כותרות אחרונות
Search

עמותת "עידן" בשיתוף חברת "תגבור", תאגיד "עינת" ועמותת "מלבב" תערוך כנס ביום שלישי ה-11.6.19 בנושא עובדים זרים בסיעוד.

עובדים "זרים" – האמנם ?

עמותת "עידן", חברת "תגבור", תאגיד "עינת" ועמותת "מלבב"  יערכו כנס בנושא עובדים זרים בסיעוד.

 

אורית בנבנישתי, מנכ"לית תגבור: "הכנס יציף את סוגיית הקשיים באינטראקציה בין העובדים הזרים, למטופלים ולבני משפחותיהם ובמרכזו השאלה עד כמה העובדים הזרים הינם "זרים"

 

עמותת עידן בשיתוף חברת "תגבור", תאגיד "עינת" ועמותת "מלבב" תערוך כנס ביום שלישי ה-11.6.19 בנושא עובדים זרים בסיעוד.

 

הכנס יתקיים בסינמטק ירושלים, בהשתתפות מרים בר גיורא, יושבת ראש עמותת עידן, דליה רוזניק, מפקחת ארצית חוק הסיעוד ממשרד הרווחה וגב' רננה לוי, המפקחת הארצית של עובדים סוציאליים ברשות ההגירה והאוכלוסין במשרד הפנים.

 

לכנס צפויים להגיע כ- 200 משתתפים ביהם אנשי מקצוע, עובדים סוציאליים, אחים ואחיות מבתי חולים, משפחות ששוקלות להעסיק עובדים ועוד…

 

במסגרת הכנס יוקרן הסרט "עבודה זרה" בהפקת הטלוויזיה הקהילתית של עמותת עידן ופאנל דיון בהשתתפות הקהל באולם. הסרט מתאר את מציאות חייהם של העובדים הזרים בישראל, מנקודת מבטם. הסרט משקף את הקשיים של מי מהם שהשאירו את המשפחות מאחור, לצד הקשר עם הקשישים המטופלים על ידיהם ובני משפחותיהם. למרות הקשר הטוב שנוצר עם הקשיש עצמו לעיתים עולות בעיות שונות, לדוגמא, עם משפחתו, שמרגישה שהקשיש קשור יותר לעובד מאשר אליהם.

 

לדברי אורית בנבנישתי, מנכ"לית תגבור: "חשיבות חברות הסיעוד בהעסקה של עובד זר במדינת ישראל חברות הסיעוד הינם המגשר במערכת היחסים המורכבת שיש בין העסקה של עובד זר לבין הקשיש ובני משפחתו"

 

בכנס צפויה רננה לוי לסקור את נתוני העובדים הזרים בישראל, מספרם וכד' ותחדד את הנהלים להעסקת עובדים זרים במדינת ישראל. בפאנל יקחו חלק אורית בנבנישתי, מוריה ברמן מנהלת שירותים לקהילה אזור ירושלים חברת תגבור, מאיה נוריאל מנהלת שרותי הסיעוד עמותת מלבב, ליאת כהן מנכ"ל תאגיד עינת, נציג משפחה מעסיקה ונציגה של העובדים הזרים.

 

הפאנל יציג את היתרונות בהעסקת עובד זר במצב בו הקשיש או החולה הסיעודי מעדיף להישאר בבית ולא לעבור לדיור מוגן ולהישאר בסביבה מוכרת ובטוחה, יציף את הקשיים שעובר העובד הזר עם המשפחות המעסיקות וההיפך, וסוגיות נוספות על רקע ההבדלים המנטליים בין העובד הזר למשפחה וכיצד להתמודד עם הכנסת אדם זר הביתה.

 

קבוצת  "תגבור" הינה חברה ארצית, ציבורית ובינלאומית המתמחה בשירותי כח אדם וסיעוד, שרותי שמירה ואבטחה, שירותי מיקור חוץ. החברה הוקמה בשנת 1978 ונסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב החל מחודש יוני 2007. תיגבור הינה אחת משלוש החברות הגדולות לשירותי כח אדם וסיעוד בישראל ובין החברות המובילות בישראל וזאת לפי דירוג חברת