כותרות אחרונות
Search

הבורסה לניירות ערך מדווחת על התוצאות הכספיות לרבעון השני ולחציון הראשון של שנת 2023.

 

 

הבורסה לניירות ערך מדווחת על התוצאות הכספיות לרבעון השני ולחציון הראשון של שנת 2023.

 הבורסה של תל אביב מסכמת את הרבעון השני של השנה עם גידול של כ- 42% ברווח המתואם בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

 

 

* ההכנסות ברבעון השני של שנת 2023 הסתכמו לסך של כ- 93 מיליון שקלים, גידול בשיעור של כ- 2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

* הרווח המתואם ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם לסך של למעלה מ- 20 מיליון שקלים לעומת סך של כ- 14 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.

* הבורסה ממשיכה ברכישות עצמיות במסגרת תוכניות ה-Buy back וברבעון השני ביצעה רכישה של 5.8 מיליון מניות בעלות של כ- 108 מיליון שקלים.

* הרווח ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם לסך של כ- 19 מיליון שקלים לעומת סך של כ- 14 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של כ- 32%.

 

איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך, אמר: "הרבעון השני של השנה התאפיין בהמשך הצמיחה האורגנית של פעילות הבורסה והמשך הצגת רווחיות בפעילות הליבה, בדגש על גידול ניכר במחזורי המסחר באיגרות חוב הממשלתיות ומק"מ ועלייה בהכנסות מהפצת מידע ושירותי קישוריות. שמנו דגש על המשך יישום התוכנית האסטרטגית של הבורסה, במסגרתה התנענו תהליך כניסה לתחום הנכסים הדיגיטליים שאנו מאמינים שיהווה מנוע צמיחה נוסף לפעילות העסקית של הבורסה, שהוא גם בבחינת  גיים צ'יינג'ר לשוק ההון המקומי, כולל פיילוט מוצלח של הנפקת אג"ח דיגיטלית ממשלתית על גבי פלטפורמת בלוקצ'יין ייעודית בשיתוף משרד האוצר, פרוייקט חלוצי שזכה לעניין רב מישראל ומהעולם".

 

מוסיף איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך: "לאורך שנים אנו שואפים שהבורסה תשקף את הצלחתה הכלכלית של ישראל ופועלים על מנת לממש את הפוטנציאל של ישראל להיות מרכז פיננסי גלובלי, המושך אליו השקעות מכל העולם, אך ביצועי החסר של שוק ההון מתחילת השנה, המשקפים אולי יותר מכל אינדיקטור, את ציפיות המשקיעים והסנטימנט השלילי כלפי הכלכלה המקומית, מצביעים על כך שישראל הולכת ומתרחקת מהשווקים הגלובליים, שכבר נמצאים במגמת התאוששות. ממשלת ישראל חייבת לקחת אחריות ולהיות קשובה לאזהרות הגופים הבינלאומיים ההולכות ונערמות ומסמנות את הסיכונים המשמעותיים שיכולים לפגוע בעוצמה הכלכלית של ישראל, דבר שיביא לפגיעה בנכסים ובאיכות החיים של כלל אזרחי ישראל. הממשלה חייבת לפעול על מנת להחזיר את האמון, היציבות והוודאות לשוק ההון המקומי".

 

תל אביב, 8 באוגוסט, 2023 – הבורסה לניירות ערך בתל-אביב (ת"א: ברסה) מדווחת היום על התוצאות הכספיות לרבעון השני שהסתיים ביום 30.6.2023.

 

בסיכום המחצית הראשונה של שנת 2023 ועל רקע המשך אי הוודאות סביב הרפורמה המשפטית ועליית הריבית והאינפלציה בארץ ובעולם, רשמו מדדי המניות המובילים בתל-אביב ביצועי חסר לעומת מדדי המניות בבורסות מובילות בעולם, ההנפקות הראשוניות נבלמו, וגיוסי ההון ע"י החברות הנסחרות הואטו בהשוואה למחצית הראשונה של שנת 2022. יחד עם זאת, בבורסה נרשם גידול ניכר במחזורי המסחר באיגרות חוב ממשלתיות ומק"מ.

