כותרות אחרונות
Search

רשות החשמל בישראל עם בשורה משמחת, הענקת פרמיה אשר תתמרץ הקמת מתקני ייצור מאנרגיה מתחדשת ואגירת חשמל.

אביב פפר מנכ"ל "אנרפוינט" – צילום: מורג ביטן

 

רשות החשמל בישראל עם בשורה משמחת, הענקת פרמיה אשר תתמרץ הקמת מתקני ייצור מאנרגיה מתחדשת ואגירת חשמל.

רשות החשמל בישראל עם בשורה משמחת, הענקת פרמיה אשר תתמרץ הקמת מתקני ייצור מאנרגיה מתחדשת ואגירת חשמל בסמוך למוקדי הצריכה אושרה פרמיה אורבאנית – תוספת של 6 אג' לכל קוט"ש במתקן יצור ואגירה כ 70 מרכזים אורבאניים ייהנו מתעריף גבוה ליצור חשמל סולארי אשר יעמוד על 54 אג' עד לסוף שנת 2042.

 

אביב פפר, מנכ"ל חברת אנרפוינט מבית כלמוביל: "זהו מהלך חשוב לכל מי שטרם התקין מערכת סולארית ומתגורר באזורי הפרמיה, הכדאיות הכלכלית להתקנת מערכת סולארית שגם כך הייתה גבוהה מקבלת עתה חיזוק משמעותי בדמותה של הפרמיה האורבאנית."

 

מוסיף פפר: "להמחשת הכדאיות הכלכלית, התקנת מערכת אנרגיה סולארית טיפוסית על גג של 120 מ"ר תייצר ללקוח הכנסה של 15,931 ₪ בשנה הראשונה. תעריף מובטח ל-25 שנים שמחזיר ללקוח את ההשקעה בהתקנת המערכת תוך 5-6 שנים."

 

רשות החשמל עם בשורה משמחת הענקת פרמיה אשר תתמרץ הקמת מתקני ייצור מאנרגיה מתחדשת ואגירת חשמל בסמוך למוקדי הצריכה אושרה פרמיה אורבאנית – תוספת של 6 אג' לכל קוט"ש במתקן יצור ואגירה.

כ 70 מרכזים אורבאניים ייהנו מתעריף גבוה ליצור חשמל סולארי אשר יעמוד על 54 אג' עד לסוף שנת 2042 מטרת ההחלטה הינה להאיץ את היקף הקמת מתקנים לייצור אנרגיות מתחדשות ביישובים אלו, באופן שיוביל לייעול השימוש ברשת החשמל, לצמצום אובדני החשמל ולשיפור אמינות האספקה.

 

 

"

אביב פפר מנכ"ל "אנרפוינט" – צילום: מורג ביטן

 

אביב פפר, מנכ"ל חברת אנרפוינט מבית כלמוביל: " זהו מהלך חשוב לכל מי שטרם התקין מערכת סולארית ומתגורר באזורי הפרמיה, הכדאיות הכלכלית להתקנת מערכת סולארית שגם כך הייתה גבוהה מקבלת עתה חיזוק משמעותי בדמותה של הפרמיה האורבאנית" 

 

פפר מציין עוד: " להמחשת הכדאיות הכלכלית נביא דוגמה להתקנת מערכת אנרגיה סולארית טיפוסית על גג שטוח של כ-120 מ"ר אשר צפויה לייצר הכנסה ללקוח של כ-15,931 ₪ בשנה הראשונה ובתעריף מובטח למשך 25 שנה, המשמעות היאתשואה של כ-19% שנתית על ההון העצמי שמחזירה ללקוח את השקעה בהתקנת המערכת תוך כ 5-6 שנים, אני לא מכיר השקעות אחרות שמניבות תשואות כאלה ברמת וודאות כזו גבוהה".

 

הביקוש המואץ לחשמל, המחסור בקרקע זמינה והתמורות האקלימיות מצריכים מציאת פתרונות ייחודיים אשר יבטיחו את אמינות אספקת החשמל, ועמידה ביעדי האנרגיות המתחדשות, זהו צעד חשוב להשגת יעדי המדינה ליצור חשמל מאנרגיות מתחדשות ולצמצום פליטות מזהמים לסביבה.

 

מחירי החשמל המאמירים הביאו את תחום האנרגיה הסולארית זו להשקעה עם כדאיות כלכלית מובהקת המייצרת הכנסה פאסיבית לבעל הנכס.

 

עפ"י החלטה הממשלה ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת עד שנת 2025 אמור להיות כ-20% מכלל צריכת החשמל ועד שנת 2030 כ30%- מכלל צריכת החשמל בישראל.

 

כידוע, בשנת 2022 חברת "אנרפוינט" נרכשה על ידי קבוצת "כלמוביל" – יבואנית הרכב הגדולה בישראל."