כותרות אחרונות
Search

פעילות רשות המיסים כנגד חשודים בעבירות מס.

 

 

פעילות רשות המיסים כנגד חשודים בעבירות מס.

 

תושב בקעה אל גרביה חשוד בקיזוז חשבוניות פיקטיביות בסך 1.35 מיליון ₪:

רשות המסים, באמצעות חקירות מכס ומע"מ ירושלים, פתחה אתמול בחקירה גלויה נגד תושב בקעה אל גרביה, החשוד בקיזוז חשבוניות פיקטיביות שסכום המס הגלום בהן מסתכם בכ-1.35 מיליון ₪.

 

החקירה נפתחה בעקבות תלונה של חברה לגיטימית שחשבוניותיה שלה מופצות ברחבי הארץ. מהחקירה עולה כי החשוד השתמש בחשבוניות מס מזויפות של חברות שונות, ללא ידיעתם של מנהלי אותן חברות, ועשה בהן שימוש על מנת לקזז חבות מע"מ שלא כדין ולהתחמק מתשלום מס.

 

בחקירה הגלויה נחשף כי החשוד קיזז חשבוניות מס נוספות החשודות כפיקטיביות על שם חברות נוספות. אתמול הובא החשוד בפני בית משפט השלום בירושלים ושוחרר בתנאים מגבילים. חקירתו נמשכת.

 

החקירה נמצאת בראשיתה ומתנהלת במחלקת חקירות מע"מ ירושלים.

בש"ע 37614-07-23

 

 

קנס של 160 אלף ₪ הוטל על בני זוג מבלגיה שהורשעו בהברחת סיגריות וטבק לחימום:

לפני כשבועיים בני זוג מבלגיה, על ידי יחידת הסמים במכס נתב"ג, לאחר שבמזוודותיהם נמצאו 868 פקטים של סיגריות תוצרת חוץ ו-1,430 יחידות טבק לחימום.

 

בני הזוג ביקשו להיכנס לארץ דרך המסלול הירוק בנתב"ג עם מזוודותיהם, ובכך הצהירו כי אין הם נושאים מוצרים עליהם יש להצהיר למכס. בני הזוג נקראו לבדיקה על ידי פקיד המכס הניצב במסלול הירוק ובמזוודותיהם נמצאו, על פי הערכה, סיגריות וטבק החייבים במסים בסך של כ-255 אלף ₪ בעת הכנסתם לארץ.

 

כשבוע לאחר מעצרם, הוגש נגד בני הזוג כתב אישום על ידי עו"ד אפרת מויאל קיטייניק מהיחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס ברשות המיסים. כתב האישום ייחס לנאשמים, בין היתר, עבירות של הברחת טובין, הטעיית פקיד מכס, עשיית מעשה כדי להתחמק מתשלום מס קניה ומסירת ידיעה לא נכונה לפי חוק מע"מ.

 

במסגרת הסדר טיעון הודו בני הזוג במיוחס להם וסוכם כי יוטל עליהם עונש של מאסר על תנאי וקנס בסך של 160 אלף ₪ והתחייבות להימנע מעבירה. שופט בית משפט השלום בפתח תקוה, כבוד השופט עודד מורנו, אישר את הסדר הטיעון וקבע כי הוא סביר ומאוזן בהתחשב בהיעדר העבר הפלילי של שני הנאשמים והעובדה שהם הורים ל-12 ילדים, כאשר בת הזוג בהריון. על כל אחד מבני הזוג הוטל קנס של 80 אלף ₪ ועונש של שלושה חודשי מאסר על תנאי למשך 14 חודשים והתחייבות להימנע מעבירה. 

 

 

כתב אישום חמור הוגש נגד יועץ מס המואשם שסייע ללקוחותיו לבצע עבירות מס בסך של עשרות מיליוני ₪:  

רשות המסים, באמצעות היחידה המשפטית במחוז מרכז, הגישה כתב אישום יוצא דופן בחומרתו נגד יועץ מס מלוד, המואשם כי בהיותו מייצג של חברות ועסקים, הגיש 54 דו"חות מע"מ תקופתיים כוזבים עבור 28 לקוחות שונים. הדו"חות שימשו לקיזוז כוזב של תשומות מע"מ בסך של כ-68.8 מיליון ₪.

 

בשל ההיקף החריג של עבירות המס, והעובדה שהן בוצעו לכאורה על ידי יועץ מס ביודעין, הוגש כתב האישום לבית המשפט המחוזי כלכלי בתל אביב, האמון על הטיפול בתיקי פשיעה כלכלית. מדובר בכתב אישום ראשון שרשות המסים מגישה ישירות לבית המשפט המחוזי כלכלי.

 

על פי כתב האישום, בשנים 2013 – 2018 פעל הנאשם על מנת לסייע ללקוחותיו להפחית את חבות המס שלהם למע"מ על ידי הגשת דו"חות שהציגו תשומות/הוצאות שלא התקיימו ושעבורן לא הוצגו חשבוניות מס. כך, יכלו לקוחותיו לקזז מס תשומות כוזב ולהפחית את חבות המע"מ הכוללת שלהם.

 

על פי כתב האישום, מקופת המדינה נגרע סכום של כ-68.8 מיליון ₪ כתוצאה מפעולותיו של הנאשם. זהו הסכום שהיה משולם לקופת המדינה במע"מ, אילולא הופחתה חבות המס של לקוחות הנאשם, באמצעות קיזוז מס תשומות ללא חשבוניות.

 

כתב האישום הוגש על ידי מנהלת היחידה המשפטית מרכז, עו"ד עילית פאלוך ועו"ד גיא קנטרמן  והעבירות המפורטות בו נחקרו במסגרת צוות חקירה מיוחד שהובילה מחלקת חקירות מכס ומע"מ באר שבע.