כותרות אחרונות
Search

תמונת מסך 2018 – דו"ח של חברת פרטנר בנוגע להרגלי הצפייה !

תמונת מסך 2018 – דו"ח פרטנר להרגלי הצפייה בישראל מגלה כי:

90% מצופי הטלוויזיה עושים לפחות פעולה אחת נוספת במקביל לצפייה במסך הטלוויזיה  בראש הרשימה – ההתכתבות בווטסאפ !

∨ בני נוער צופים במשך שש שעות ביום בתכני טלוויזיה על גבי המסכים השונים 

∨ בשליש מהבתים בישראלים צופים ביוטיוב באמצעות מסך הטלוויזיה

∨ 77% מהמנויים של נטפליקס בישראל הצטרפו אל השירות בשנה האחרונה

 

 

במחקר מקיף שערכה קבוצת פרטנר בחודש אוגוסט, באמצעות קבוצת גיאוקרטוגרפיה, עלה כי רק 10% מצופי הטלוויזיה מדווחים שהם מרוכזים באופן מוחלט ובלעדי במסך הטלוויזיה בעת הצפייה, ללא התעסקות בדברים אחרים. 90% מהצופים עוסקים בפעולות נוספות במקביל לצפייה, כאשר רובם מעידים כי הם מתכתבים בווטסאפ.

 

75% מצופי הטלוויזיה עושים שימוש במסך נוסף במקביל למסך הגדול, בין אם זה הסמארטפון, הטאבלט או הלפטופ, בגלישה באתרי אינטרנט, משחקים בנייד, גלישה ברשתות חברתיות, או מענה למיילים מהעבודה תוך כדי צפייה בחדשות.

 

אך למרות הפיצול בקשב, המחקר מעלה כי הצפייה בטלוויזיה היא עדיין אירוע חברתי. 72% מהישראלים מדווחים כי הם בדרך כלל צופים בטלוויזיה בחברה, עם עוד פרטנר אחד לפחות.

 

 

 

ומה עם הרגלי הצפייה של הילדים? דור ה-Z גדל למציאות של טלוויזיה ב-5 אינץ'

המחקר מעלה כי ההורים עצמם מעידים שילדיהם צופים בממוצע שעתיים ביום בתכני טלוויזיה, והצפייה מתחלקת בין מסך הטלוויזיה למסכים ניידים, ככמו הטאבלט והסמארטפון.

 

כשהגיל עולה, כך גם שעות הצפייה הכוללות, וכן חלקם של המסכים הניידים בצפייה. למעשה, מגיל 6, הילדים עוברים אל המסך הנייד כמסך הצפייה העיקרי.

 

בני נוער בגילאי 13-17, צורכים יותר מ-6 שעות של 'זמן מסך' בצפייה בתכני טלוויזיה, כאשר חלק מהצפייה נעשית במקביל. צפייה במקביל היא תופעה עולמית, ורק לאחרונה חשף מחקר של רשות התקשורת הבריטית OFCOM, שצרכן התקשורת הבריטי צורך בממוצע 14 שעות תקשורת ביום, במשך 9 שעות.

 

הצפייה בתכני טלוויזיה נעשית במרבית הבתים באמצעות מסך הטלוויזיה, כאשר 74% העידו כי זהו אמצעי הצפייה העיקרי שלהם. במקביל, ניכרת מגמה של צריכת תוכן טלוויזיוני מהותית גם במסכים ניידים, ו-18% מהישראלים מדווחים כי עיקר הצפייה שלהם בתכני טלוויזיה נעשית במחשב ובסמארפון.

 

למעשה, עבור קרוב ל-40% מהישראלים בגילאי 18-34, הצפייה בתכני טלוויזיה במחשב ובמסמארטפון היא עניין שבשגרה. לעומתם, רק 11% מהצופים בגילאי 55 ויותר, נוהגים לצפות בתכני טלוויזיה דרך מסך הסמארטפון.

 

בבית, הישראלים אוהבים את המסך גדול. לצד המעבר לצפייה בתכני טלוויזיה במסכים קטנים יותר באינצ'ים, הישראלים קונים לבית טלוויזיות גדולות יותר. נכון להיום, ביותר משליש מהבתים בישראל יש לפחות מסך אחד גדול מ-50 אינץ', וברבע מהבתים יש כבר טלוויזיה שתומכת באיכות שידור 4K.

 

 

 

התוכן זורם אל הטלוויזיה

במסגרת המחקר, נבחן לא רק המסך שמשמש לצפייה, אלא גם התכנים. הצפייה בתכני יוטיוב, שכבר הפכה לחלק מחייהם של יותר מ-90% מהישראלים, נכנסת גם לטלוויזיה, וכיום ביותר משליש מהבתים צופים ב-YouTube על גבי מסך הטלוויזיה ולא רק בניידים. ולמרות שהצפייה של הילדים דומיננטית, המבוגרים בבית שותפים לצפייה בתכני טלוויזיה ביוטיוב במידה זו או אחרת ב-80% מהבתים.

 

עידן הסטרימינג הגיע גם אלינו, ואיתו גם התופעה העולמית של שירותי תוכן בינלאומיים, ובראשם נטפליקס. מהמחקר עולה שהישראלים גילו השנה את נטפליקס, ו-77% מהמנויים לשירות נטפליקס בישראל, הצטרפו לשירות במהלך השנה האחרונה.

 

בארה"ב, יותר ממחצית ממשקי הבית מנויים לשני שירותי סטרימינג, Over-the-Top, מעבר לחבילת הטלוויזיה הרב ערוצית שלהם. מגמה זו של הוספת שירותי תוכן (OTT) צפויה להתגבר גם בישראל, עם כניסתן של חברות נוספות המציעות שירותי תוכן בינלאומיים ישירות ללקוח.

 

 

שולטים גם בתוכן – וגם בלוח השידורים

מגמה נוספת שבולטת בהרגלי הצפייה של הישראלים בשנת 2018, היא מגמת הצפייה נדחית – Time Shifted TV, שמתחזקת כמו בעולם, גם בישראל.  

 

דו"ח פרטנר להרגלי הצפייה בישראל מגלה שיותר מ-60% מצופי הטלוויזיה בישראל כבר התרגלו לצפות בתוכן בזמן שהם קובעים לעצמם, ולא בזמן שקבעו להם בצפייה נדחית, באמצעות הקלטת תכנים, שירות Catch up, וצפייה בתכניות באמצעות ספריית ה-VOD.

 

עבור חמישית מהצופים, הצפייה הנדחית היא האופן הקבוע בו הם נוהגים לצפות בטלוויזיה, כמעט ולא צופים בכלל בתכניות בשעה המקורית בה שודרו בערוץ.

 

מתודולוגיה מחקרית: המחקר בוחן תפיסות ודפוסי צפייה בתכני טלוויזיה. המחקר בוצע בחודש אוגוסט 2018, באמצעות קבוצת גיאוקרטוגרפיה, בסקר אינטרנטי הכולל 1,016 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל.