כותרות אחרונות
Search

"קטעים" עם לאונרדו, סדרת אירועי ערב למבוגרים.

צילום: ניקול דה-קסטרו

 

 

פודקאסט LIVE !

"קטעים" עם לאונרדו, סדרת אירועי ערב למבוגרים.

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים.

ספטמבר 2019.

 

במסגרת התערוכה 'השאלות של לאונרדו' המוצגת במוזיאון המדע ירושלים לציון 500 שנה למותו של מי שנחשב 'האדם הסקרן בעולם' מזמין אתכם המוזיאון במהלך חודש ספטמבר לסדרת אירועי ערב למבוגרים.

 

פודקאסט LIVE – "קטעים" עם לאונרדו, בניהולו של הפודקאסטר, יובל מלחי, יארח אישים, חוקרים ומעצבים מתחומים שונים אשר יתחקו אחר רישומיו, מורשתו ומחקריו של לאונרדו אשר ממשיכים לעורר השראה עד עצם היום הזה.

 

כל אחד מהערבים בסדרה ילווה בשולחן טעימות של קינוחים איטלקיים פרי יצירתה של השף קונדיטורית קרן אלדובי, שגם תדגים ותסביר מהם הקינוחים האיטלקיים האופייניים. (כלול במחיר הכניסה).

 

חאליסי? לאונרדו!

5.9.2019, 20:00 – 22:30

יובל מלחי יארח את שרון חליפא-גואטה לשיחה על דרקונים, מדע ומדוע הם מעוררים את דמיוננו.

מאות שנים לפני 'משחקי הכס', ישב לאונרדו דה וינצ'י ושרטט דרקונים. החוקרת שרון חליפא-גואטה, מאוניברסיטת בן גוריון, ניתחה את רישומי הדרקונים בקודקסים של ליאונרדו, וגילתה כי לאונרדו ניסה להעביר לנו מסרים בעזרת רישומי הדרקונים על היקום. בנוסף, יתקיים סיור 'דרקוני' – מודרך בתערוכה "השאלות של ליאונרדו" במתחם אנלוגיות בטבע, תוך התמקדות בחשיבה המדעית של ליאונרדו על רקע התקופה.

האירוע ילווה בשולחן טעימות קינוחים מאיטליה (כלול במחיר הכניסה). על השולחן יעלו טארטלט נוטלה ואגוזי לוז מסוכרים, כדורי פררו רושה (בגרסת קצת אחרת), עוגיות קטוצ'יני "עוגיה זו מכילה אגוזי לוז, שקדים ומשמשים ונאפית בצורת כיכר לחם, בתום האפייה נפרסת לפרוסות דקות הנאפות בשנית, מכאן גם שמה….." מספרת שף קונדיטורית קרן אלדובי .

*יין לבן/אדום– בתשלום נוסף.

 

צילום: ניקול דה-קסטרו

 

הסיפור שמאחורי התערוכה "השאלות של לאונרדו"

12.9.19, 20:00 – 22:30

יובל מלחי יארח את צוות בית המלאכה של המוזיאון לשיחה על תערוכה, עיצוב, מוצגים ומדע.

תערוכות רבות מוצגות ברחבי העולם המציינות את פועלו של לאונרדו דה וינצ'י. כיצד אוצרים ויוצרים תערוכה ו'מספרים' סיפור אחר ושונה בפנייה לקהל צעיר ומבוגר כאחד? יובל מלחי במפגש עם האוצרים, אומנים ומעצבי התערוכה ושלל סיפורי 'מאחורי הקלעים' שיחשפו בפעם הראשונה.

דה וינצ'י שרטט במחברותיו מאות מכונות שונות ומשונות. מנופים, מכונות המניפות מבנים באוויר, מכונות מלחמה שיכולות לירות "חיצים כמו ברד" ואפילו מכונות לשאיבת מים כדי להתגבר על הצפות. אבל יותר מכל, מכונות התעופה של לאונרדו מציתות את הדמיון. לאונרדו האמין כי האדם יכול לעוף אם רק יגלה את הדרך. לאונרדו שרטט

בהתלהבות מכונות עם כנפיים של עטלף וזנב של ציפור, מכונות הדומות להליקופטר ואפילו מצנח. לפני מספר שנים חלק מהמכונות הללו נבנו על פי השרטוטים של לאונרדו. האם באמת הצליחו לעוף בעזרתן?

בתום המפגש, סיור  אוצרים מודרך בתערוכה "השאלות של ליאונרדו" במתחם יסודות המכונה שבו מוצגים המזמינים להתנסות לשתף פעולה תוך הדגמת רכיבים בסיסיים כגון ברגים, גלגלי שיניים וגלגלי תנופה ומכונות הרמה מרשימות. בנוסף, הזדמנות לביקור חד פעמי ב'מאחורי הקלעים' של המוזיאון – בית המלאכה (מספר המקומות מוגבל).

