כותרות אחרונות
Search

קובוטים (רובוטים שיתופיים) גוייסו ללקיחת דגימות רוק מנבדקי הקורונה.

 

 

לפתוח פה גדול!

קובוטים (רובוטים שיתופיים) גוייסו ללקיחת דגימות רוק מנבדקי הקורונה.

 

הרובוט לוקח את המטוש ותוך שימוש זהיר במערכת ׳ראייה׳ מובנית, מזהה את הנקודות בגרון הנבדק משם צריך לקחת את הדגימה ואוסף את הדגימה עצמה. עם סיום התהליך, המטוש מוכנס על ידי הרובוט למיכל והוא גם מבריג הרמטית את המכסה.

 

צילום: באדיבות Lifetime Robotics/SDU

 

הלחץ הכבד על מערכי לקיחת דגימות משטחי הגרון שמאמתים, או שוללים, את מחלת הקורונה, הביא לא מעט חוקרים ומדענים לאמץ טכנולוגיות וכלים חדשים, שעברו הסבה מתחומי פעילות שונים לחלוטין. מייסד חברת Universal Robots, אסבן אוסטרגאד, הפנה את האנרגיות היצירתיות שלו לתכנון ולפיתוח הרובוט האוטונומי הראשון בעולם שיודע לקחת דגימות רוק של נבדקים בחשד למחלת הקורונה. הפרוייקט שצובר תאוצה ברחבי העולם, פותח במסגרת חברה חדשה שהקים בדנמרק – Lifetime Robotics – שמשתפת פעולה עם אוניברסיטת דרום דנמרק (SDU). 

 

צילום: באדיבות Lifetime Robotics/SDU

 

התהליך כולו די פשוט: הנבדק מתייצב מול הרובוט ותעודת הזהות שלו נסרקת. בזמן הזה, הרובוט (שמבוסס על ה-UR 3 של Universal Robots) מכין את ההערכה שכוללת מיכל, מטוש ותווית זיהוי, לוקח את המטוש ותוך שימוש זהיר במערכת ׳ראייה׳ מובנית, הוא מזהה את הנקודות בגרון הנבדק משם צריך לקחת את הדגימה ואוסף את הדגימה עצמה. עם סיום התהליך, המטוש מוכנס על ידי הרובוט למיכל שגם מבריג הרמטית את המכסה. משם קצרה הדרך למעבדה. כל התהליך כולו לוקח כ-7 דקות  וביצוע הבדיקה עצמה לוקח רק 25 שניות. המערכת שהושקה לפני כשבוע, מעוררת עניין ברחבי העולם – כולל גם בישראל…

 

סרטון הדגמה:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=N1uY7ddiuv4&feature=emb_logo

 

אודות Universal Robots: 

 Universal Robots נוסדה בשנת 2005 מתוך רצון להנגיש את טכנולוגיית הרובוטים לכל, על ידי פיתוח רובוטים תעשייתיים קטנים, שבטוח לעבוד במחיצתם, ידידותיים למשתמש ובתמחור גמיש. מאז כניסתו לשוק של הרובוט השיתופי הראשון בשנת 2008, החברה מוכרת קובוטים בכל רחבי העולם. החברה, חלק מתאגיד Teradyne, ממוקמת בדנמרק ופעילה במגוון מדינות – כולל ישראל.

 

מידע נוסף: www.universal-robots.com