 

החברות ממשיכות למחזר חובות באמצעות שוק האג"ח הסחיר, למרות עליות הריבית, דבר המוכיח את חשיבותו של שוק זה לצמיחת הכלכלה והעסקים המקומיים בפרט בתקופה זו. הסקטור העסקי גייס במחצית הראשונה של 2023 קרוב ל- 47 מיליארד שקל בהנפקות ובהקצאות פרטיות של איגרות חוב לציבור ולמוסדיים – בדומה לסכום שגוייס במחצית הראשונה של שנת 2022.

 

היקף הנכסים במדדי המניות של הבורסה צמח בחדות במהלך הרבעון השני של שנת 2023 ומחק את הפדיונות שנרשמו ברבעון הראשון של השנה. הצבירה החיובית במדדי המניות של הבורסה במחצית הראשונה של השנה הסתכמה לכ- 500 מיליון שקלים ובנוסף צמח היקף הנכסים הנסחרים מחוץ לבורסה העוקבים אחר מדדי הבורסה בכמיליארד שקלים. מדדי המניות של הבורסה מנהלים כ- 41.3 מיליארד שקלים בקרנות סל, קרנות מחקות וב- OTC. למשק הישראלי פוטנציאל צמיחה גבוה, בזכות הדמוגרפיה הישראלית הייחודית והיסודות החזקים של המשק, שילוב המהווה מנוע צמיחה משמעותי לכלכלה ולשוק ההון הישראלי.

 

היקף רכישות המניות של המשקיעים הזרים עמד על סכום כולל של כ- 4.6 מיליארד שקלים נטו בחודשים ינואר-מאי 2023, בהמשך לרכישות בסכום של כ-14.1 מיליארד שקל בשנה הקודמת כולה. כמו כן, על פי נתוני בנק ישראל, משקיעי חוץ רכשו בחודשים ינואר-מאי 2023 איגרות חוב ממשלתיות בבורסה בסכום של כ- 20 מיליארד שקלים, נטו, זאת לעומת מכירות בסכום של כ- 1 מיליארד שקלים נטו בכל שנת 2022. רכישות אלו הביאו למחזורי מסחר גבוהים בשוק האג"ח הממשלתי.

 

יישום התוכנית האסטרטגית – צעדים מרכזיים

בהתאם ליעדי התוכנית האסטרטגית, הבורסה חתמה על הסכם פורץ דרך עם חברת פיירבלוקס לפיתוח ועידוד תחום הנכסים הדיגיטליים. שיתוף הפעולה יאפשר לבורסה להנגיש לשוק הישראלי הצעת ערך ייחודית בתחום הנכסים הדיגיטליים ולראשונה לייצר מסגרת ייעודית מאובטחת, שקופה ומפוקחת עבור נכסים אלו. כך למשל, תבחן הבורסה להציע לגופים רלוונטיים שירותי משמורת למטבעות קריפטוגרפים ולנכסים דיגיטליים אחרים.

 

הבורסה ממשיכה גם בפעילותה לעידוד הסחירות והנזילות עם השקת סדרה שבועית נוספת באופציות על מדד ת"א-35 לפקיעה בימי שלישי, בנוסף לפקיעה בימי חמישי. הוספת יום הפקיעה בוצעה לאור הצלחת האופציות השבועיות על מדד ת"א-35, וזאת במטרה להביא לגידול הפעילות בתחום הנגזרים ולמסחר ער יותר.

