כותרות אחרונות
Search

תכנון של חדר משחקים לילדים!

צילום:freepik

 

תכנון של חדר משחקים לילדים!

חדר משחקים

בבתים רבים ייעדו ההורים חדר אחד שיהיה חדר משחקים עבור הילדים. היתרון הוא שהילדים משחקים בחדר זה לאורך היום ובסופו הם מסדרים אותו, או לחלופין משאירים אותו כמות שהוא כדי להמשיך ולשחק במשחקים האהובים עליהם למחרת היום. בדרך זו הצעצועים שפזורים על הרצפה אינם מפריעים לארגון החדר לשינה בלילה. כדי שהילדים בגילאים השונים ייהנו מהשימוש בחדר זה יש לתכנן אותו כראוי וכך הצעצועים והמשחקים השונים יהיו נגישים ויהיה לילדים קל לשלוף אותם, לשחק ולאחר מכן להחזיר אותם למקומם בתוך החדר וכבר לחשוב על המשחק החדש שבו הם רוצים לשחק.

 

כאשר מבצעים את התכנון, השיטה הנוחה ביותר היא לרכוש ארון ארוך שיש בו מגירות בגדלים שונים ומדפים. על המדפים אפשר להציב קופסאות גדולות ועמוקות אשר בכל אחת מהן יש סוג אחר של צעצועים, כמו לדוגמה משחקי הרכבה שונים הארוזים בשקיות או בקופסאות פנימיות קטנות. על מדפים אחרים אפשר להניח קופסאות של פאזלים שזו אהבה גדולה מאד של הילדים. הפעוטות מתחילים להרכיב פאזלים של חלקים בודדים ועם הזמן הם מעלים את היכולות שלהם ומרכיבים פאזלים של עשרות חלקים העשויים מקרטון קשיח או מפלסטיק. הפעולה הזו דורשת חשיבה רבה והבנה עמוקה וזהו נדבך חשוב בשלבי ההתפתחות של כל ילד.

 

צילום:freepik

 

פינות עבודה של חדר משחקים

ילדים קטנים וגדולים אוהבים מאד לצייר ולצבוע ולכן חשוב להציב בכל חדר משחקים שולחן קטן עם כיסאות תואמים וכך הילדים יושבים סביב השולחן ומציירים להנאתם בטושים, בצבעי פסטל, צבעי פנדה, גואש וכו'.

 

הילדים הגדולים יותר ישבו ליד השולחן וירכיבו מוצרים כמו דגמים של לגו. לאחר הלמידה הראשונית עם ההורים, הם יתחילו לאט לאט לבצע את כל הפעולות הללו באופן עצמאי. יעבדו על פי השרטוטים צעד אחר צעד וירכיבו את החלקים הקטנטנים. הם נהנים מאד מהעשייה הזו ולכן יפעלו במלוא תשומת הלב, כדי לסיים את כל הפעולות וליהנות מהמוצר המוגמר שהם הכינו.

 

הצבה של צעצועים גדולים

חדר משחקים הוא המקום האידאלי להצבת משחקים גדולים כמו לדוגמה מטבח אשר עשוי מעץ ויש בו פריטים כמו כיריים, תנור, מיקרוגל, ברז, כיור, ארון אחסון ועוד. הילדים נהנים מאד להכין מאכלים מטעמים ומשקאות לבני הבית. זו הסיבה שההורים רוכשים עבורם את המוצרים הנלווים כמו סטים של צלחות בגדלים שונים, כוסות בגדלים שונים, סכו"ם, סירים, מחבתות ועוד…

 

בנוסף לכך קונים גם ירקות, פירות, פיצות, המבורגרים ומוצרי מזון נוספים מפלסטיק, כדי לאפשר לילדים להכין היצע נרחב של מאכלים עבור כולם.

 

גלידה בקיץ וגם בחורף

אחד המשחקים האהובים על הילדים הוא ערכה להכנת גלידה. יש להם אפשרויות שונות של גביעי גלידה בגדלים שונים, כדורי גלידה בטעמים שונים והמון אפשרויות לציפויים מעל הגלידה. כך הם נהנים לפנק את בני המשפחה וגם את האורחים שמגיעים לשחק איתם בתוך חדר משחקים.