כותרות אחרונות
Search

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע על העברת תקציב בסך 2 מיליון ₪ להשלמת מעון לילה לטיפול בחולי אלצהיימר

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע על העברת תקציב בסך 2 מיליון ₪ להשלמת מעון לילה ויופעל בשיתוף בית החולים לחולי אלצהיימר ברמת גן ויתן מענה למעון לילה שיהיה פתוח 24 שעות.

65 מיליון שקל – עלות הבניין החדש במרכז הרפואי לאלצהיימר ברמת גן.

קרן הסיעוד של המוסד לביטוח לאומי וועידת התביעות סייעה ב למעלה מ- 3 מיליון שקל בעלות הבניין החדש

בכירי מערכת הבריאות דנו הבוקר יום רביעי לרגל יום האלצהיימר הבינלאומי בנושא מחלת האלצהיימר ושמו על סדר היום הציבורי את "המחויבות החברתית בטיפול בחולי אלצהיימר ובבני המשפחה.

שלמה מור יוסף מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי שיתף את הנוכחים באולם במחלת האלצהיימר של אמו ולאחר מכן הצהיר: "הביטוח הלאומי יאלץ להיערך בקרוב לעלייה המשמעותית של חולי האלצהיימר בישראל והטיפול בהם. בנוסף, מור יוסף בא בטענות לממשלה ואני מצפה שבתקציב 2017 הממשלה תכניס את התוכנית הלאומית לטיפול בדמנציה לתקציב".

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן שבפתח דבריו שיתף את הקהל כי בזמן שראש הממשלה שוהה בארצות הברית הוא מנצל את הזמן לפגרה מהכנסת. "רוה"מ מעבר לים, אין לי ישיבת ממשלה ביום ראשון. אתם לא יודעים איזה חופש זה".  

בהמשך הפתיע ליצמן את הנוכחים שחשף כי הוא שר הבריאות שלא מבין כלום בבריאות. "אבל זה פחות גרוע מזה ששר האוצר הקודם שלא הבין כלום בכלכלה", עקץ ליצמן את יאיר לפיד.  

ליצמן הודיע כי משרד הבריאות בראשותו יקצה למעלה מ 2 מיליון שקל להשלמת המרכז החדש לאלצהיימר ברמת גן כחלק מהרפורמה שהוא מנסה להוביל בתחום הסיעוד.

פרופ' מיכאל דוידזון יו"ר המרכז הרפואי לאלצהיימר סתר את דבריו של מנכ"ל מאוחדת זאב וורמברנד שאמר שאין טיפול לאלצהיימר והטיפול הכי טוב הוא בבית. פרופ' דוידזון אמר כי יש טיפול שעוזר ומסייע לעיכוב המחלה בדיוק כמו טיפולים למחלקת הסוכרת ולעליית לחץ הדם.

דוידזון אמר כי יש לאחרונה פיתוחים חדשים במחקר האלצהיימר שמורידים את עמילואיד בטא שחשוד כגורם לאלצהיימר וכי במרכז ממשיכים בפיתוח טיפולים חדשים אשר מעכבים ומשמרים את הזיכרון שנותר לחולי האלצהיימר באמצעות מוזיקה, תיאטרון וציור.

cenes-halc-1

מימין: יו"ר המרכז לאלצהיימר פרופ' מיכאל דוידזון, יו"ר הועד המנהל של המרכז אמוץ אליאש ושר הבריאות יעקב ליצמן – צילום: יוני רייף

ניהול יחסי הציבור של הכנס נעשה על ידי משרד רון גרנות תקשורת; טל': 054-7105105

cenes-halc-2

מנכ"ל המרכז לאלצהיימר ניתאי אליאש ושר הבריאות יעקב ליצמן בסיור במחלקה החדשה שנפתחה אתמול בעלות של 56 מיליון שקל. – צילום: יוני רייף