חצי חינם מביאה בשורה חדשה לעולם הניקיון עם השקת מותג הבית "PERFECT"
אורית שלום-בג, מנהלת השיווק של רשת חצי חינם: "פרפקט" הוא מותג מוצרים איכותיים, במחירים משתלמים. נשמור על מחיר זול יותר מול המותגים המובילים ב15%-20%"
הרשת השקיעה כ- 3,000,000 ₪ במותג החדש, שכבר כולל כ-100 מוצרים בתחומי הניקיון והכביסה, טיפוח הבית, מוצרי הנייר והמוצרים החד פעמיים. לדוגמה: נייר טואלט דו שכבתי (100% תאית) 32 גלילים 24.90 ₪ , ג'ל כביסה מרוכז 3 ליטר 14.90 ₪ , שלישיית אל סבון 500 מ"ל X 3 9.90 ₪ , אקונומיקה סמיכה או אקונומיקה מבושמת 4 ליטר 7.90 ₪ , סבון כלים 24% חומר פעיל 750 מ"ל 4.90 ₪ , מרססים -מסיר אבנית/מסיר שומנים/אקונומיקה 750 מ"ל 7.90 ₪ ועוד.
רשת חצי חינם נכנסת בעוצמה לזירת המותג הפרטי הסוערת ומשיקה מותג בית חדש בקטגוריות הנון-פוד, תחת מיצוב איכותי וגבוה ובמחירים אטרקטיביים. הרשת תתחרה על לבם של הצרכנים מול המותגים הגדולים בענף ומול הרשתות המתחרות, ותיתן ללקוחות סיבה נוספת לבחור בה כמקום הקניות העיקרי. המותג החדש נקרא "פרפקט" (Perfect) והוא כולל בשלב ראשון כ-100 מוצרים בתחומי הניקיון והכביסה, טיפוח הבית, מוצרי הנייר, מוצרים חד פעמיים וטואלטיקה. השקת המותג היא המהלך האסטרטגי השני בתוך חצי שנה שנוקטת הרשת למיצובה בתודעת הצרכן, לאחר קמפיין "חוסכים לך, בלי לחסוך עליך" שהחלה בו בספטמבר האחרון.
רשת חצי חינם, המונה 7 סניפים באזור המרכז והשפלה, השקיעה במותג החדש כ-3 מש"ח והיא צפויה להשקיע עוד מיליוני שקלים בהרחבת מגוון המוצרים ובשיווק. "הרעיון היה לפתח קו מוצרי בית, של מוצרים איכותיים במחירים משתלמים", מספרת אורית שלום-בג, מנהלת השיווק והפרסום של הרשת ובתו של אחד מבעלי הרשת, זקי שלום. "התחלנו בהרצה שקטה של פרפקט לפני מספר חודשים, בכוונה להגיע למסה של מוצרים ולאפשר ללקוחות להתנסות בהם. הופתענו לראות עד כמה הלקוחות היו צמאים לחדשנות בקטגוריות האלה – יש מוצרים שלא השתנו כבר 30 שנה ויותר. לאחר שהצבנו את פרפקט על המדף ראינו שלא רק שיש התנסות, אלא שיש בבירור קנייה חוזרת ולקוחות שכבר מעדיפים את פרפקט על פני מותגים מובילים".
היקף המכירות של פרפקט ברשת כבר מגיע לכ-7,000,000 ₪ בחודש ונמצא במקום גבוה במכר ברשת בכל קטגוריות הנון-פוד. סוד ההצלחה כפי שניכר בשטח הוא מוצרים שנראים תוצרת חוץ באיכות גבוהה, אך זולים משמעותית מהמותגים המוכרים כמו סנו, חוגלה, פלמוליב ואחרים. כך לדוגמה נייר טואלט פרפקט 32 גלילים נמכר ב-24.90 ₪ לעומת 34.90 ₪ לאריזה דומה של המותג לילי; סבון כלים פרפקט 750 מ"ל 24% חומר פעיל נמכר ב-4.90 ₪ לעומת סבון כלים פיירי 600 מ"ל שנמכר ב- 11.90 ₪; אקונומיקה מבושמת או סמיכה 4 ליטר פרפקט נמכרת ב- 7.90 ₪ לעומת סנו ז/אוול 4 ליטר ב- 14.90 ₪; ג'ל כביסה מרוכז 3 ליטר פרפקט נמכר ב- 14.90 ₪ לעומת ג'ל כביסה פרסיל 2ץ7 ליטר ב- 27.90 ₪.
