כותרות אחרונות
Search

קבוצת שטראוס מציגה דוחות כספיים לרבעון הראשון של 2017 ומדווחת על רכישה של 50% נוספים במיזם המשותף עם חברת "האייר"הסינית

קבוצת שטראוס מציגה דוחות כספיים לרבעון הראשון של 2017 ומדווחת על רכישה של 50% נוספים במיזם המשותף עם חברת "האייר"הסינית

קבוצת שטראוס מחזקת את נוכחותה בשוק המים למגזר הפרטי בסין ומודיעה על רכישת 15% נוספים במיזם המשותף שיש לחברה עם האייר בסין תמורת כ -78.3 מיליון ₪. הרכישה תתבצע באמצעות חברת הבת שטראוס מים.

קבוצת שטראוס הודיעה הבוקר כי חברת הבת שטראוס מים בע"מ מימשה את זכותה בהתאם להסכם המיזם המשותף להגדיל אחזקתה במיזם המשותף Qingdao HSW Health Water ב -15% .עם ביצוע רכישה זו מגדילה שטראוס את האחזקה במיזם המשותף ל 49%, מהלך שהחל עם ביצוע רה ארגון עסקי בשנת 2015 ואשר מגיע לסיומו המוצלח עם השלמת הרכישה.

בתמורה לרכישה תשלם שטראוס מים כ- 78.3 מיליון ₪ (לפי שער חליפין נוכחי ) תוך 90 יום לחברה מקבוצת Haier.התמורה נקבעה בהתאם לנוסחת הערכת שווי שמתבססת על התוצאות הכספיות של המיזם המשותף לשנת 2016 כפי שנקבע בהסכם המיזם המשותף. התמורה תמומן באמצעות הלוואת בעלים שתעמיד החברה לשטראוס מים .

גדי לסין נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס – צילום: יח"צ

גדי לסין נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס מסר :" קבוצת שטראוס מחזקת באמצעות שטראוס מים את נוכחותה בשוק המים למגזר הפרטי בסין, שוק שנחשב אחד הגדולים בעולם ובעל פוטנציאל גבוה במיוחד. מהלך זה מצטרף למהלכים נוספים שהובלנו  בחודשים האחרונים (רכישת מניות המיעוט בחברת המים ובחברת הקפה ,מכירת מקס ברנר ) ומתיישב עם אסטרטגיית הקבוצה לחזק את השקעתה בעסקיה המצליחים בשווקים בעלי פוטנציאל צמיחה והתפתחות גבוהים תוך חיזוק הקשר עם השותפים בשותפויות המובילות אותן מנהלת הקבוצה. "

רונן זהר מנכ"ל שטראוס מים :" המהלך בסין מהווה נדבך נוסף במסע אליו יצאנו לפני מספר שנים  ומטרתו להפוך לחברה מובילה בתחומה בגאוגרפיות בהם אנו פועלים. הפוטנציאל בסין הוא אדיר  ולנו ביחד עם  האייר יש את היכולות המשולבות  לממשו  ,לענות על צרכי הצרכן הסיני , להביא חדשנות לשוק בדומה למה שנעשה בהצלחה בישראל  ".

המיזם המשותף עוסק בפיתוח, התקנה, מכירה, תחזוקה, טיפול וטיהור מים. מחזור המכירות של המיזם המשותף לשנת 2016  עמד על כ- 352 מיליון ש"ח. מכירות המיזם המשותף ברבעון הראשון של שנת 2017 הסתכמו בכ- 117.9 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ- 59.2 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 100%. הרווח הנקי של המיזם המשותף בשנת 2016עמד כ- 30 מיליון ש"ח. הרווח הנקי של המיזם המשותף ברבעון הראשון של שנת 2017  עמד על כ- 9.5 מיליון ש"ח, לעומת כ- 6.1 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 55%. שוק מטהרי המים הביתי בסין בו פועל המיזם המשותף נחשב לגדול בעולם . השוק מוערך למעלה מ- 6 מיליארד דולרים והציג בשנים האחרונות קצב צמיחה דו ספרתי גבוה, כאשר הצפי הוא כי מגמה זו תמשך בשנים הקרובות ותיתמך בשימוש הולך וגדל של משפחות בסין בפתרונות הסינון והטיהור שמציג המיזם לעומת  הפתרונות המסורתיים שכללו בין היתר הרתחת מים בקומקום או שתיה מכדי מים מסוננים .

שטראוס חתמה את הסכם השותפות עם האייר בסוף שנת 2010 והשיקה לראשונה מוצרים במסגרת המיזם המשותף בסוף שנת 2011. כיום המיזם המשותף משווק מגוון רחב של מוצרים מבוססי טכנולוגיות לטיהור מי ברז בסין .