כותרות אחרונות
Search

קבוצת "דוראל אנרגיה" תקים בקיבוצים את פרויקט אגירת האנרגיה הגדול בישראל.

יקי נוימן – צילום: דניאל שטרית

 

 

קבוצת "דוראל אנרגיה" תקים בקיבוצים את פרויקט אגירת האנרגיה הגדול בישראל.

קבוצת "דוראל אנרגיה" הינה הזוכה המשמעותית במכרז הראשון המאפשר שילוב של מתקני אגירת אנרגיה עם מתקנים המייצרים חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית שפורסם על ידי רשות החשמל. הקבוצה הינה היחידה המממשת את המכסה בה זכתה בקיבוצים, שותפיה הטבעיים בכל רחבי הארץ מהצפון ועד הדרום.

 

קבוצת דוראל אנרגיה זכתה לאחרונה בהליך התחרותי הראשון של רשות החשמל להקמת מתקנים לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית בשילוב אגירה, המתחברים לרשת החלוקה. המתקנים בהספק מצטבר של 202-270 מגה-וואט (DC), ובשילוב מתקני אגירה – בהיקף מצטבר של  400 מגה-וואט לפחות.

 

יכולת אגירת החשמל על ידי מתקנים ייעודיים תאפשר הזרמת חשמל לרשת החלוקה, גם בשעות החשיכה, יתרון שעד כה לא יושם בישראל.

 

שדה סולארי בבית העמק – צילום: דוראל.

 

בכך, ניתן יהיה לייעל את השימוש בתשתיות הקיימות ולהבטיח את יציבות אספקת החשמל לרשת.

 

השקעת קבוצת דוראל אנרגיה בהקמת המתקנים נעמדת בין 776 ל- 913 מיליוני ש"ח. התעריף שישולם לחברה ולקיבוצים בגין החשמל שיוזרם לרשת מהמערכות שיוקמו, עומד על 19.90 אגורות לכל קוט"ש (קילו-וואט לשעה) מיוצר, צמוד למדד המחירים לצרכן.  בהערכה שביצעו בחברה, הפרויקטים צפויים להניב הכנסות בהיקף שנתי של בין 97 ל-73.5 מיליוני ש"ח.

 

שדה סולארי בגשר הזיו – צילום: דוראל

 

קבוצת דוראל אנרגיה יוזמת, מתכננת, מפתחת, מנהלת, מקימה ומחזיקה פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת, מזה מעלה מעשור עם שותפיה בכ-150 קיבוצים בארץ. המהלך של דוראל אנרגיה עם הקיבוצים מתכתב גם עם התוכנית הלאומית לאנרגיות מתחדשות של משרד האנרגיה הקובעת יעד של 30% ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות עד לשנת 2030. ענף אגירה האנרגיה מהווה ענף חיוני והכרחי לצורך עמידה ביעדים אלו.

 

לצורך עמידה ביעד וכחלק מהתוכנית, משרד האנרגיה פועל לפיתוח מואץ של רשת החשמל ובמקביל קיבל החלטה להקפיא את קידומן של 4 תחנות כוח מזהמות לטובת הגדלת סך המתקנים הצפויים לייצר חשמל באמצעות אנרגיה מתחדשת בשילוב אגירה. המהלך בכללותו יביא לקידום כל תעשיית האנרגיה הירוקה בישראל.

 

יקי נוימן מנכ"ל "דוראל" – צילום: דניאל שטרית

 

על קבוצת דוראל

קבוצת דוראל אנרגיה, הינה חברה נסחרת בבורסה בת"א החל מחודש יוני 2020 ומנוהלת ע"י יקי נוימן. הקבוצה נחשבת לחלוצת תחום אנרגיה מתחדשת בישראל אשר יזמה והקימה מאות פרויקטים בשותפות עם קיבוצים בכל הארץ.

הקבוצה הינה הראשונה שחיברה מערכות סולאריות בהסדר עם רשות החשמל בישראל, עוד בשנת 2008.

הקבוצה יוזמת מיזמי ענק בהיקף של 1,777 מגה-וואט בארה"ב ובאיטליה, והיעד שקבעה לעצמה הוא ליזום ולקדם פרויקטים בהיקף כולל של 8,500 מגה-וואט בשנת 2025.