כותרות אחרונות
Search

קבוצת שטראוס מוכרת את רשת מקס ברנר הבינ"ל לזכייני הרשת בישראל

קבוצת שטראוס מוכרת את רשת מקס ברנר הבינ"ל  לזכייני הרשת בישראל

העסקה כוללת מכירת המותג, 3 מסעדות בארצות הברית והסכמי הזכיינות הבינלאומיים

קבוצת שטראוס מודיעה היום על מכירת מקס ברנר, רשת המסעדות וברי השוקולד הבינ"ל, לזכייני הרשת בישראל – יניב שטנגר ודודו וקנין. במסגרת ההסכם מוכרת הקבוצה את כלל פעילות מקס ברנר לרבות המותג , מסעדות הרשת בארה"ב, הסכמי הזכיינות הבינלאומיים והשכרת המפעל  בתמורה לסכום של כ-18 מילון ש"ח. מפעל היצור של מוצרי מקס ברנר יישאר בבעלות שטראוס ויושכר לחברה הרוכשת למשך 5 שנים עם אופציה להארכה, כשהעובדים ימשיכו לעבוד בו תחת הבעלות החדשה .

קבוצת שטראוס רכשה את רשת מקס ברנר בשנת 2001, 6 שנים לאחר היווסדה על ידי עודד ברנר ומקס פיכטמן כיצרנית של שוקולד פרימיום המשווק לנקודות מכירה. מאז רכישת החברה, הקבוצה ייצבה את החברה והפכה אותו לרשת של מסעדות וברי שוקולד ייחודיים בישראל ומחוצה לה. ברבות השנים, התרחבה הרשת לכדי פרישה עולמית של כ- 60 סניפים ב- 6 מדינות  (ישראל, אוסטרליה, יפן, ארה"ב, רוסיה ודרום קוריאה).

לאחרונה, החליטה הקבוצה למכור את הרשת כחלק מאסטרטגיית המיקוד בעסקי הליבה של קבוצת שטראוס. הקבוצה החליטה למכור את הרשת לזכייניה בישראל ,שניהם בעברם עובדי שטראוס, בשל אמונתה שמכירת הרשת לאנשי מקצוע מובילים בתחום הפעלת המסעדות המכירים היטב את הרשת, תסייע להמשך מסע ההתרחבות והצמיחה של הרשת ברחבי העולם ולמיצוי הפוטנציאל הטמון ברשת.

צילום: סיון פרג'

 

על מקס ברנר

חברת מקס ברנר נוסדה בישראל בשנת 1995  על ידי עודד ברנר ומקס פיכטמן.  החברה נוסדה כיצרנית של שוקולד פרימיום ששווק לנקודות מכירה. עודד ברנר שהה מספר שנים באירופה בכדי ללמוד את מקצוע השוקולטייר ולאחר מכן פתח חנותו הראשונה ברעננה. מהתחלה קטנה ואותנטית זו הגיעו הרעיון והתוכנית העסקית לשנות את הדרך בה צרכנים רואים, נוגעים וטועמים את חווית השוקולד, באמצעות "יצירת תרבות שוקולד חדשה ברחבי העולם".

חברת עלית רכשה את מקס ברנר בשנת 2001, וחיברה בין רוח היזמות והיצירתיות שאפיינה אותה אל הידע, יכולות הייצור, התפעול והניהול המקצועי של שטראוס. מאז הרחיבה מקס ברנר את פעילותה באמצעות מינוף מעמדה כיחידה עסקית בשטראוס שהפכה את המותג שלה לגלובלי. בשנת 2003 פתחה מקס ברנר שוקולד ברים בישראל והרחיבה את הקונספט המשולב של מזון ושוקולד לארה"ב בשנת 2006.

בשנת 2012 ריכזה מקס ברנר את הפעילות הגלובלית שלה למשרד בעיר ניו יורק, ומינתה חברי הנהלה בכירים שיתמכו בהתרחבות הזו, ביניהם גיורא בר דעה  שניהל את כלל פעילות שטראוס בצפון אמריקה ובשנים האחרונות עו"ד מייק אבנר היועץ המשפטי של הקבוצה שכיהן כיו"ר מקס ברנר. ההנהלה התמקדה בהרחבת הרשת למדינות נוספות בעולם, וברבות השנים הפכה מקס ברנר לאחת מרשתות ברי השוקולד הנפוצות בעולם. בשנתיים האחרונות מקס ברנר עברה מהפסד תפעולי לרווח.

מקס ברנר מנהלת שוקולד ברים ומסעדות – חלקם בבעלות מלאה ואחרים בזכיינות. כל סניף כולל חנות קמעונאית קטנה המציעה את מותג השוקולד הנמכר באריזות היצירתיות המוכרות שלה בעולם. מוצרי השוקולד הנמכרים בחנויות הינם אחידים ומיוצרים במפעל החברה בבית שמש, המעסיק כארבעים עובדים.

למותג יש כיום  כ- 60 סניפים במיקומים מרכזיים ב- 6 מדינות. כלל סניפי החברה מעוצבים בקו עיצוב אחיד- מישראל אל כל העולם, ומציעים תפריט מוצרי שוקולד ייחודי הכולל כוסות חיבוק , פיצת שוקולד, פונדו שוקולד ועוד. הרשת זכתה לחיבוק חם מסלבריטאים מובילים בארה"ב ומחוצה לה, לסיקור תקשורתי נרחב מאד בכלל המדינות בהן היא פועלת והתפריט זכה לפרסים מיוחדים דוגמת המילקשייק מהטובים בכל ארה"ב, עיטורים מיוחדים לפיצת השוקולד, ואפילו פרס האתר הדיגיטלי הטוב לשנת 2013.