כותרות אחרונות
Search

קליל רוכשת 51% בחברת "פתח חלון ודלת" ב-14 מיליון ₪.

צילום: יח"צ קליל

 

קליל רוכשת 51% בחברת "פתח חלון ודלת" ב-14 מיליון ₪.

"פתח חלון ודלת" הינה יצרנית חלונות ומוצרי הצללה בתחום הסופר פרימיום והיוקרתי בישראל והיא בעלת הזיכיון הבלעדי להפצת מערכות יוקרה של חברת "פנורמה" העולמית.

הרכישה תאפשר לקליל להרחיב את פעילותה לשוק הסופר פרימיום והיוקרתי בישראל שהיקפו הרלבנטי מוערך בכ-150 מיליון שקל בשנה

 

חברת קליל תעשיות, יצרנית החלונות ופרופילי האלומיניום המובילה בישראל, בהובלת צורי דבוש ובניהולו של פרדי אבוקרט, מודיעה על צעד נוסף ביישום תכנית האסטרטגיה החדשה. החברה הודיעה על רכישת השליטה בפעילות של חברת "פתח חלון ודלת", יצרנית ותיקה של חלונות ומוצרי הצללה, המתמחה בקטגוריית מוצרי הסופר פרימיום ושהינה בעלת זיכיון בלעדי להפצה ושיווק מערכות יוקרה של "פנורמה" העולמית.

 

קליל רוכשת 51% מפעילותה של "פתח חלון ודלת" של ב- 14 מיליון ₪ . מחזור ההכנסות של הפעילות הנרכשת בשנת 2020 הסתכם בכ-13 מיליון שקל. במסגרת העסקה, הוענקו לצדדים אופציות רכש ומכר, המאפשרות לרכוש או למכור את יתרת האחזקה בתקופה של שנתיים ממועד השלמת העסקה ועד 6 שנים ממועד ההשלמה, בין הצדדים. במסגרת העסקה ורכישת הפעילות, קליל את כלל הנכסים של חברת "פתח חלון ודלת" הקשורים לפעילות הנמכרת, לרבות הנכסים הבלתי מוחשיים.

 

מימין: פרדי אבוקרט מנכ"ל "קליל", גדי מכלוף מנכ"ל ובעלים של חב' "פתח חלון ודלת", צורי דבוש יו"ר "קליל" – צילום: מורג ביטן 

 

השלמת העסקה צפויה להתבצע בחודשים הקרובים, ועם השלמתה  "פתח חלון ודלת" עשויה להמשיך לפעול כמותג עצמאי תחת חברת קליל, כשבמקביל יעמוד מערך המכירות, השיווק והשירות של קליל גם לטובת הפעילות החדשה.  לאחר הקמת חברת הבת החדשה, שתרכז את הפעילות הנרכשת, ימונה גדי מחלוף  למנכ"ל שלה ומנכ"ל קליל, פרדי אבוקרט, יכהן  כיו"ר שלה.

 

חברת "פתח חלון ודלת" הינה יצרנית חלונות ומוצרי הצללה הפועלת בקטגוריית הסופר פרימיום ובעלת זיכיון בלעדי להפצת מערכות יוקרה של "פנורמה" העולמית. "פנורמה" הינה חברה אירופאית מהחברות המובילות בעולם בשוק הפתחים בסגנון מינמאל, ואף זכתה שלוש פעמים בפרס העיצוב היוקרתי "Red dot" ומחזיקה מחלקת פיתוח בתחום הזכוכית והפרופילים מהמתקדמות בעולם. חלונות המינימאל של "פנורמה" הינם חלונות בעלי שטח פנים גדול של זכוכית, לצד שטח קטן יחסית של פרופיל אלומיניום, והם הופכים לאופנתיים יותר ויותר בתקופה הנוכחית. "פנורמה" ידועה כחברה וותיקה וחדשנית בתחומה עם פעילות בכל שרשרת הערך של המוצר, מהפיתוח דרך ייצור זכוכית מתקדם ועד למוצר המוגמר המותקן בפרוייקט. גודל שוק תחום הסופר פרימיום הרלבנטי בסקטור הבנייה הפרטית מוערך בכ- 150 מיליון שקל בשנה במונחי המחירים לצרכן.

 

רכישת חברת "פתח חלון ודלת" הינה חלק מיישום התכנית האסטרטגית, עלייה דיווחה קליל בחודש מרץ השנה, לשיפור שיעורי הצמיחה, הגדלת נתח השוק ועלייה ברווחיות בטווח הבינוני – ארוך. קליל שואפת להגדיל את נתח השוק שלה בתחום הסופר פרימיום לנתח שוק באמצעות השקעה שיווקית שמטרתה בניית הנוכחות של חברת קליל בשוק הפרמיום, כמו כן גם על ידי הכשרת מתקינים נוספים שיבחרו ויעברו הכשרה משמעותית ע"י חברת "פנורמה".