 

בתחילת יולי השיקה הבורסה מערכת חדשה Trade Repository לדיווח בזמן אמת על עסקאות .OTC המערכת מאפשרת למשקיעים לקבל מידע בזמן אמת על עסקאות שנקשרות מחוץ לספר הפקודות, בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים, כמו Mifid2. פרסום העסקאות באופן שקוף בזמן אמת ישכלל את שוק ההון המקומי ומאפשר ללקוחות המקומיים והזרים לפעול במסחר בצורה טובה יותר, ובהתאמה למקובל בשווקי הון מתקדמים בעולם. 

 

בנוסף, הבורסה ממשיכה ברכישות עצמיות במסגרת תוכניות ה- Buy back. מאז תחילת התוכנית במאי 2022 ועד לסמוך למועד פרסום הדוח, רכשה הבורסה סה"כ כ- 5 מיליון מניות בתמורה של כ- 88 מיליון שקלים ובמחיר ממוצע למניה של 17.6 שקלים. בנוסף, ביצעה הבורסה ברבעון השני רכישה מיוחדת של 4.6 מיליון מניות בהיקף של כ-86 מיליון שקלים, שלא הייתה כפופה למגבלות שנקבעו ותנאי הגנת "נמל מבטחים". סה"כ רכשה הבורסה כ- 9.6 מיליון מניות בעלות כוללת של 174 מיליון ₪ ובמחיר ממוצע של 18.1 ₪ למניה. יתרת התוכנית עומדת על כ- 12 מיליון שקלים.

                            

עיקרי התוצאות לרבעון השני ולחציון הראשון של שנת 2023:

  • ההכנסות ברבעון השני של שנת 2023 הסתכמו לסך של כ- 9 מיליון שקלים לעומת לסך של כ- 91.0 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של כ- 2%. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מהכנסות מהפצת מידע ושירותי קישוריות, כתוצאה מגידול בפעילות ומהשפעת עדכון תעריפי שימוש במדדים. בסעיפי עמלות מסחר וסליקה נרשם קיטון של כ- 1%, בעיקר בהשפעת ירידה של 5% במספר ימי המסחר ביחס לאשתקד.

 

  • ההכנסות בחציון הראשון של שנת 2023הסתכמו לסך של כ- 9 מיליון שקלים לעומת הכנסות בחציון המקביל אשתקד בסך של כ- 188.7 מיליון שקלים, גידול בשיעור של כ- 2%. הגידול בהכנסות נובע מגידול בפעילויות קבוצת החברה, לרבות גידול של כ- 3% בסעיף עמלות מסחר וסליקה שהסתכם בחציון לסך של כ- 77.5 מיליון שקלים ושירותי המסלקה שצמחו בכ- 7% לסך של כ- 38 מיליון שקל. בנטרול השפעה חד פעמית משינוי אומדן תקופת ההכרה בהכנסות מדמי רישום שהוכרה בתקופה המקבילה אשתקד בסך של כ- 4.3 מיליון שקלים, הגידול בהכנסות היה מסתכם לכ- 5%, וזאת למרות ירידה של כ-2% במספר ימי המסחר ביחס לאשתקד.

 

  • העלויות ברבעון השני של שנת 2023 הסתכמו לסך של כ- 6 מיליון שקלים לעומת סך של כ- 68.1 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של כ- 7%. הגידול בעלויות נובע בעיקר מהוצאות בגין גידול בהוצאות מחשבים ותקשורת, תשלום מבוסס מניות בעקבות הקצאת אופציות להנהלה והוצאות שיווק.

 

  • העלויות בחציון הראשון של שנת 2023 הסתכמו לסך של כ- 6 מיליון שקלים לעומת סך של כ- 141.6 מיליון שקלים בחציון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של כ- 1%.

 

  • הכנסות מימון, נטו ברבעון השני של שנת 2023 הסתכמו לסך של כ- 6 מיליון שקלים לעומת הוצאות מימון, נטו בסך של כ- 3.4 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. המעבר להכנסות מימון ברבעון נובע מתשואה חיובית בשיעור של כ- 0.9% על השקעות החברה באיגרות חוב של ממשלת ישראל המנוהלות בתיקי ניירות ערך סחירים, לעומת תשואה שלילית בשיעור של כ- 1.9% ברבעון המקביל אשתקד, וכן מעלייה בריבית בנק ישראל אשר הביאה לעלייה בשיעור הריבית על פיקדונות.

