כותרות אחרונות
Search

קבוצת ההאקרים הרוסית REvil, שפגעה בעשרות גופים ישראלים, נעצרה הודות לשת"פ ראשון מסוגו בין רוסיה לארה"ב.

בתמונה: אריה זילברשטיין, VP Incident Response ב"סיגניה" – צילום באדיבות "סיגניה"

 

קבוצת ההאקרים הרוסית "REvil", שפגעה בעשרות גופים ישראלים, נעצרה הודות לשת"פ ראשון מסוגו בין רוסיה לארה"ב.

קבוצת ההאקרים הרוסית REvil, אחת מקבוצת הכופרה הגדולות והידועות לשמצה בעולם, שתקפה וסחטה עד היום אלפי ארגונים ברחבי העולם, בהם גם בישראל, נסגרה היום הודות לשת"פ בינלאומי ויוצא דופן בין שירות הביטחון הפדרלי ברוסיה (FSB) לבין רשויות ארה"ב, במסגרתו כתריסר חברי הקבוצה נעצרו בפשיטה משטרתית.

האם מדובר בשת"פ אמיתי והאם העיתוי הוא מקרי יגיד רק הזמן.

חברת "Sygnia", חברת הסייבר של "Team8" ו-"Temasek" המספקת שירותי ייעוץ ותגובה למתקפות סייבר מורכבות עבור ממשלות וארגונים גדולים גלובליים).

 

אריה זילברשטיין, VP Incident Response בחברת "סיגניה" שטיפלה והגיבה לעשרות מתקפות של הקבוצה בישראל  וברחבי העולם: "מעצר חברי הקבוצה מסמל את העלייה במעורבות ממשלתית נגד פשעי סייבר, בדגש על רוסיה שבה זו הפעם הראשונה. מעורבות ושת"פ אמריקאי-רוסי מהסוג הזה יכול להביא לשינוי ולבשורה בתגובה לקבוצות כופרה ולהאטת ההתפשטות וההצלחה שלהן וכי אין ספק שפשיעת סייבר המתקדמת מחייבת את רשויות החוק ברחבי העולם להיערך מחדש והפתרון היחיד הוא שיתוף פעולה בינלאומי. יחד עם זאת מאחר ומדובר בקבוצות עם פעילות רחבה בכל העולם,  סבירות גבוהה מאוד שבחודשים הקרובים הקבוצה או שותפים של הקבוצה יצוצו מחדש תחת שם אחר."

 

יש להדגיש כי דיווח הפרסום על המעצר מגיע על רקע תקופה בה ישנה מתיחות רבה בין רוסיה לארה"ב ולכן זילברשטיין מוסיף ואומר כי לדעתו מדובר בלחץ אמריקאי במסגרת סדרת פעולות מתמשכות של הממשל שמטרתן להוריד פעילויות תקיפה שמקורן ברוסיה ולא בהכרח כשת"פ אמריקאי-רוסי. לדעתו עיתוי פרסום המעצר מעלה סימני שאלה לאחר שהיום בבוקר התחילו להתפרסם ידיעות בדבר תקיפת סייבר נרחבת על שירותי ממשל אוקראיניים.

 

בתמונה: אריה זילברשטיין, VP Incident Response ב"סיגניה" – צילום באדיבות "סיגניה"