כותרות אחרונות
Search

שיתוף פעולה ייחודי בין "סלקום tv" לעמותת "בית אבי חי" לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה.!

 

"סלקום tv" תעלה במהלך יום הזיכרון כ-40 סרטוני הנצחה מונפשים של חללים.!

שיתוף פעולה ייחודי בין סלקום tv לעמותת "בית אבי חי" לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה.!

סלקום תעלה במהלך היום כ- 40 סרטוני הנצחה אישיים מונפשים שהופקו על ידי העמותה, במיזם הנצחה אמנותי המפגיש אנימטורים וסיפורי זיכרון אישיים על חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה.

מיזם ההנצחה הייחודי "פנים. יום. זיכרון" מנפיש מדי שנה סיפורי זיכרון של חיילים שנהרגו, לסרטי אנימציה קצרים, מתוך רצון לייצר שפה חדשה לזיכרון, בתוך העולם הטכנולוגי החדש.

 

 

 

בין סרטוני ההנצחה, יעלו לסלקום tv סיפוריהם של:

 

אורי אנסבכר (אשר נרצחה באכזריות בעין יעל ירושלים, 2019)

 

צחי איטח (אשר נפל בהגנה על מוצב הבופור, ההרוג האחרון בצה"ל לפני היציאה מלבנון בשנת  2000)

https://www.youtube.com/watch?v=weMPoXNvB-U&feature=youtu.be

 

אהוד וחגי גורדון (תאומים אשר נהרגו, בהפרש של 13 ימים בלבד זה מזה, במלחמת יום הכיפורים, 1973)

https://www.youtube.com/watch?v=MAyKlYxj3Ww&feature=youtu.be

 

בנוסף, יעלו סרטוני ההנצחה הבאים לצד סרטונים רבים נוספים:

"אורי" – לזכר אורי גרוסמן – חוש ההומור, הדמיון והרגישות האינסופית של אורי גרוסמן ז"ל, בנו של הסופר דויד גרוסמן, היו חייבים למצוא דרך להגיע לסרט ההנצחה שלו.

"מחפש אותם" – לזכר אוריאל ואלירז פרץ – בלב ג'בליה, נפגשים שני האחים אלירז ואליסף. הם מתחבקים, חיבוק מלא בזיכרונות ילדות מתוקים וגעגוע לאחיהם אוריאל, שנפל בלבנון. החיבוק הזה ייצרב בנפשו של אליסף עם מותו של אלירז בקרב, אוריאל ואלירז הם בניה של מרים פרץ, שהפכה לסמל בפני עצמה, היא כלת פרס ישראל לשנת 2018 ואף השיאה משואה ביום העצמאות.

"אבא, הלכתי לאיבוד" – לזכר יובל הראל – כשהיה בן ארבע, הלך יובל הראל לאיבוד בקניון בקנדה. ומצא דרך ייחודית לפתרון המשבר. האובדן הרגעי בילדות מתמזג עם האובדן והשכול במלחמת לבנון.

"אוניות נייר" – לזכר עזרא אשר – מכריו של עזרא אשר מספרים שכבר מגיל צעיר היה מודל של "דמות הקצין". ב-1993, כמפקד מחלקה בצנחנים, נהרג מאש כוחותינו בתקרית ירי בדרום לבנון.

"אליק של הים" – לזכר אליהו שמיר – דמותו של אליהו שמיר ממשיכה לחיות בזיכרון הקולקטיבי אחרי שאחיו משה כתב את ספרו הידוע "פרקי אליק". עכשיו היא מקבלת פנים בסרטון אנימציה רגיש

"אלף נשיקות" – לזכר מיכל זוהר – דווקא כשפתח החבר של מיכל זהר את ההפתעה שהכינה לו ליום ההולדת, הוא הבין שיותר היא לא תחזור

"בלבה חומה" – לזכר יובל היימן  – לזוג המאוהב היה מקום סודי על חומות ירושלים, שממנו היו צופים על העיר העתיקה, חושבים על הדמויות שחיו בה לאורך הדורות – וחולמים על הבית שיבנו בה ביחד בקרוב

"גייל" – לזכר גייל רובין – גייל רובין היתה צלמת טבע שעלתה מארה"ב בשנות ה-60 שבילתה שעות רבות בשמורת מעגן מיכאל, שם גם נרצחה בידי מחבלים בפיגוע כביש החוף

"גל רחוק" – לזכר בנימין וסרמן – בנימין וסרמן שילב את שתי אהבותיו הגדולות: הים ואלחוטנות. כשיצא שיצא להפלגה בצוללת "דקר" נותרה בתו עידית ליד הרדיו, מצפה לסימן, מחכה שישוב.

"השיחה האחרונה" – לזכר דניאל פומרנץ

 

https://www.bac.org.il/specials/project/pnym-yvm-zykrvn?