האירוע ילווה ב'שולחן טעימות מאיטליה'  פרי יצירתה של שף קונדיטורית קרן אלדובי (כלול במחיר הכניסה)  הכולל קינוחים כמו טירמיסו – עוגת שכבות המורכבת מבישקוטים, קפה, קרם מסקרפונה, קצף ביצים וסוכר.

שנת ההמצאה ומקום ההמצאה של הטירמיסו שנויים במחלוקת. פירוש השם הוא "הרם אותי" וגם לו יש מספר השערות. בשולחן יהיו 2 סוגים של טירמיסו. האחד, עוגת טירמיסו בטעמים הקלאסים: קפה, מסקרפונה ואבקת קקאו, והשני, קינוח אישי.

*יין לבן/אדום– בתשלום נוסף.

 

 

הדרך אל פסגת ההצלחה! הכישלונות הגדולים של לאונרדו דה וינצ'י

26.9.19, 20:00 – 22:30  

יובל מלחי יארח את יהודית כץ לשיחה על הצלחה, כישלון ולאונרדו

המפגש השלישי והמרתק בסדרה מפגיש שניים מהפודקאסטרים המובילים בישראל לשיחה על.. כשלון. כשהכישלון פוגש אותך, הוא פוגש אותך ב-200 קמ״ש. רק המחשבה על כישלון מסוגלת לגרום לנו לקפוא במקום, ולפתוח תהום עצומה בינינו לבין המטרות שלנו. הפיתוי לשמור על החזות החיצונית המושלמת, של זה ״שיודעת הכל״, עשויים לבוא על חשבון למידה והתפתחות. 

אם תחפשו בגוגל "כישלונות מפורסמים", תקבלו למעלה מ-51 מיליון תוצאות. ברשימה המפוארת תוכלו למצוא את ג'יי. קיי. רולינג שהייתה אם חד-הורית ענייה, שאף הוצאת ספרים לא רצתה לפרסם את רב המכר העולמי שלה ואת הסוף אתם מכירים. אם תמשיכו לחפש, יעלו שמות רבים מסיפור: מייקל ג'ורדן, תומאס אדיסון, סטיבן שפילברג, קלינט איסטווד, אלברט איינשטיין וביניהם גם לאונרדו דה וינצ׳י. כאשר גם המדענים והאמנים הגדולים ביותר היו פעם אנשים שלא ממש 'הלך' להם, אנו חשים קצת יותר טוב לגבי דברים שלא 'מסתדרים' לנו. 

בשיחה משותפת 'יצללו' יחד הפודקאסטרים יהודית כץ, מומחית בפסיכולוגיה חיובית, ויובל מלחי, מרצה ומומחה להיסטוריה, אל הכישלונות הגדולים של לאונרדו דה וינצ'י – כל הדרך אל פסגת ההצלחה.

דרך סיפורו של האמן האלמותי הם ישאלו כיצד נוכל ללמוד מהכישלונות שלנו; איך נראית למידה מכישלון לעומת למידה מהצלחה; מי הם האנשים שנכשלים יותר מאחרים והאם כישלון הוא באמת הדרך להצלחה…

בתום המפגש יתקיים סיור מודרך חלון לנפש בתערוכה "השאלות של ליאונרדו" במתחם אופטיקה והתבוננות, תוך התמקדות בלאונרדו האדם.

האירוע ילווה ב'שולחן טעימות קינוחים מאיטליה' פרי יצירתה של שף קונדיטורית קרן אלדובי (כלול במחיר הכניסה) עם פנקוטה וקולי פירות יער, גבינות איטלקיות ופירות העונה. פנקוטה עשוייה קרם שמנת המוקרש באמצעות ג'לטין. מוגשת קרה ומעליה קולי פירות יער (רוטב עשיר עשוי מפירות מעוכים). בנוסף יהיו בשולחן גבינות איטלקיות כמו גורגונזולה, גבינה כחולה איטלקית, ופירות העונה כמו תפוח גרני סמית.

*יין לבן/אדום– בתשלום נוסף.

 

עלות: לאירוע אחד  25 ₪  (ביום האירוע בקופת המוזיאון  35 ₪. על בסיס מקום פנוי ) | לשני אירועים 40 ₪  | לכל הסדרה 55 ₪  מספר המקומות מוגבל.

 

האירועים יתקיימו במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים, שדרת המוזיאונים 3.

www.mada.org.il   | טלפון 02-6544888

לינק הפנייה למידע נוסף ורכישת כרטיסים  במכירה מוקדמת ומוזלת:

https://www.mada.org.il/fun-new/%20evening_event