כותרות אחרונות
Search

עמדה אישית – מדריך לתביעות ביטוח – באדיבות: עורך דין יואב רונקין.

צילום: freepik

 

מדריך לתביעות ביטוח

חברות הביטוח בישראל מדווחות מידי שנה על הכנסות של מאות מיליוני שקלים. רק בכדי לסבר את האוזן. בשנת 2020 חברת הביטוח הפניקס הרוויחה 1.3 מיליארד שקל, ביטוח ישיר רווח של 213 מיליון שקל, כלל חברה לביטוח הרוויחה 602 מיליון שקל.

נוכח רווחים אלו מצער לגלות שכאשר המבוטח הבודד פונה בתביעה לחברת הביטוח שלו  כדי לממש את הפוליסה שלו, במקרים רבים מדי, חברות הביטוח מקשות עליו לעשות זאת.

 מדריך זה בכדי לעזור לכם להתמודד מול חברות הביטוח.

באדיבות: עורך דין יואב רונקין

המלצה ראשונה – פנו לעורך דין ביטוח מומחה

לא ניתן להכביר במילים כמה חשוב שתפנו כבר בתחילה וקבלו ייעוץ מ- עורך דין ביטוח. חברות הביטוח מעסיקות צוות של מומחים על מנת לדחות את תביעתכם. הן ינצלו כל טעות שתעשו בכדי לדחות את התביעה. על כן חשוב שגם אתם תצטיידו בעורך דין ביטוח מבעוד מועד. על מנת להגדיל את סיכויי התביעה עדיף שתפנו לעורך דין לביטוח כבר בתחילה ולא לאחר שחברת הביטוח דחתה את התביעה. אומנם סביר להניח שעו"ד מומחה יוכל לעזור גם אם תפנו לאחר דחיית התביעה אך יתכן שבשלב זה כבר ביצעתם טעויות שיקשו עליו.

 

למה חשוב לפנות לעורך דין ביטוח ?

הבסיס לכל תביעת ביטוח היא הפוליסה שבה בוטחתם. עו"ד ביטוח יקרא את הפוליסה ויוודא שאתם זכאים לקבל את תגמולי הביטוח בהתאם לפוליסה. בכל פוליסה יש חריגים. אם המקרה שלכם נופל לאחד החריגים יתכן שלא תהיו זכאים לפיצוי. למשל בחלק מפוליסות ביטוח התאונות יש החרגה לתאונה שנגרמת עקב רכיבה ברכב דו גלגלי. בחלק מפוליסות אובדן כושר עבודה יש החרגה לאובדן שנגרם עקב מחלה נפשית. הכרות עם החריגים והבעיות האפשריות בתביעה תגדיל משמעותית את סיכויי הצלחת התביעה.

 

איך אדע שעורך הדין מתמחה בביטוח

לפני שאתם בוחרים עורך דין ביטוח קראו באתר את המאמרים שכתב, נסו לבדוק באינטרנט האם קיימים פסקי דין בתחום הביטוח שזכה בהם, חפשו המלצות או דיס המלצות. היזהרו מעורכי דין שמבטחים הרים וגבעות.

 

לאיזה שכר טרחה לצפות ?

בתחום תביעות הביטוח מקובל שעורך הדין גובה סכום ראשוני לא גבוה מראש ובסוף ההליך משולם לו אחוזים מסכום הזכייה (בין 15% ל 20%).

 

צילום:freepik

 

הוצאות בתביעות ביטוח 

בתביעות ביטוח יש לשלם אגרה בגובה 2.5% מסכום התביעה. בנוסף לעיתים יש צורך לשלם עבור חוות דעת מומחים כגון שמאים וחוות דעת של רופאים. העלות של חוות הדעת הנה כ- 5,000 ₪. אם ידכם אינה משגת ניתן לעיתים לקבל מימון חיצוני להוצאות. החזרת המימון תתבצע מסכום הזכייה כך שאם לא תזכו חברת ההשקעות תפסיד את השקעתה ואתם לא תצטרכו להחזיר לה את עלות המימון.

 

כמה זמן נמשכת התביעה ?

לעיתים חלק מהתיקים נסגרים די מהר – מס' חודשים לאחר בגשת התביעה. אך לעיתים ההליכים יכולים להימשך עד 4 שנים.

 

אם בית משפט יפסוק לטובתי מה אקבל ?

מעבר לסכום תגמולי הביטוח בית משפט יפסוק לכם החזר של ההוצאות ההליך המשפטי כולם או חלקם החזר זה כולל את אגרת בית המשפט, שכר טרחת עו"ד, הוצאות מומחים וכיוצא באלה. יחד עם זאת אם תביעתכם תידחה תחויבו לשלם את הוצאות חברת הביטוח.

 

לסיכום

אל תירתעו מפני הגשת תביעה נגד חברת הביטוח. אם נגרם לכם אירוע ביטוחי פנו והתייעצו עם עורך דין ביטוח מקצועי ומנוסה. הוא יסייע לכם לקבל את המגיע לכם.