כותרות אחרונות
Search

"נפגשים במזרחי-טפחות". הרצאות מרתקות עם מיטב המרצים שישודרו בפייסבוק לייב.

שרון וכסלר – צילום: יח"צ

 

"נפגשים במזרחי-טפחות".

הרצאות מרתקות עם מיטב המרצים שישודרו בפייסבוק לייב.

ההרצאות פתוחות לקהל הרחב ללא עלות ובהרשמה מראש.

 

בנק מזרחי טפחות ממשיך בפעילות "נפגשים במזרחי-טפחות" ובמהלך חודש נובמבר תשודר סדרת הרצאות מרתקות בנושאים מגוונים. בין המרצות והמרצים המשתתפים: גלעד שלמור, שרון וכסלר, ג'קי לוי, רוני קובן, חנוך פיבן ועוד…

 

הפעילות כוללת הרצאות שישודרו בעמוד הפייסבוק של הבנק, כאשר כל ההרצאות יהיו פתוחות לקהל הרחב ללא עלות, ברישום מראש באתר "נפגשים במזרחי-טפחות".

 

זו השנה התשיעית של פרויקט "נפגשים במזרחי טפחות", במסגרתו הבנק עורך למען הקהילה ובאופן קבוע מגוון רחב של פעילויות והרצאות של מיטב המרצים עם תכנים מגוונים.

 

הרישום להרצאות והפעילויות באתר: "נפגשים במזרחי-טפחות".

 

פירוט ההרצאות

1.11, יום ב', 19:30, ״עיתונות על הקצה״, הרצאתו של גלעד שלמור – בהרצאה מרתקת ומשעשעת, גלעד פורש את רגעי המתח, הדרמה והלבטים בעבודתו: מי הם באמת הגורמים שיוזמים כתבות טלוויזיה שליליות? איזה תפקיד יש לכתב טלוויזיה ביצירת סדר יום ציבורי? איך מעבירים שידור חי מתוך בניין בוער כשלא יודעים אם הדיירים הלכודים בין החיים? איך היה לגור עם משפחה חרדית בת 12 נפשות בשיא תקופת הקורונה? על מה חולמים ההומלסים בלילה? ולמה באבו דאבי חשדו שהוא מרגל?

 

3.11, יום ד', 19:30, הרצאה יוצרת עם חנוך פיבן, ״בחיפוש אחר יצירתיות״ – נפגשים עם חנוך פיבן, להרצאה מרתקת, אינטראקטיבית, הומוריסטית ומאירת עיניים, בה הוא לוקח אותנו לסיור במסע אישי לחשיפת קולו היצירתי הייחודי. תוך כדי כך, פיבן מזקק עקרונות יצירתיים וחינוכיים הרלוונטיים לחיי כולם.

 

שרון וכסלר – צילום: יח"צ

 

8.11, יום ב', 19:30, העיתונאית שרון וכסלר, בהרצאה ״ משבר האקלים והתחממות גלובלית – מדע מדויק או אשליה מכוונת" – נפגשים עם שרון וכסלר להרצאה שתחשוף אתכם לכל מה שרציתם לדעת על ההתחממות הגלובלית. הכול התחיל בטיול בר מצווה משפחתי באלפים הצרפתיים. כלומר, הכול התחיל בתקופת המהפכה התעשייתית, מאות שנים קודם, אבל עבור שרון וכסלר, חזאית ועיתונאית, הטיול הזה המיס את הקרחון והיה נקודת מפנה. במסגרת תפקידה ובגלל אהבתה לסיפורים מסקרנים שבשולי החדשות, יצאה לחקור ולחפש תשובות לשאלות החמות באמת:

מה הקשר בין זיהום אוויר והתחממות גלובלית? איך יכולה להשפיע התחממות של חצי מעלה על החופשה הבאה שלכם? מי מרוויח מההתחממות ואיך כל הסיפור הזה הולך להסתיים? ההרצאה חושפת את מאבקי הכוח בין השחקנים המרכזיים והופכת נתונים מדעיים "יבשים" למציאות היומיומית של כולנו. שעה מרתקת שתגרום לכם לחשוב שוב בפעם הבאה שאתם מתניעים את הרכב, ולשאול את עצמכם: האם אפשר לעצור את ההתחממות הגלובלית?

 

9.11, יום ג', 19:30, ג'קי לוי בהרצאה, ״מגזימים סיפור אהבה״ – נפגשים עם אמן הסיפור, הסופר ואיש התקשורת ג'קי לוי להרצאה מרתקת בהגזמה, על סיפורים, הגזמות ומה שביניהם.

האם אפשר בכלל לספר סיפור בלי להגזים? על גוזמאות שבאות מאהבה, ועל גוזמאות סתם. ועל סיפורי רבב"ח – הברון מינכהאוזן היהודי.

 

10.11, יום ד', 19:30, נפגשים עם אלינוי גיספאן, אחראית משכנתא פנסיונית במזרחי-טפחות להרצאה על משכנתא פנסיונית – הרצאה בה נסביר מהי משכנתא פנסיונית, למי היא מתאימה? נסקור את מגוון הפתרונות הפיננסים המותאמים לגיל השלישי, מה המטרות והשימושים שלהם, איך מתבצעת התאמה אישית לכל לקוח, וגם מהי מעורבות הילדים בתהליך.
ונענה על שאלות אלו:

  • איך להבטיח תשלום לדיור מוגן ללא מכירת הנכס?
  • איך מבטיחים הכנסה קבועה או גמישה בגיל הפנסיה?
  • איך ניתן לסייע לילדנו עבור רכישת דירה והוצאות ולהשאיר את הבית שלנו בבעלותנו?
  • מעונין לשפץ את הנכס או להחליפו?