 

במסגרת האסטרטגיה האמורה, צפויה קליל  לסיים ברבעון הנוכחי את הקמת מפעל התריסים שיאפשר לה להרחיב את פעילותה בתחום התריסים,  ולשווק לראשונה תריס וארגז תריס כיחידה אחת – מוצר שצפוי ליהנות מביקושים גבוהים במיוחד. כמו כן, בימים אלה, פועלת החברה להקמת מתקן צביעה מתקדם מבוסס טכנולוגיה,  שיתרום לחסכון תפעולי ויאפשר צביעה איכותית ועצמאית של מוצרי קליל.

 

מימין: פרדי אבוקרט מנכ"ל "קליל", גדי מכלוף מנכ"ל ובעלים של חב' "פתח חלון ודלת", צורי דבוש יו"ר "קליל" – צילום: מורג ביטן 

 

צורי דבוש, יו"ר דירקטוריון קליל ובעל השליטה: "קליל מבצעת רכישה ראשונה כחלק מהאסטרטגיה שבנינו ומתרחבת לשוק הפרימיום. הרכישה התאפשרה הודות להובלת התהליך על ידי מנכ"ל קליל פרדי אבוקרט, מי שהוביל את האסטרטגיה שלנו לשנים הקרובות ומוציא אותה אל הפועל. רכישה זו תאפשר לתת מענה לפלח לקוחות ייחודי שנמצא בצמיחה, מגזר היוקרה והסופר פרימיום. המקצוענות של קליל יחד עם ההתמחות של "פתח חלון ודלת" תאפשר מתן מענה מהחלון הבסיסי ביותר לחלון היוקרתי והמתוחכם ביותר. "

 

פרדי אבוקרט מנכ״ל קליל: "במסגרת רצוננו להרחיב את הפעילות בסגמנט הסופר פרימיום, בחנו בתקופה האחרונה אפשרויות להשקעה במספר חברות התואמות לתפיסת החזון של קליל. חיפשנו חברה עם אחיזה קיימת בשוק הסופר פרימיום, עם מוצר ברמת האיכות הגבוהה ביותר וכן עם זיכיון בינלאומי של חברה מהמובילות בעולם בתחום, כזו שהחדשנות מהווה עבורה ערך עליון – ואת כל אלה מצאנו בחברת "פתח חלון ודלת". ביקרנו במפעלי פנורמה בפורטוגל ונחשפנו ליכולות המקצועיות הגבוהות ולידע הרב של החברה ואנשיה, לאתרי הייצור המרשימים ולחדשנות המאפיינת את פעילותה העסקית, כולן  באות לידי ביטוי בפעילות "פתח חלון ודלת". אנו סבורים, שהשותפות עם "פתח חלון ודלת" תתאים באופן אופטימלי לתרבות המשפחתית המאפיינת את קליל ואת היכולת ליישם מוצר עילית בשוק הישראלי ברמת איכות בלתי מתפשרת".

 

גדי מכלוף, המנכ"ל והבעלים של "פתח, חלון ודלת": "פעילות "פתח, חלון ודלת" הוקמה על ידי לפני 15 שנה המתמחה בתחום הסופר פרימיום והיוקרתי בישראל. מאז ועד היום, באמצעות עבודה משותפת עם העובדים המסורים שלנו ותודות ללקוחות הנהדרים שלנו, הבאנו את פתח חלון ודלת להיות החברה המובילה בתחומה בישראל עם פוטנציאל משמעותי לגידול וצמיחה נוספים. אני שמח ומברך על שיתוף הפעולה עם קליל בחברה המשותפת ומשוכנע שביחד נדע להמשיך להוביל את הפעילות המשותפת לשיאים חדשים."

 

קליל תעשיות, פועלת משנת 1950, נשלטת ומובלת על ידי צור דבוש החל משנת 2001 (64.76%). תחום עיסוקה של החברה הנו עיצוב, ייצור ושיווק של מערכות אלומיניום (חלונות ודלתות מעוצבים) לבניה ולתעשייה. בנוסף, עוסקת החברה בפיתוח, ייבוא ושיווק של פרזולים, אביזרים ומנועי תריסים הנלווים לפרופילי האלומיניום והדרושים לשם ייצור החלונות והדלתות. לחברה, חברה בת פרטית, רול פרופיל בע"מ (בבעלות חלקית, 94.7%) העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות תריסים, שלבי תריס – אור וארגזי תריס מפחי אלומיניום.

 

"פתח, חלון ודלת", הוקמה בשנת 1996 , שוכנת באזור התעשייה הצפוני של נתניה, ומציעה ללקוחותיה ולקהל האדריכלים שלהם מגוון רחב במיוחד של פתרונות בתחום אספקת חלונות ומוצרי הצללה לתחום הבנייה היוקרתית וסופר פרימיום בישראל. לחברה אולם תצוגה מרווח בעל מגוון פתרונות נרחב במיוחד מחו"ל ומהארץ, המוצרים מוצגים באופן זהה לחלוטין לאופן ההתקנה הנהוג בבית הלקוח. בצמוד לחברה מפעל ייצור מודרני מהמתקדמים כיום באירופה, המאפשר אספקת מוצרים ברמות איכות וגימור ללא פשרות.