כותרות אחרונות
Search

קבלן איטום מאזור ירושלים נעצר בחשד להעלמת הכנסות במגוון שיטות והגשת רישומים כוזבים בסכום של למעלה ממיליון ₪

 

 

קבלן איטום מאזור ירושלים נעצר בחשד להעלמת הכנסות במגוון שיטות והגשת רישומים כוזבים בסכום של למעלה ממיליון ₪

תושב מעלה אדומים, הובא בפני בית משפט השלום בירושלים בחשד להעלמת הכנסות ורישומים כוזבים בסכום של למעלה ממיליון ₪. מעצרו של החשוד בוצע במסגרת הפעילות המוגברת של רשות המסים במאבק בהון השחור. כבוד השופט אלעד לנג שחרר את החשוד בתנאים מגבילים.

 

כמצוין בבקשה לשחרור בערובה,  במסגרת פעילות שביצע פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום בשיתוף פקיד שומה ירושלים 3, עלה החשד כי החשוד אינו מדווח על מלוא הכנסותיו. בעקבות כך, נפתחה חקירה גלויה במסגרתה נערכו חיפושים ונחקר החשוד.

 

ממצאי החקירה מעלים כי החשוד פעל להפחתת חבות המס בתיקו, בין היתר באמצעות הקטנת חשבוניות והשמדת חשבוניות שהוציא ללקוחותיו עבור עבודות שביצע. כמו כן, הוא חשוד שלא העביר חשבוניות אחרות שהוציא למשרד רו"ח, כל זאת במטרה להתחמק מתשלום מס.

 

כמו כן עולה על פי החשד כי במטרה להעלים כספים אלו פדה החשוד צ'קים שקיבל מלקוחות אצל נותני שירותי מטבע (צ'יינג') באזור ירושלים, וכדי להסוות את הכנסותיו רכש נדל"ן וכלי רכב על שם בני משפחה בסכומים של מיליוני שקלים. בנוסף בדיקת ספרי הנהלת החשבונות שניהל החשוד בשנים 2018-2014 העלתה כי דרש הוצאות החשודות ככוזבות בסכום של כ-750,000 ₪.

 

החשוד כאמור שוחרר בתנאים מגבילים בהם איסור יציאה מהארץ ל-180 יום, הפקדה בסך 40,000 ₪, ערבות עצמית על סך של 300,000 ₪, ערבות צד ג' על סך 100,000 ש"ח. ‏

 

בימים אלה מעלה רשות המסים הילוך במאבקה בהון השחור, ובמסגרת זו צפויים בתקופה הקרובה מעצרים נוספים, פעולות חקירה, ביקורות בבתי עסק, מבצעי גבייה נגד חייבי מס ועוד. זאת, במטרה להביא לגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל המס בקרב האזרחים.