 

15.11, יום ב', 19:30, עידו גרינברג @mismas בהרצאה "עמוד אחד ביום" – נפגשים עם עידו גרינברג, איש הקריאייטיב והיוצר של @mismas, להרצאה אישית בה יספר על הגשמה, על התנהלות מול ביקורות של אחרים לעשייה שלך, על בניית עסק קטן בעשר אצבעות והתמודדות עם כרישים, על עצמאות ובייחוד על כוחן של מילים להשפיע, לסייע ולאפשר ביטוי עצמי.

 

16.11, יום ג', 19:30, נפגשים עם מעיין פרילוק חובבת פוד טק, יזמית והעיתונאית שמסקרת את הדברים המגניבים והחדשניים שאתם רואים על המרקע – אנחנו מבזבזים כל כך הרבה כסף ללא סיבה, מאחורי רשתות השיווק פועלים מיטב המוחות כדי לגרום לנו לבזבז יותר ויותר, איך נקנה חכם? מהם הטריקים שמנסים להפעיל עלינו? כיצד נוכל לחסוך כל חודש? מהן הזכויות שמגיעות לנו? ואיך נוכל להמשיך ליהנות מהחיים ולהישאר בסוף החודש עם קצת יותר מזומנים בארנק…

"דיאטה לארנק" – הרצאה מרתקת על צרכנות נבונה ועל קניות מאשת הצרכנות של קשת – מעיין פרילוק שתגלה לכם את הסודות של עולם הקמעונאות ותעזור לכם לחסוך קצת יותר.

 

17.11, יום ד', 19:30, נפגשים עם ישי דבי, מנהל מחלקת ייעוץ פנסיוני, להרצאה על חשיבות החיסכון הפנסיוני –  בחיי היום יום אנו דואגים לילדים, לעבודה, לבית ובעיקר – דואגים איך "לגמור את החודש" הקרוב. הגיע הזמן לעצור הכל ולהקדיש מחשבה, על מה יקרה ביום שנפרוש מעבודתנו: יישארו לנו שנים רבות ללא פרנסה צמודה, אך עם שאיפות, הנאות וילדים גדולים לכלכל ולעזור להם. כמה כסף אנו באמת צריכים על מנת לפרוש בכבוד? מה ההבדל בין סוגי החיסכון השונים? ובעיקר מה משפיע על החיסכון הפנסיוני? בואו לשמוע את כל התשובות בהרצאה. ולא, אל תדחו ל"עוד שנה", הירשמו כבר היום – למען המחר.

 

22.11, יום ב', 19:30, נפגשים עם דני אדינו אבבה, עיתונאי ויוצר, מחבר הספר "המסע לא תם" בהוצאת ידיעות ספרים ויזם חברתי – נפגשים עם העיתונאי והסופר דני אדינו אבבה, שחזר לאחרונה משליחות ציונית מטורפת בדרום אפריקה. אבבה מזמין אתכם למסע במחיצתכם אל עברו המרתק בכפר קטן רחוק מכל ציוויליזציה מערבית ללא חשמל וללא מים זורמים באתיופיה כרועה צאן יחף ומנוזל עד ללב המיינסטרים הישראלי כעיתונאי בכיר ב"ידיעות אחרונות" ויוצר מוערך מאוד.

אבבה מזמין אתכם אל הכמיהה רבת השנים שלו ושל בני עדתו לישראל ובישראל והדרך הארוכה והמפרכת במדבריות סודן על מנת להגשים חלום אבות. השהות במחנה הפליטים בסודן, שגבה קורבנות רבים הותיר אצל אבבה וכמותו צלקת עמוקה לכל חיים. הילד שאיש לא יודע מתי הוא נולד. הילד שמעולם לא חגג ימי הולדת והתחיל קרוא וכתוב בערך רק בגיל תשע חיבר לאחרונה ספר מעורר השראה "המסע לא תם", בהוצאת ידיעות ספרים וזוכה לביקורות מדהימות.

 

23.11, יום ג', 19:30, העיתונאי רוני קובן בהרצאתו "משברי הגיל" –  נפגשים עם רוני קובן להרצאה שהיא בעצם מסע. בהרצאתו "משברי גיל" המבוססת על הסדרה שיצר, רוני קובן מדבר על משבר הגיל האישי שלו.

רוני פורש בפני הקהל סיפורים מעוררי השראה של אנשים שצמחו ממשבר הגיל לשינוי דרמתי בחייהם ומקרין קטעי וידאו אשר מציעים תובנות מקוריות על שאלות שכולנו מתמודדים איתן: מה צריך אדם לעשות כדי לשנות את חייו? עד כמה בני אדם יכולים באמת להשתנות? עד כמה גורלנו באמת נתון בידינו, והאם בכל גיל נוכל לייצר לעצמנו הזדמנות שנייה.

 

24.11, יום ד', 19:30, נפגשים עם עדי הרפז מדריכת הורים ומרצה על יחסים בין ילדים והורים בהרצאתה "הורות הצד של החיים" –  נפגשים עם עדי הרפז בהרצאה להורים שתספק לכם הצצה מרתקת לעולמם של האנשים החשובים לכם ביותר בעולם – הילדים שלכם ומערכת היחסים שלכם איתם. עדי משתפת ומתארת דרך סיפור חייה שיעורים מעוררי השראה שכל הורה חייב ללמוד, כדי להבין את ילדיו ולהשאיר עליהם חותם הורי חיובי שתורם לילדים, לנו ולחברה שבה כולנו חיים.