה של פרויקטים רבים.

 

ניצן מציין עוד : שמעבר להארכת היתרי עבודה לעובדים זרים ותיקים בענף הבנייה יש מחסור של עוד כ- 4,000 עובדים זרים שהממשלה אישרה את הגעתם לישראל ובשל משבר הקורונה מתקשים למצוא עובדים שיגיעו לישראל, זאת ועוד שלאחרונה התבשרנו שקיימת בעיה עם כניסת עובדים פלסטיניים מהרשות הפלסטינית עובדה שמעצימה את המשבר בענף.