כותרות אחרונות
Search

מתנה לסבא ולסבתא

צילום: freepik

 

מתנה לסבא ולסבתא

מתנה

כאשר מתקרב מועד יום ההולדת של סבא, של סבתא או יום הנישואין שלהם, אף אחד לא יודע מה לרכוש להם. תמיד הם אומרים שיש להם כל מה שהם צריכים ושאם הם זקוקים למשהו, הם פשוט הולכים וקונים. מכיוון שהילדים והנכדים מחפשים מתנה ראויה ההחלטה היא תמיד לא פשוטה. לאחרונה סבא וסבתא חגגו חמישים שנות נישואין והחלטנו שהפעם אנחנו חייב למצוא מתנה יוצאת דופן שתשאיר את חותמה על כל המשפחה.

 

לאחר שחפרנו בכל אתרי האינטרנט מצאנו מתנה מושלמת והיא כתיבה של ספר זכרונות על כל החיים של סבא וסבתא. חשבנו שזה פשוט אבל זו עבודה מסועפת אך יש לה ערך מוסף רב, כיוון שכל הזיכרונות יקובצו לתוך ספר מרשים שיכלול את כל מה שקרה לכל אחד מהם בחו"ל לפני העלייה ארצה, המפגש שלהם וכל מה שקרה להם יחד ולחוד לאחר נישואיהם. אף על פי שחלק מבני המשפחה מכירים את רוב הסיפורים שלהם, ברור לנו שכעת סבא וסבתא צלולים ולכן זה הזמן לבצע את הפרויקט החשוב שהוא אבן דרך בחייהם וחשוב שכל הדורות הבאים יידעו על כך.

 

עטיפת מתנה לסבא ולסבתא

לקראת יום ההולדת שוחחנו עם סופר הצללים שמבצע את הפרויקט בפועל וסיכמנו אתו שהוא יבוא לשיחה אתנו ועם סבא וסבתא. ההפתעה הייתה גדולה מאד ובפגישה סיפר להם סופר הצללים כי מדובר בספר על תולדות החיים שלהם, הם יספרו את כל הפרטים והוא יכין מזה ספר שיישאר לדורות הבאים.

 

לא שיערנו שהדבר ירגש את סבא וסבתא עד כדי כך, הם ממש התחילו לבכות ואמרו שזה הרעיון היפה והמקורי ביותר שהם שמעו עליו וחשוב להם להירתם לפרויקט הזה ולבצע אותו באופן מוצלח ביותר.

 

צילום: freepik

 

הכנת הספר

כדי להכין מתנה אותנטית כמו ספר משפחתי דרושה הרבה סבלנות וריכוז של המחשבות ושל הזיכרונות. סופר הצללים התווה את הדרך ובפגישה הראשונה הם שוחחו על עברם והחליטו על איזו שנים הם יספרו, מהם הדברים החשובים ביותר, נושאים רגישים שהם מעדיפים לא לדבר עליהם ועוד…

 

כך הם הכינו יחד רשימה של הפרקים הרבים שיהיו בספר ותיאמו את מועדי המפגשים הבאים כדי לספר בפועל את קורות החיים שלהם.

 

הסיפורים שממלאים את הפרקים בספר

כדי ליצור אותנטיות של כל הסיפורים בספר, כל השיחות מוקלטות ומצולמות ולאחר מכן סופר הצללים הופך את המידע למלל ומעלה זאת בתוכנת המחשב. כך לאט לאט החלו להצטבר הפרקים המוכנים ובסופו של התהליך הספר היה מוכן לעריכה.

 

סבא וסבתא עברו על הטיוטה, הדגישו נושאים מסוימים, הוסיפו מידע שנזכרו בו וגם בחרו לגרוע סעיפים מסוימים משיקולים שלהם.

 

מתנה כל כך מהודרת הם לא ציפו לקבל, אך הספר המוכן בכריכה קשה בעל הריח הייחודי של הדפוס הגיע לביתם ואי אפשר לתאר את ההתרגשות העצומה שלהם. בזה אחר זה קיבלו כל בני המשפחה עותקים מהספר ונשארו עותקים נוספים, עבור המשך הדורות הבאים.