כותרות אחרונות
Search

פסטיבל 'מנורת לילה', סוף שבוע של אור, אמנות, מוסיקה וקולינריה בשכונת נווה שאנן 22 ו- 24 בדצמבר, חמישי ושבת, 23:00-18:00

אמנות ואור בנווה שאנן – פסטיבל מנורת לילה חוזר

פסטיבל 'מנורת לילה', סוף שבוע של אור, אמנות, מוסיקה וקולינריה בשכונת נווה שאנן

22 ו- 24 בדצמבר, חמישי ושבת, 23:00-18:00

הכניסה חופשית

22 ו- 24 בדצמבר, חמישי ושבת, 23:00-18:00, יקיימו קבוצת 'מנורת לילה' ועיריית תל אביב-יפו זו השנה השלישית את פסטיבל האור של תל אביב-יפו – "מנורת לילה" – אירוע אמנות לילי במרחב הציבורי של שכונת נווה שאנן. הפסטיבל יתקיים השנה כשנר ראשון לחנוכה וחג המולד יצוינו באותו הערב ובאופן סמלי ידגימו את המגוון האתני העשיר הקיים בשכונה המורכבת. נווה שאנן תהפוך לבמת שיח בלתי אמצעי בין עבר להווה, עם יוצרים, תושבים והקהל הרחב. חללים ציבוריים, מסחריים, גינות ופינות רחוב ישמשו ליוצרים מרחבים להגשמת היצירות. במסגרת הפסטיבל, יוצגו יצירות אמנותיות, מיצבים, מיצגי אור, הקרנות וידאו ברחובות, הופעות חיות של מוזיקה שחורה מרחבי אפריקה במתחם בית הבאר, חשיפתה של גלריית המשאבה – גלריה עירונית חדשה בשכונה, מגוון עשיר של מנות דגל ממסעדות האזור ועוד.

.

בין עבודות האמנות שיוצגו בפסטיבל, סיגלית לנדאו תחזור לשכונה עם עבודתה I Wanted Better for Her – Not Worse שתוצג לראשונה במסגרת הפסטיבל, אורי זמיר ומאי אלימלך מזמינים אתכם ליהנות "מרשת ביטחון" בדמות סניף של רשת קפה מוכרת, האחיות לוז ינגנו ממרפסת בית בשכונה, ג'אז מקורי בסגנון שנות ה-30, אורי הולבן מזמין לסשן מדיטציה בMiddle Way עבודת ניאון משולבת במופע מוזיקלי, שאול צמח יקרין דימויים המדמים קשרים חברתיים ואורגניים על בניין המשושים של דפוס גרפוליט, הגר שפירא וקרן רווה יזמינו את העוברים והשבים לשחק בפנס קסם ענקי, רון גואטה ויואב רודה יקרינו על קיר התחנה המרכזית הישנה סרט המספר את סיפור הצלתו של המבנה באמצעות חומרי ארכיון וסיפור משפחתי. רוני זיס, רועי שנברג ואוריין שרוני, יאפשרו לקהל לצייר על קיר ענק עם הסמארטפונים בעבודה "Luminous", ליאור אורגד חושפת את החיים בתוך בניין מגורים טיפוסי דרך חרך וירטואלי ועוז מלול יחשוף שחיתויות בסמטה אפלה.

.

לצד כל אלה יחגוג הפסטיבל גם את עולם המוזיקה הייחודי של תושבי השכונה בשני מתחמי מסיבות והופעות. הבמה המרכזית תוקם בבית הבאר, רחוב אייגר 5, עם שלוש הופעות בכל ערב. בין המופיעים להקת אביגדור, קולות אפריקה, להקת אבבה- לייב אפרו סול, להקת My Lord Sound, להקת Twelve Tribes Soundsystem ולהקת One A Way HiFi + Velan

menorat-1

צילום באדיבות מנורת לילה

הפסטיבל משתף פעולה גם עם סצנת הקולינריה המקומית, ומספק טעימה ממאכלים מרחבי העולם שהביאו עמם תושבי השכונה: ג'ואן המסעדה הפיליפינית מקפיצה פאנזיט מסורתי ומטגנת אגרולים פיליפיניים, אינג'ירה ומטעמים טבעוניים. באריתראית, מנת פול עם גבינת פטה ופירורי פלאפל בחמאה במסעדה הסודנית של טומי, "חבש" המציעה אוכל אתיופי מסורתי, בר הבאו הסיני בנווה שאנן המציע אוכל סיני אותנטי, ובר המוזג המיתולוגי שמציע בירה ונקניקיות.

.

פסטיבל "מנורת לילה" הוא פרי יוזמתם של עברי באומגרטן ויאשה רוזוב, יזמי תרבות ועירוניות מהשכונה בשיתוף פעולה עם עיריית תל אביב-יפו. האירוע מאיר מחדש את תוואי רחובות המנורה, תכנית בניין העיר המקורית של שכונת נווה שאנן ההיסטורית, של האדריכל יוסף טישלר, שהתבססה על צורה של מנורה בת שמונה קנים, כשבמרכזם, השמש – רחוב לוינסקי, באמצעות עשרות מיצבי אור ואמנות, הקרנות וידאו, מופעים, מוזיקה, קולינריה מקומית ועוד.

.

הפסטיבל מתקיים בשיתוף החברות יאיר דורם- פתרונות תאורה, איוויב נדל"ן – קבוצת רכישה המפתחת מיזמים בשכונה ומלונות פתאל – שפתחו את מלון NYX בצמוד לשכונה.

.

"לאחר שנתיים בהן חגגנו יחד עם כלל תושבי השכונה ואורחיה, מה שהתחיל בחוסר אמון שנצליח להביא מבקרים ללב נווה שאנן ההיסטורית בשעות הלילה ובהתחשב בכיצד השכונה מוצגת בתקשורת, הפך הפסטיבל לאירוע לו מצפים התושבים והקהל שוחר האמנות" מוסרים עברי באומגרטן ויאשה רוזוב המנהלים האמנותיים של הפסטיבל, "השנה אנחנו מתרגשים במיוחד כיוון שהפסטיבל הצליח לנטוע שורשי קבע בשכונה ואנו גאים לחנוך לאחר מאמצים משותפים עם עיריית תל אביב-יפו כיכר עירונית חדשה – כיכר טישלר, על שם יוסף טישלר – מתכנן השכונה,  ובמרכזה גלריית "המשאבה", גלרית אמנות עירונית חדשה."

מנהלים אמנותית – עברי באומגרטן ויאשה רוזוב