כותרות אחרונות
Search

עורך דין חולה, עורך דין שכחן וסוכן ביטוח דחיין הם רק חלק מהנישומים שנבדקו על ידי עובדי מס הכנסה……

מבצע ביקורת של מס הכנסה התקיים בנצרת ובסביבה !

עורך דין חולה, עורך דין שכחן, סוכן ביטוח דחיין ואימא שאינה יודעת לרשום.  אלו רק חלק מהתירוצים ששמעו עובדי מס הכנסה שהיו במבצע ביקורת של מס הכנסה בנצרת ובסביבה

 

כשעובדי  מס הכנסה הגיעו למשרדו של עורך-דין מנצרת, הופתעו מתגובתו לכך שנמצאו שתי הפקדות בסך 4,546 ש"ח שלא נרשמו בספרי העסק. עורך הדין ה"שכחן" טען שהוא מקפיד לרשום, אך בשני המקרים שכח. מבדיקת הפקדות בנק של חשבונו העסקי של עורך דין אחר מנצרת, נמצא אי רישום של 18 צ'קים בסך של 23,233 ₪ תשובתו לדברים היתה: "אין לי זמן אני חולה בתקופה האחרונה".

 

סוכן ביטוח שלא רשם 15 תקבולים בסך כולל של 48,643 ₪ טען: "אחת לשבועיים אני רושם קבלות".. ואילו מתחת למגירת הקופה בחנות למכשירי כתיבה נמצאה "קופת קסמים" ובה היו 15 צ'קים שלא נרשמו. ההסבר שסיפק בעל החנות היה:"אלו צ'קים דחויים, אני מחכה לזמן הפירעון ורושם אותם בקופה". מבדיקת יומן בעסק למכירת גרוטאות מטמרה, נמצא אי רישום הכנסות בסך 15,000 ₪ במזומן. בעל העסק טען: "רואה החשבון לקח את הספרים לעדכן ועדיין לא החזיר לי אותם".  ו"משפחה מחליפה" לא היתה מאוד מוצלחת הן בחנות שטיחים בנצרת והן אצל קוסמטיקאית מאחד הכפרים באזור, שלא רשמו הכנסות מקניות ביקורת שנערכו מספר ימים קודם. בעל חנות השטיחים טען שאשתו החליפה אותו ולא רשמה והקוסטיקאית העבירה את האחריות לבתה וטענה "הבת שלי החליפה ולא רשמה"..

 

מבצע הביקורת של מס הכנסה התקיים, כאמור, בנצרת ובסביבה, נוהל על ידי פקיד שומה נצרת וכלל 137 ביקורות  מהן עלה כי בקרב 26% מבין העסקים שנבדקו לא נרשמו הכנסות כדין.

 

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.