כותרות אחרונות
Search

"קרבי זה הכי, אחי"! – הסקר חדש מגלה: 55% מהישראלים שמחפשים זוגיות מודים כי היסטוריית שירות בקרבי מדליקה אותם.

צילום: Lorena Gomez / EyeEm – Getty Images

 

"קרבי זה הכי, אחי"!

סקר חדש מגלה: 55% מהישראלים שמחפשים זוגיות מודים כי היסטוריית שירות בקרבי מדליקה אותם.

נתונים מאפליקציית ההיכרויות הפופולרית "OkCupid" שימשו בסיס לסקר. 

 

נתונים מאפליקציית ההיכרויות הפופולרית OkCupid מראים שיש לשירות הצבאי הקרבי מקום – וחשיבות לא מבוטלת – בהעדפות של הרווקות הישראליות, אפילו יותר משירות ב- 8200… וכן – חלק גדול מהישראלים אף מוכן להיכנס עם המדים למיטה

צה"ל הוא חלק מהמציאות היומיומית שלנו – ולכן, מטבע הדברים, יש לו השפעה גם על חיי הדייטינג שלנו. נתונים חדשים מאפליקציית ההיכרויות אוקייקיופיד חושפים אינפורמציה מעניינת על תפקיד הצבא בהעדפות של רווקים ורווקות בישראל: כשנשאלו אם סטטוס ״קרבי״ מדליק אותם, 55% מכלל הישראלים אמרו שכן. נשים ישראליות נטו אפילו יותר לחשוב כך, כאשר 61% מהן חושבות שלהיות קרבי הוא חלק מושך בהיסטוריה של בן הזוג הפוטנציאלי לעומת 52% מהגברים הישראלים. כשנשאלו מה יותר מדליק אותם – קרבי או 8200 – 53% עדיין בחרו בקרבי. עם זאת, התמונה קצת שונה כשמסתכלים על גברים לעומת נשים – בעוד ש-62% מהנשים חשבו שקרבי מושך יותר, 51% מהגברים דווקא חשבו ש-8200 מושך יותר.

כשנשאלו מה כל כך מושך במדים, 41% מהישראלים אמרו שזה ׳איך שהם נראים׳, 31% לא מצאו אותם מושכים מלכתחילה ו-28% ציינו את התחושה של סמכות\מחויבות לשירות. בעוד שגם גברים וגם נשים ישראלים ציינו את האופן שבו מדים נראים כגורם השכיח ביותר לכך שהם מוצאים את המדים מושכים, נשים נוטות קצת יותר לחשוב כך (43% לעומת 40%). האם הם יביאו את המדים לחדר השינה? 56% מהישראלים יסכימו לנסות את זה, 20% אמרו שהם בהחלט ילכו על זה ו-24% אמרו שזה לא בשבילם.

מה שכן, לשוטרים אין מזל יחסית. 67% מהישראלים מעדיפים לצאת עם חייל מאשר עם שוטר. נראה שגברים מעדיפים אפילו יותר חיילים ב-69%, כאשר נשים מעדיפות חיילים ב-64% מהמקרים.

כשנשאלו אם סיימו את שירותם הצבאי, 77% מהגברים הישראלים באפליקציה אמרו שכן, כאשר 12% כרגע באמצע השירות ו-11% אמרו שלא. לעומת זאת, 78% מהנשים הישראליות כבר סיימו את השירות, כשרק 7% עדיין משרתות ו-14% אמרו שלא סיימו. כשנשאלו אם היו יוצאים עם מישהו שעדיין משרת בצבא מעבר לתקופת שירות החובה, 86% מהישראלים אמרו שיעשו זאת – עם גברים ב-88% ונשים ב-82%. 76% מהישראלים חושבים שגברים ונשים צריכים לשרת את אותה כמות זמן, אם כי גברים נוטים יותר לחשוב כך (78%) לעומת נשים (70%).

 

צילום: Lorena Gomez / EyeEm – Getty Images

 

ישראל מול ארה"ב: ישראלים יותר בעניין של מדים:

מעניין שבהשוואה למשתמשים בארה"ב, יש סיכוי גבוה יותר שישראלים יחשבו שהמדים הצבאיים לוהטים – בעוד שרק 41% מהמשתמשים בארה"ב מוצאים אותם מושכים, 46% מהמשתמשים הישראלים חושבים כך, כאשר הנשים הישראליות הן בעלות הסיכוי הגבוה ביותר למצוא אותם אטרקטיביים עם 56%. מעניין לציין שרק 3% מכלל המשתמשים בארה"ב אומרים שהם לובשים מדי צבא לעבודה לעומת 7% מהמשתמשים הישראלים, כאשר גברים ישראלים צפויים ללבוש אותם יותר מכולם עם 9%.

זה לא התחום היחיד בו יש הבדלים בין ארה"ב וישראל. לדוגמה, למרות שנראה שבשני המקומות לא נהנים לדון בפוליטיקה באופן כללי, הישראלים פחות מתנגדים לזה – כאשר 59% מהישראלים אומרים שהם לא נהנים לדון על פוליטיקה לעומת 64% מהמשתמשים בארה"ב. נשים ישראליות, במיוחד, נוטות פחות ליהנות מלדון על פוליטיקה מאשר גברים ישראלים – כאשר 66% לא נהנים מזה לעומת 54% מהגברים.

עם זאת, בעוד שמשתמשים ישראלים מתנגדים הרבה פחות לדייטים עם מישהו שמחזיק רובה בבית (68% בסדר עם זה לעומת רק 21% מהמשתמשים בארה"ב), הם למעשה נראים גם יותר אנטי-מלחמתיים. 53% מהמשתמשים הישראלים אומרים שהם לא לגמרי נגד מלחמות לעומת 62% מהמשתמשים בארה"ב. מעניין ש-54% מהנשים הישראליות הן למעשה אנטי-מלחמות, כשרק 46% מרגישות שהן לא לגמרי נגד.

אודות "OkCupid": 

כשבאים לבחור בן/בת זוג לדייט, OkCupid היא אפליקציית ההיכרויות היחידה ששואלת עבורך את השאלות הנכונות. האלגוריתם של OkCupid משתמש בתשובות למגוון רחב של שאלות רקע שמספקים המשתמשים כדי להבין לעומק מה חשוב להם, במה הם מאמינים, מתעניינים ומה ההעדפות שלהם. החברה נוסדה ב- 2004 ומאז אחראית על מיליוני חיבורים בין בני אדם בלמעלה מ-110 מדינות. החברה היא אחת החלוצות בתחומי ההכלה במגוון רחב של ממדים, דוגמת מגדר, העדפות, גזע ודת. 

 

החברה ממוקמת בניו יורק.

למידע נוסף: http://www.okcupid.com/