לא רק לקראת פסח
לקראת פסח הרשת כבר מעמיקה מבצעים בכל הסניפים. קטגוריית הניקיון וטיפוח הבית, נראית השנה חגיגית ואטרקטיבית במיוחד עם השקת המותג החדש. הקונים הנערכים לחג כבר יכולים ליהנות בימים אלה מההנחות הגדולות והמחירים האטרקטיביים, שממש מזמינים הצטיידות לכל השנה. "הלקוחות שלנו כבר יודעים, ואלה שיבואו אלינו לקראת קניות הפסח יראו במו עיניהם: זה שאצלנו מרווח, נקי וטרי לא אומר שזה יקר, אלא פשוט שאכפת לנו מהנוחות והאיכות לצד המחיר המשתלם לצרכן", אומרת שלום-בג, ומוסיפה שהמחירים האטרקטיביים הם לא רק לקראת פסח. "נשמור על פער של 15%-20% מול המותגים המובילים", היא אומרת. "חלק מהיצרנים שלנו מייצרים עבור מותגים פרטיים של רשתות, ומציעים מוצרים בכמה דרגות – אם זה למשל אחוז החומר הפעיל בסבון כלים, אקונומיקה שעומדת בתקן או איכות הנייר במוצרים כמו נייר טואלט ומגבות נייר. בכל מוצר בחרנו ברמה הגבוהה ביותר, כיוון שאנחנו רוצים שהלקוח ייהנה ממוצר מעולה ויקנה אותו שוב. אלה יחסי אמון שאנחנו בונים לטווח הארוך".
"השם 'פרפקט' מתאים במיוחד"
חצי חינם משווקת מותג פרטי רק בתחום מוצרי יסוד במזון, דוגמת קמח, סוכר וקטניות. הבחירה בשם מותג שאינו "חצי חינם" הייתה מכוונת. "הבחירה בשם פרפקט היא אסטרטגית, ואנחנו מאמינים שהלקוחות יידעו להבחין שהם שלנו ולא נמצאים בשום מקום אחר", אומרת שלום-בג. "אנחנו גם בכוונה לא קוראים לזה 'מותג פרטי' שנתפס כזול ולא תמיד איכותי, כיוון שפה בפירוש לא התפשרנו, ולכן השם 'פרפקט' מתאים במיוחד".
בשלב זה בחצי חינם לא שוקלים את האפשרות לפתח את המותג החדש גם לתחום המזון או החיתולים. "אי אפשר לומר שלעולם לא ניכנס לתחומים האלה, אבל כרגע זה לא על הפרק", מצהירה שלום-בג. "עולם המזון הוא שונה לגמרי גם מבחינת ההרגלים של הצרכנים וגם מבחינת הפיקוח וההיערכות, שלא לדבר על המשמעות של תקלות בייצור. בחיתולים אפשר לומר שהשוק די רווי והמחירים מאוד תחרותיים".
הנראות של מוצרי פרפקט גבוהה בסניפים, וההשקה מלווה בקטלוג שמחולק לכל לקוח בכניסה לסניפים. עם זאת, אם לשפוט לפי סידור המדפים ובמות המבצעים במרכזי המעברים – המרקם העדין בין מותג הבית למותגי החברות הגדולות, נשמר בקפדנות. "השקת פרפקט מגבירה את התחרות על כל עגלה", אומרת שלום-בג, "אבל התחרות הגוברת גורמת לכולנו לעשות יותר מבצעים, ובסוף זה לטובת הלקוח".