כותרות אחרונות
Search

פסח בין הפרחים – לכל המשפחה, ניווט בין שבילי הגן הבוטני גבעת רם – חוה"מ פסח – 7-12.4.2023.

החממה הטרופית בגן הבוטני – צילום: תום עמית

 

פסח בין הפרחים.

לכל המשפחה, ניווט בין שבילי הגן הבוטני גבעת רם.

חוה"מ פסח – 7-12.4.2023

 

מסלולי ניווט * מתחם "קוביות" – משחקי עץ * סדנת הדפס ייחודית מהצומח * הכנת מצפן ומפת ניווט מעלים * סדנאות יצירה מהטבע * סיורי פריחה מודרכים * תערוכה חדשה בגלריית החממה ושלל פעילויות נוספות בגן

 

פסח כמעט כאן אז מה עושים בחוה"מ עם הילדים? הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם מזמין את הקהל הרחב, הורים וילדים וכל בני המשפחה לשלל פעילויות פסח אקסטרימיות במיוחד.

 

המבקרים יהנו ממסלולי ניווט ברמות קושי שונות המתאימות לטווח גילאים רחב: מסלול שורשים לקטנים, מסלול ניווט גבעולים ומסלול ניווט למיטיב לכת – צמרות. הניווטים יתקיימו ברחבי הגן הבוטני המשתרע על פני 120 דונם ותוך כדי יוכלו המשתתפים להכיר את כלל הנושאים בהם עוסק הגן הבוטני הגדול בישראל בכל ימות השנה: איכות סביבה, קיימות, אקלים, פריחות, עצים ועוד.

 

במהלך 9-10.4 יפעל בגן מתחם "קוביות- משחקי עץ" – המזמין את המבקרים להפנינג חווייתי של משחקי חברה ענקיים מעץ לכל המשפחה.. המתחם מאגד בתוכו אוסף משחקי עץ בעבודת יד, אשר הותאמו במיוחד למגוון גילאים רחב ולכמות משתתפים גדולה בו זמנית.  

 

החממה הטרופית בגן הבוטני – צילום: תום עמית

  

"הדפסח" – בכל שעה עגולה במהלך ימי הפעילות מוזמנים הילדים וההורים לסדנאות יצירה – סדנת הדפס מהצומח. באמצעות צבעי אקריליק, פרחים ועלים שנאספו בגן על ניירות ממוחזרים מוזמנים הילדים להכין הדפסים.    

 

הילדים וההורים מוזמנים לאסוף עלים בכל צורה או צבע מהגן, כמו כן יעמדו לרשותם פרחים בסדנה.  בנוסף תתקיים סדנה להכנת מפת ניווט דימיונית מעלים ומצפן מעלים.

 

במהלך הפעילות יתקיימו סיורי פריחות מודרכים ברחבי הגן הפורח בגן: שעות הסיורים: 10:00, 11:30, 13:00, 14:30, 16:00 בגלריית החממה הטרופית בה נפתחה תערוכה קבוצתית חדשה 'טבע הדברים'.

 

בכניסה לגן יוצב פח למיחזור אשפה.

 

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הינו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים למעלה מ7000 מינים וזנים של צמחים שונים מכל העולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, מרכז וקדמת אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מראות ופריחה מרהיבים לאורך כל השנה.

 

עלות: 35 ₪ ילד  40 ₪ מבוגר, חייל/סטודנט/גמלאי 25 ₪

 ילד ירושלמי עד גיל 18 חינם בהצגת ת.ז.  מנויים: חינם

שעות פעילות בחוה"מ : 7-12.4 שישי וערב חג 09:00-15:00 שבת -ראשון-שני 09:00-17:00 

לפרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי טל. 02-6794012 ובאתר  https://www.botanic.co.il/