כותרות אחרונות
Search

עיריית כפר סבא תציין את היום הבין-לאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות – החל מיום חמישי 03.12.2020

צילום: מייקל כץ

 

 

בכפר סבא מוגבלות היא לא מגבלה – מציינים את יום המודעות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות.

עיריית כפר סבא תציין את היום הבין-לאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות החל מיום חמישי 03.12.2020, בשלל אירועים ופעילויות שיתקיימו במהלך חודש דצמבר.

 

האירועים והפעילויות העירוניים ייפתחו בהארת בניין העירייה ומגדל המים בסגול – כחלק ממיזם ארצי, בו לוקחת העיר כפר סבא חלק.

 

יש לציין, כי במסגרת ציון היום, תתקיים תחרות עירונית נושאת פרסים בקרב תלמידות ותלמידי בתי הספר בעיר, שבמסגרתה ייצרו התלמידים מודעה/מסר מעוצב להעלאת המודעות לנושא וקריאה לשינוי חברתי המעודד את קבלת האחר והשונה.

 

צילום: מייקל כץ

 

ראש העיר, רפי סער: "עיריית כפר סבא מציבה את נושא הנגישות לאנשים עם מוגבלויות כיעד מרכזי מוביל בפעילותה, ומובילה את תחום הנגישות בארץ הסיסמה אותה הטבענו 'בכפר סבא מוגבלות היא לא מגבלה' – אינה סיסמה אלא דרך חיים אותו אנו מנחילים לדור העתיד, כחלק מהערכים עליהם מושתתת הקהילה שלנו, כי כולנו אחרים, כולנו שונים, כולנו שווים".

 

הפעילויות העירוניות יימשכו לאורך החודש, כאשר ביום חמישי 3.12 יתקיים במרכז הצעירים העירוני ערב הכנה לשירות בצה"ל למקבלי פטור מסיבות רפואיות. ביום שני 7.12 תתקיים סדנת אוכל להורים במשפחות מיוחדות, בהן ילדים עם מוגבלויות.

 

ביום ראשון 6.12 יוקרן הסרט "אח שלי" של הבמאית חגית רון רבינוביץ, אם לארבעה, שבנה הבכור אוטיסט בתפקוד נמוך. בתום ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאית.

 

ביום רביעי 09.12 יוקרן  הסרט "אח שלי גיבור" – סרט תיעודי המלווה צעירים ישראלים בעלי תסמונת דאון , היוצאים עם אחיהם לטיול תרמילאים בצפון הודו. הסרט זכה במאי 2019 בפרס חביב הקהל בפסטיבל קאן. לאחר מכן, תתקיים שיחה עם היוצר.

 

ביום רביעי 16.12 תתקיים פעילות סדנת בישול ייחודית לילדים עם מוגבלויות ובתאריך 24.12 יתקיים טקס כבוד "כוכבי נגישות" במסגרתו יוענקו תעודות הוקרה לעובדות ועובדי העירייה שהצטיינו בביצוע משימות נגישות והנגשה.

 

בתאריך 29.12, תתקיים הרצאה של אתי אבלין, "התמודדות בימים של אי – שגרה" , המיועדת להורים המיוחדים. תחתום  את אירועי החודש הרצאה של טל פרידמן, "מה למדתי מהבת שלי", על בתו השנייה – צעירה עם אוטיזם קל ופיגור בינוני, אותה אימצו הוא ואשתו. ההרצאה ב-ZOOM ביום שלישי 05.01.

יש לציין שבאירועים המשודרים ב-ZOOM, יהיה תמלול בכתוביות, למען כבדי שמיעה וניתן לבקש בתיאום מראש התאמות נגישות, דוגמת שפת סימנים.

 

צילום: מייקל כץ

 

חברת המועצה ומחזיקת תיק הנגישות והמודעות לאנשים עם מוגבלויות, לירית שפיר-שמש: "החודש הזה אחת לשנה הוא רק ציון דרך מופלא בתהליך ארוך ימים ושנים להנחלת ערכי הרגישות והנגישות כלפי אנשים עם מוגבלויות מכל הסוגים, נראות ובלתי נראות. צעד אחר צעד, אנו מתקדמים לעיר שבה כל התושבים יחושו שייכים ושווים, אף כשהם אנשים עם מוגבלויות. גם היום מלאכה רבה לפנינו אך אני משוכנעת בהצלחתנו המיטיבה. אני מחזקת את ידי כל מי ששותף לעבודה הברוכה ומעודדת להצטרף אליה עם חיוך על הפנים ואהבה בלב לכל אדם באשר הוא".