 

  • הכנסות מימון, נטו בחציון הראשון של שנת 2023 הסתכמו לסך של כ- 1 מיליון שקלים לעומת הוצאות מימון, נטו בסך של כ- 8.6 מיליון שקלים בחציון המקביל אשתקד. המעבר להכנסות מימון בחציון נובע מתשואה חיובית בשיעור של כ- 1.4% על השקעות החברה באיגרות חוב של ממשלת ישראל המנוהלות בתיקי ניירות ערך סחירים, לעומת תשואה שלילית בשיעור של כ- 4.3% בחציון מקביל אשתקד וכן מעלייה בריבית על פיקדונות.

 

  • הרווח ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם לסך של כ- 18.8 מיליון ש"ח לעומת סך של כ- 14.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של כ- 32%. הגידול ברווח נבע בעיקר מהמעבר להכנסות מימון.

 

  • הרווח בחציון הראשון של שנת 2023 הסתכם לסך של כ- 44.3 מיליון ש"ח לעומת סך של כ- 28.9 מיליון ש"ח בחציון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של כ- 53%. הגידול ברווח נבע מעלייה בהכנסות משירותים ומהמעבר להכנסות מימון,

 

  • הרווח המתואם ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם לסך של כ- 20.4 מיליון שקלים לעומת סך של כ- 14.3 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של כ- 42%. הגידול נובע בעיקר ממעבר להכנסות מימון כתוצאה מתשואות חיוביות על השקעות החברה באיגרות חוב של ממשלת ישראל המנוהלות בתיקי ניירות ערך סחירים ומעלייה בריבית על פיקדונות.

 

  • הרווח המתואם בחציון הראשון של שנת 2023 הסתכם לסך של כ- 46.5 מיליון שקלים לעומת סך של כ- 29.2 מיליון שקלים בחציון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של כ- 59%. הגידול נובע בעיקר מעלייה בהכנסות, ומהמעבר להכנסות מימון כתוצאה מתשואה חיובית על השקעות החברה בנכסים פיננסים המוחזקים למסחר.

 

  • ה- EBITDA המתואם ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם לסך של כ- 35.6 מיליון שקלים, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

 

  • ה- EBITDA המתואם בחציון הראשון של שנת 2023 הסתכם לסך של כ- 79.1 מיליון שקלים לעומת סך של כ- 72.6 מיליון שקלים בחציון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של כ- 9%. 6% מהגידול נובע מעלייה ו- 3% מירידה בהוצאות המתואמות, בעיקר בגין הוצאות שיווק.

 

קישור לדו"חות הכספיים המלאים לרבעון השני 2023>

קישור למצגת הדו"חות הכספיים לרבעון השני 2023>

 

הודעה זו אינה מחליפה את האמור בדוחותיה התקופתיים של החברה, בהם נכלל המידע המלא והמדויק.​

 

עונתיות –  הכנסות החברה ממסחר וסליקה מושפעות, בין היתר, ממספר ימי המסחר והסליקה. ברבעון השני לשנת 2023 מספר ימי המסחר הסתכם ל- 58 לעומת 61 ימי מסחר ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ- 4.9%. בששת החודשים הראשונים של שנת 2023 היו 122 ימי מסחר לעומת 125 ימי מסחר בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ- 2.4%.

 

מידע בדבר התפלגות ימי המסחר בין הרבעונים:

שנה

רבעון ראשון

רבעון שני

רבעון שלישי

רבעון רביעי

סה"כ

2022

64

61

61

58

244

2023

64

58

61

65

248

 

הודעה זו אינה מחליפה את האמור בדוחותיה התקופתיים של החברה, בהם נכלל המידע המלא והמדויק.​