כותרות אחרונות
Search

תגובות לפרסום מדד המחירים לצרכן ומדד מחירי הדיור.

 

 

תגובתם של דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלים דרא שיווק נדל"ן  ומתן מזרחי, מנהל מרחב ירושלים בחברת אלדר משכנתאות לפרסום מדד המחירים לצרכן ומדד מחירי הדיור.

 

תגובתו של דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלי דרא שיווק נדל"ן, לפרסום מדד המחירים לצרכן ומדד מחירי הדיור:

 

דרור אוהב ציון – צילום: דנה תמרי

 

"מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.4% מה שמביא את קצב האינפלציה ל-2.5%. בחברת דרא מצפים שבנק ישראל ימשיך בהורדות ריבית מתונות כל עוד האינפלציה נותרת בתוך הטווח אותו הגדיר בנק ישראל.  מדד מחירי הדיור עלה ב-1.2% וזה בהמשך להתאוששות בקצב העסקאות, כפי שפורסם השבוע על ידי הכלכלן הראשי במשרד האוצר. שני הנתונים האלה מבטאים יחד את המגמה המתפתחת בשוק הדיור: ביקושים מתגברים, היצע נמוך ומחירים הנמצאים בקו עליה. להערכה החברה, מגמה זו תלך ותתחזק במהלך השנה".

 

צילום: דנה תמרי

 

תגובתו של מתן מזרחי, מנהל מרחב ירושלים בחברת אלדר משכנתאות, לפרסום מדד המחירים לצרכן ומדד מחירי הדיור:

 

מתן מזרחי  – צילום: אורן כהן 

 

"מדד המחירים לצרכן של חודש מרץ עלה ב-0.6% והגביר את קצב האינפלציה השנתי ל-2.7%. העלייה נבעה בן היתר מסוגיות כגון: פערי השכר בגלל המחסור בעובדים, עליית מחירי הנפט, פיחות בשקל, ושינוים במיסוי על מוצרים פופולריים כמו עליית המס על הסיגריות. התחזית לתנודות בריבית והקדמת העלאת המע"מ, משפיעה על הצפי לאינפלציה, המובילה להתמודדות עם אתגרים כלכליים צפופים.

 

המדד המרכזי שמשפיע על המחירים הוא מחירי השכירות והרמזים להמשך התאוששות בשוק הדירות נראים ברורים. נתוני בנק ישראל מביעים על עלייה משמעותית בהיקפי המשכנתאות שעומדים כרגע על 6.23 מיליארד ₪, מה שמעיד גם על חזרה לפעילות סבירה בעסקאות נדל"ן. נראה כי התחזיות לאינפלציה גבוהה יותר תרמו להחלטת בנק ישראל להשאיר את רמות הריבית ללא שינוי בשבוע האחרון. העלייה במחירי הדיור ב-1% היא רק הסנונית להמשך.

 

בעקבות המלחמה נוצר מחסור גדול בעובדים בכלל ובענף הבנייה בפרט, מה שמוביל לירידה חדה בהתחלת הבנייה החדשות. בשוק שהוא בחוסר מעל 15 שנים המכה תהיה חזקה ותוביל לעליות מחירים חדות, לכן אנו ממליצים לקחת צעדים מהירים לרכישה. הריביות צפויות להתמתן בעתיד אבל המחירים רק יעלו. מי שמתעכב כעת בקניית דירה עשוי לפספס את הזדמנויות היום שלא יוכל לממש בשנים הקרובות".