כותרות אחרונות
Search

עשרות אדריכלים ומעצבים השתתפו בתחרות לעיצוב מכולה כבית קפה

במקום הראשון, מבין 8 שעלו לגמר, זכתה מעצבת הפנים ליאת אליאב

עשרות אדריכלים ומעצבים השתתפו בתחרות שערכו מרכז הבניה הישראלי וחברת גל מרין, חברה בת של צים, לעיצוב מכולה כבית קפה

התחרות  נהגתה בכדי לקדם את המכולות כפתרון מהיר וזול למגורים, משרדים ועוד.

במקום הראשון, מבין 8 שעלו לגמר, זכתה מעצבת הפנים ליאת אליאב, שהסבירה על עבודתה "הרעיון שהנחה אותי הוא להישאר כמה שיותר נאמנה לאסתטיקה ולצורתה המקורית של המכולה, לנצל אך ורק את שטח הפנים שלה ולא לספח שטחים מחוצה לה.  המטרה שעמדה לנגד עיני הייתה לייצר סיטואציה מזמינה ונעימה כיאה לבית קפה בעזרת הסימביוזה בין חומרי הגמר, הברזל התעשייתי והעץ הטבעי, תכנון החזיתות שנשארו סגורות ואלו שהפכו לויטרינות. כמובן שניתנה תשומת לב לתפקוד יעיל ומתן מענה על כל הצרכים למרות מגבלת הגודל, וכל זאת תוך שמירה על קווים נקיים ומינימליסטיים". 

התכנית של ליאת הועברה לביצוע שייקח חמישה שבועות בלבד. בית הקפה ימוקם במלון ספורט במשך כל ימי הכנס, וישמש את אורחי עיר הנדל"ן שמקיים מרכז הבניה בתאריכים 1-3 לדצמבר 2015.

zim 1

האדריכל אמיר גולן, שנבחר לחביב הועדה, עיצב מכולה בצורה ייחודית

האדריכל אמיר גולן, שנבחר לחביב הועדה, עיצב מכולה בצורה ייחודית, תוך חיתוך שלה לשני חלקים, מה שאפשר למעשה הפיכה של המכולה למתחם חוויתי.

הועדה לבחירת הזוכה בתחרות עיצוב מכולה כללה את אבי ברנד מנכ"ל גל מרין, יפעת גינזברג מנהלת שווק צים (חברת האם), לירון סמסולו בעלי חברת מרקט בלנד, משה ריקובר מנכ"ל עיר הנדל"ן ויהודית פרוכט מנהלת פיתוח עסקים במרכז הבנייה. בין הפרמטרים שנלקחו בחשבון לזוכה הם חדשנות עיצובית תוך שמירה על המבנה והמאפיינים של המכולה, פונקציונאליות, פשטות הייצור, ההצבה בשטח וההובלה. כל זאת על מנת להדגיש את  הקלילות והמהירות שטמונה בהסבת מכולות לענף הבניה.

משה ריקובר, מנכ"ל קהילת הנדל"ן ועיר הנדל"ן, מציין כי "במיוחד בימים כאלו בהם מחירי הדיור מרקיעי שחקים, חשוב לקדם במקביל למהלכי הממשלה גם יוזמות אחרות לדיור בר השגה. מכולות מהוות פתרון מהיר וזול במיוחד, והתחרות נועדה לקדם  את הקונספט הזה".

אבי ברנד, מנכ"ל גל מרין "הטכנולוגיות של היום הופכות כל מכולה לחומר ביד היוצר ולפתרון זול למיזמי בניה מגוונים. עם מעט מעוף ויצירתיות ניתן להסב מכולות לכל שימוש: החל מבתי קפה, דרך חנויות ומשרדים, ועד בתים פרטיים מעוצבים"

עיר הנדל"ן והעסקים של ישראל מהווה את הכנס הגדול ביותר של ענף הנדל"ן בישראל מזה 13 שנים, וצפויים להשתתף בו  -2,000 מקבלי החלטות ומובילי דעה.