כותרות אחרונות
Search

שירות המוזיקה המקוון Spotify, המציע גישה מידית ליותר מ- 16 מיליון שירים, עושה שימוש בשירות Amazon S3

 מאחסנת למעלה מ-16 מיליון שירים בשרתי הענן של AWS

שירות המוזיקה המקוון Spotify, המציע גישה מידית ליותר מ- 16 מיליון שירים, עושה שימוש בשירות Amazon Simple Storage Service (Amazon S3) של AWS, מוצר אחסון ענן בהיקף-גדול, שהינו המוצר הבשל ביותר כיום.

ב- 16.6.16 יתקיים במרכז הירידים תל אביב כנס Amazon Web Services Summit

כדי להשתתף באירוע ולשמוע ממקור ראשון על סיפורי הצלחה של חברות בענן: לחץ כאן

אפליקציית Spotify זמינה עבור מערכות הפעלה Windows   ו- Mac OS, כמו-גם למגוון פלטפורמות מובייל. משתמשי Spotify  יכולים לבחור בין גרסה חינמית נתמכת באמצעות פרסום, למנוי חודשי המאפשר להם ליהנות משירות מוזיקה ללא חשיפה לפרסום, במגוון רחב של מכשירים ניידים. שני המסלולים מאפשרים למשתמשים ליהנות מגישה מידית לאחת מספריות המוזיקה הגדולה בעולם; לאתר, לצרוך ולשתף מוזיקה במספר פלטפורמות של רשתות חברתיות, כולל פייסבוק.

מאחר שמטרתה של  Spotify היא לסייע לאנשים להאזין לכל סוג מוזיקה שהם רוצים, בכל מקום ובכל זמן, החברה  ניצבת בפני אתגר תמידי של הצורך לא רק לקטלג שירים פופולריים בהווה ובעבר, אלא גם כאלה שישוחררו בעתיד. כך מוסיפה Spotify  לקטלוג שלה יותר מ-20,000 רצועות מוזיקה מדי יום.

אמיל פרדריקסון, מנהל פעילויות ב- Spotify, אמר: "היינו זקוקים לפתרון אחסון שיכול להתרחב במהירות רבה, ללא המתנה ממושכת לשדרוגים. זה הוביל אותנו לאחסון ענן ובשוק זה, Amazon Simple Storage (S3) לאחסון בהיקף גדול, הינו  המוצר הבשל ביותר. Amazon S3 מאפשר לנו להיות בטוחים ביכולתנו להרחיב אחסון במהירות, תוך שמירה על שרידות נתונים גבוהה".

על מנת להתמודד עם כמות התוכן העצומה המאוחסנת ב-Amazon S3, Spotify יצרה מערכות ארגוניות מתקדמות מבוססות Python . בנוסף, Amazon CloudFront מספקת את אפליקציות Spotify  ועדכוני תוכנה למשתמשים.

spotify 1

פרדריקסון מ- Spotify אמר כי כפי שאופנות מוזיקה משתנות בקביעות, כך Amazon Web Services (AWS) מסייעת לSpotify-  ברציפות, להעריך את התשתית שלה כדי לעמוד ביעדיה העסקיים. "על-ידי הסרת המגבלות הכרוכות בפתרונות מפיתוח עצמי, מתאפשרים לנו סבבי פיתוח ופריסה מהירים יותר", הוא ציין.

כחלק מהתפתחות זאת, החברה בוחנת לעתים קרובות אפשרות שילוב שירותים חדשים לתוך מערך יכולות AWS הקיים שלה.

Spotify מתחזקת מערכת בעלת יכולת תגובה מהירה. בעוד הקמת מערכת אחסון חדשה דרשה בעבר מספר חודשי הכנות, מערכת כזאת יכולה להתקבל מידית באמצעות AWS. למרות שהחברה אינה יכולה לנבא תמיד את הלהיט הבא בעולם המוזיקה, התשתית שלה יכולה להתאים עצמה מידית לכל שינוי בביקושי משתמשים.

פרדריקסון סיכם: "היכולת לעבור מתכנון ארכיטקטורת מערכת ודרישות קיבולת, למערכת מקוונת ופועלת תוך זמן קצר, היא פנטסטית. אנו מודעים היטב לעבודה הרבה ולהכנות הממושכות הכרוכות בהקצאת קיבולת דרושה, בין אם מדובר באחסון, שרתים או רשתות תקשורת. לכן אנו מבינים את הערך העצום שיש לנו ביכולת לצמצם כל זאת לפנייה אחת לממשק AWS".

ב- 16.6.16 יתקיים במרכז הירידים תל אביב כנס Amazon Web Services Summit. כדי להשתתף באירוע ולשמוע ממקור ראשון על סיפורי הצלחה של חברות בענן: לחץ כאן