כותרות אחרונות
Search

עסקת ענק לקבוצת התקשורת "פרטנר" – תקים תשתית סיבים אופטיים בישראל שתאפשר חיבור בין המזרח הרחוק לאירופה.

 

 

עסקת ענק לקבוצת התקשורת "פרטנר" – תקים תשתית סיבים אופטיים בישראל שתאפשר חיבור בין המזרח הרחוק לאירופה.

שיתוף פעולה אסטרטגי נחתם בין קבוצת "פרטנר" לספקית התקשורת הבינלאומית "טמרס טלקום" שבבעלות קרן אלומה ופויו זבלדוביץ.

שווי העסקה עומד על כ-40 מיליון ש"ח.

 

קבוצת התקשורת "פרטנר" תקים תשתית סיבים אופטיים בישראל שתאפשר חיבור בין המזרח הרחוק לאירופה ולמעשה תהווה חלופה למעבר הקיים דרך תעלת סואץ. אתמול נחתמה עסקה אסטרטגית ראשונה עם טמרס טלקום, בה בחרה טמרס בפרטנר עבור יצירת מסדרון התקשורת בין הים התיכון לבין מעברי הגבול עם ירדן, כחלק מהרחבת התשתית הסיבים של החברה לחיבוריות בין המזרח למערב דרך ישראל. שווי העסקה עומד על כ-40 מיליון ש"ח, וכחלק ממנה תרכוש טמרס גם שירותי תחזוקה מ"פרטנר".

 

"טמרס טלקום" היא חברה בבעלות קרן אלומה ופויו זבלדוביץ, העוסקת במתן שירותי תקשורת בישראל ובעולם באמצעות כבל תת ימי מבוסס סיבים אופטיים בין ישראל לאירופה ושירותי דאטה סנטר. טמרס טלקום היא החברה היחידה המפעילה כיום תשתית סיבים רציפה המאפשרת תעבורת מידע בין המזרח לאירופה. החברה היא ספק מוביל של פרטנר לתקשורת בינלאומית מבוססת כבלים תת ימיים,  כששיתוף הפעולה בין החברות מתעצם והופך לאסטרטגי.

 

כיום, מרבית הכבלים הבינלאומיים המחברים את אירופה עם המזרח הרחוק ומדינות המפרץ עוברים דרך תעלת סואץ. מצרים מהווה נקודת כשל, עקב המצב הגיאופוליטי המורכב, התלות במדינה אחת, מחירים גבוהים וקריעת הכבלים בתעלת סואץ על ידי האוניות לאור היותה צרה ורדודה. הקמת תשתית הסיבים של פרטנר בישראל יחד עם הכבל התת-ימי של טמרס מהווה פתרון עדיף, מהיר, יציב ושריד לכשלים אלה.

 

פרטנר תספק שתי נקודות גישה לישראל דרך ירדן לכבלים שיגיעו מהמזרח הרחוק: אילת וגשר אלנבי (מעבר קינג חוסיין). שני המקטעים הללו יחוברו ישירות לחיפה, או לכל מקום אחר שמהווה נקודת גישה לאירופה. לפרטנר כבר קיימת תשתית עצמאית בין חיפה לבאר שבע ובין חיפה למעלה אדומים, ובמסגרת הפרויקט פרטנר תקים תשתית חדשה מבאר שבע ועד אילת ובמקביל ממעלה אדומים ועד גשר אלנבי, כאשר כל אחד משני המקטעים יהווה גיבוי לאחר. בסך הכל תפרוס פרטנר כ-300 ק"מ של סיבים אופטיים בהשקעה כספית של עשרות מיליוני שקלים, השקעה שתיפרס על פני שנתיים.

 

הפרויקט של פרטנר צפוי לספק קיבולת גבוהה ולתת מענה לתנועת הדאטה הגדלה מהמערב למזרח. הפרויקט בעל פוטנציאל להתקשרות עם מפעילים נוספים מהעולם, בעסקאות שצפויות להניב הכנסות ורווחים עתידיים משמעותיים לפרטנר. בנוסף, הפריסה של פרטנר צפויה לשרת גם לקוחות פרטיים בפריפריה, שכן במקביל יחוברו ישובים הצמודים לתוואי הפריסה, ישובים שכיום אינם נגישים לסיבים של החברה, כמו דימונה.

 

אבי צבי מנכ"ל "פרטנר" צילום: ישראל שם טוב

 

אבי צבי, מנכ"ל פרטנר: "פרטנר יוצאת לדרך עם פרויקט עצמתי שיהווה מנוע צמיחה משמעותי לפעילות החברה ויהפוך אותה לשחקנית תשתיות תקשורת בינלאומית. זוהי בשורה משמעותית לשוק התקשורת העולמי, שיזכה לחיזוק היציבות של התשתיות העוברות בין המזרח לאירופה, על ידי ניצול יתרונה הגאוגרפי-אסטרטגי של מדינת ישראל. כחלק מהפרויקט פרטנר תחזק גם את פעילות הסיבים בדרום הארץ ותגיע לישובים נוספים בפריפריה. אנו שמחים על שיתוף הפעולה הטבעי עם טמרס טלקום, שהוא לקוח חשוב ואיכותי ואנו צופים כי הסכמים עם מפעילים נוספים יבשילו בהמשך הדרך."

 

תמיר אמר משנה למנכ"ל "פרטנר" צילום: ישראל שם טוב

 

תמיר אמר, משנה למנכ"ל "פרטנר": "אנחנו נרגשים להיות חלק מפרויקט בעל חשיבות גדולה ברמה הגיאופוליטית ושמחים על שיתוף הפעולה עם טמרס טלקום כלקוחה אסטרטגית להחכרת סיבים אופטיים לחיבור בין יבשות. פרויקט חשוב זה הינו אבן דרך נוספת בדרך למצב את פרטנר בין שתי השחקניות המובילות בארץ בתחום תשתיות התקשורת. סלילת הסיב עד אילת משלימה את המקטע המרכזי והאחרון ברישות מדינת ישראל מצפון ועד דרום על גבי תשתיות עצמאיות של החברה, דבר שיאפשר הן מינוף פרויקטים מול השחקנים המובילים בעולם בזירה הבינלאומית והן בהגעה לערים ויישובים בדרום הארץ והרחבת הפריסה בה עסוקה החברה בשנים האחרונות. אני מודה לשרון מישל, מנהל מערך קשרי מפעילים בפרטנר, על הסיוע בהובלת הפרויקט."

 

תום קורן, מנכ״ל "טמרס טלקום": "הפרויקט יסייע לטמרס טלקום להעמיק את הקשר עם פרטנר ויחזק את היכולת הקיימת שלה בחיבור בין מזרח ומערב. באמצעות הכבל התת ימי מבוסס הסיבים האופטיים שלנו, ובאמצעות שירותי המשך אותם אנו רוכשים מפרטנר ומספקי תשתיות באירופה, נהפוך להאב תקשורת מרכזי ומוביל באזור ובעולם ונשפר את השירות שאנו מעניקים ללקוחותינו באופן משמעותי."