כותרות אחרונות
Search

קבוצת "סלקום" מרשתת את העיר חריש ב- 20 ק"מ של סיב אופטי כהכנה להפיכתה לעיר חכמה !

קבוצת "סלקום" מרשתת את העיר חריש ב- 20 ק"מ של סיב אופטי  כהכנה להפיכתה לעיר חכמה

אחרי שהשיקה ערים חכמות בצפת, כפר סבא ונהריה, קב' "סלקום" ועיריית חריש חתמו אתמול על הסכם להפיכת חריש לעיר חכמה. בכך מצטרפת חריש לערים חכמות אחרות שנמצאות בחזית הטכנולוגיה.

 

 

במסגרת ההסכם, חברת "סלקום" תרשת את חריש בתשתית תקשורת חכמה תת קרקעית שבה יועברו למעלה מ – 20 ק"מ של סיבים אופטיים. במסגרת ההתקשרות ופריסת התשתיות, תקים "סלקום" עבור העיר פתרונות טכנולוגיים מגוונים אשר יהפכו אותה לעיר חכמה ומובילה לרווחת כל תושביה.

 

השירותים שתעניק "סלקום" מבוססים על מערכות טכנולוגיות מתקדמות ביותר, באמצעות מערכת מתקדמת לניהול, שליטה ובקרה לתפעול שוטף של הפעילות בעיר ושל ניהול מערך האבטחה. בין הפתרונות הטכנולוגיים, המוצרים והשירותים שיוטמעו ניתן למצוא: תאורת רחוב חכמה בטכנולוגיית לד להתייעלות אנרגטית, לחצני מצוקה במוסדות חינוך למתן התראות מיידיות באירועי חירום, רישות העיר במצלמות חכמות, פתרון חכם לניהול פינוי אשפה, חיישנים לניטור איכות סביבה (זיהום אוויר, לחות, טמפרטורה), ניהול חכם של האירועים בעיר, שירותי Wi-Fi ציבוריים ועוד…

 

ראש המועצה של חריש, יצחק קשת: "בשנים האחרונות חריש עוברת מהפכה של ממש. לאחר שזינקה בשוק הנדל"ן ולאחר שמספר התושבים בה צמח באופן דרמטי, חריש מחזקת כעת גם את מעמדה הטכנולוגי כאשר שמנו לנו למטרה להפוך אותה לעיר ירוקה ומתקדמת טכנולוגית. ההסכם עם "סלקום" נחתם לאחר תהליך ארוך שהתחיל מחשיבה בסיסית שחריש חייבת להיות עיר מודרנית שמובילה בכל התחומים. הפיכתה של חריש לעיר חכמה תמשוך אליה תושבים רבים שרוצים לגור במקום איכותי, מתקדם וחדשני – שיציע לתושבים פיתוחים טכנולוגיים ושירותים ברמה הגבוהה ביותר."

 

מימין מנכל קבוצת סלקום ניר שטרן וראש מועצת חריש יצחק קשת – צילום: דודי פרץ

 

מנכ"ל קבוצת "סלקום" ניר שטרן: "אנו מברכים את חריש על בחירתה ב"סלקום" להפוך אותה לעיר חכמה. רישות העיר בסיבים אופטיים יחד עם פלטפורמת ניהול אורבני חכם של "סלקום" תהפוך את חריש לעיר אורבנית חדשנית וחכמה. היא תשפר השירות לרווחת התושבים ותביא לחסכון במשאבים ובהוצאות לרשות המקומית. הפיכת חריש לעיר חכמה היא צעד נוסף לביסוס אחיזתה של "סלקום" בעולם ה-IOT  ויש לה כל היכולות לפעול להובלת עולם הערים החכמות בישראל ולאספקת פתרונות חכמים לרשויות מוניציפליות."

 

כל הפתרונות הטכנולוגיים מחוברים ישירות למערכת שליטה ובקרה מתקדמת, שמאפשרת לנהל את העיר ממקום אחד, בצורה אחודה, דרך ממשק מתקדם ומאובטח. המערכת תאפשר לרשות לנהל את האירועים השונים בעיר באופן יעיל כך שהתושב ייהנה מתגובה זריזה לפניות. המערכת גם תאפשר להגביר את רמת האבטחה בעיר באמצעות חיבור למצלמות, ניתוח אוטומטי של המידע ומתן מענה בהתאם.

 

"סלקום", כקבוצת תקשורת מובילה, מציעה לרשויות המקומיות פתרון קצה לקצה, החל משלב תשתיות התקשורת, ביצוע הפרויקטים, אספקה והתקנה של ציוד הקצה (חיישנים, בקרים, מצלמות וסוגים נוספים של התקני קצה). "סלקום" מובילה בשוק המקומי בפעילות ה-IOT והעיר החכמה עם פרויקטים מובילים כדוגמת: עיריית תל אביב, צפת, כפר סבא, קרית ביאליק, וכן קיבוצים וחברות מסחריות. בפרויקטים אלו הוטמע מגוון רחב של טכנולוגיות IOT ופתרונות תקשורת מתקדמים לטובת שיפור השירות וייעול העלויות.

 

הפוטנציאל העסקי שטומן בחובו עולם ה-IOT, ובכלל זה עולם התוכן של ערים חכמות מהווה עבור סלקום את אחד מהוורטיקליים הצומחים בישראל ומאפשר לה להעניק לרשויות מוניציפליות פתרונות שונים לערים חכמות. פתרונות אלה, מסופקים על ידי "סלקום" מקצה לקצה – החל משלב התשתיות ורכיבי התקשרות ועד לניהול מערכת התקשורת, איסוף וניטור מידע ועד להפקת תובנות ומתן שירותי ערך מוסף לערים. פתרונות אשר בחלקם מבוססים על שיתופי פעולה ייחודיים עם חברות מובילות בתחומן.