כותרות אחרונות
Search

סופר-פארם מבקשת לגייס מיליון ₪ תרומה לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית

סופר-פארם מבקשת לגייס מיליון ₪ תרומה למרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית

רוכשים כרטיסי ברכה ב-10 ₪ בסניפי סופר-פארם ותורמים
לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית

סופר-פארם פותחת את ההתרמה השנתית לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. מה 28/3 ועד פסח – יוצעו בקופות סניפי סופר-פארם כרטיסי ברכה מעוצבים תמורת 10 ש"ח, כאשר כל הכנסות המכירה יועברו כתרומה לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. בשנה שעברה גייסה הרשת קרוב ל 800,000 ש״ח עבור המרכז הודות להירתמות של הציבור והשנה היעד הוא להגיע למיליון שקלים.

האיגוד מפעיל 9 מרכזים ברחבי הארץ ובהם קווי חירום טלפוניים, וכן מערך המעניק תמיכה נפשית לנפגעים, ליווי בהליכים משפטיים ורפואיים וסדנאות להעלאת המודעות בקהילה.

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית: "בתקופה האחרונה אנחנו עדות למהפכה של ממש –נפגעות אלימות מינית מתחילות לדבר על מה שעברו, ומפסיקות להתבייש.

superfarm 2

צילום: הדס רנדלר.

מרכזי הסיוע מלווים את הנשים והגברים שנפגעו לאורך כל הדרך, ועוזרים לשבור את קשר השתיקה- ברמה האישית כדי לאפשר למי שעברו פגיעה להחלים, וברמה החברתית כדי להיאבק בתופעת האלימות המינית. אנו מודות מקרב לב לחברת סופר-פארם על התגייסותה למען שליחות חברתית חשובה זו".

ניצן לביא, מנכ"ל סופר-פארם: "סופר-פארם היא החברה המסחרית היחידה בישראל התומכת לאורך שנים באיגוד מרכזי הסיוע. אני גאים בשיתוף הפעולה הפורה עם האיגוד, שמעבר לתרומה הכספית, מעורר מודעות ומעורבות חיובית של הציבור סביב הנושא, ומעביר מסר מחזק לנפגעים".

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית הינו ארגון גג של תשעת מרכזי הסיוע הפועלים ברחבי הארץ. מרכזי הסיוע מפעילים את קווי החירום לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית: 1202 לנשים, 1203 לגברים, וכן קווים לנשים ערביות, נשים דתיות וגברים דתיים.  מדי שנה מגיעות למרכזי הסיוע כ- 40,000 פניות, מרביתן מדווחות על פגיעות

בקטינים עד גיל 18. בשנת 2013 נרשמה עליה של 12% בפניות למרכזי הסיוע, ביחס למספר הפניות בשנה שעברה. למרות זאת, רק 15% מהמקרים שפניות אודותיהם הגיעו למרכזי הסיוע בשנה זו, דווחו למשטרה.

superfarm 1

צילום: הדס רנדלר.

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית הוא הארגון היחיד בישראל שמממוקד כולו במאבק באלימות מינית. האיגוד פועל  בגישה רב-תחומית ומקדם מדיניות אשר שמה לנגד עיניה את קרבנות הפגיעה הן במערכת אכיפת החוק והן בתחומי הבריאות, הרווחה והחינוך. מרכזי הסיוע פועלים ברמה הפרטנית, ומספקים תמיכה רגשית עבור קורבנות אלימות מינית; וכן ברמה האזורית, בהעלאת מודעות וחיזוק הקשרים עם הקהילות בתוכן הם יושבים. המרכזים מעניקים תמיכה, ליווי בהליכים משפטיים ורפואיים, סיוע רגשי, וקבוצות תמיכה, וכן הרצאות בבתי ספר, הכשרות לצוותים חינוכיים-טיפוליים וסדנאות להעלאת המודעות בקהילה.

לינקים מומלצים: סופר פארם, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית