כותרות אחרונות
Search

גלריית האמנים של קניון רמת אביב מארחת אמנים מהגולן והגליל ומציגה תערוכה חדשה: אביב מתעורר !

אביב מתעורר !

גלריית האמנים של קניון רמת אביב מארחת  אמנים מהגולן והגליל ומציגה תערוכה חדשה: 

אביב מתעורר ! 

 

התערוכה בין התאריכים 11.4-12.5

אוצרת התערוכה: איילת אמוראי-בירן

הכניסה חופשית בכל ימות השבוע ובכל שעות היממה

 

לקראת חג הפסח ויום העצמאות מזמינה גלריית האמנים של קניון רמת אביב את אמני הצפון, תלמידי הסטודיו של אולגה קושניר מראש פינה, להציג ציורים מנופי הארץ. אל תלמידי הסטודיו חברו גם עידית אלפסי מיקב הר אודם בצפון הגולן, נדי בית תלמי מקיבוץ זיקים ויצחק ליבוביץ, מפרדס חנה.

 

אולגה קושניר: נולדה ברוסיה בסיביר. ברוסיה היא סיימה בית ספר המקצועי לעיצוב וציור פרסומות. היא עלתה ארצה בשנת 2000 התגוררה במשך שנים בקיבוצים  שונים בגליל, כרגע היא חיה ויוצרת בראש פינה , שם פתחה סטודיו לאמנות בו היא מלמדת טכניקות שונות של ציור, בעיקר באמצעות שפכטל. מרבית משתתפי התערוכה הם תלמידיה בסטודיו: שולה עובד, גלית דהרי, אירינה קרילוב, אירן ליין, ניצה פלד, שוש ברקוביץ', נטלי פטייב, אתי שליט, שושי פנחס. ציוריה של אולגה המוצגים בתערוכה נעים בין הסגנון הריאליסטי למופשט. אולגה השתתפה בתערוכות רבות קבוצתיות ויחיד , היא מציירת לגלריות בצפת, ירושלים , זכרון יעקב , ועבודותיה נמכרות בארץ ובחו"ל.

 

אולגה קושניר, גלריית האמנים בקניון רמת אביב – צילום יחצ

 

עידית אלפסי: חיה ויוצרת במושב אודם ברמת הגולן, בו הכירה את מיכאל , בעלה שיחד איתו הקימה את "יקב הר אודם". "ציור ויצירה הם חלק ממני כמו שפה או מחשבה. גדלתי בבית עם תמונות קלסיות ואהבה לאמנות. כילדה אני זוכרת ערמת דפי ציור צהובים וריח של עפרונות צבעוניים. באודם היתה תקופה קצרצרה בה עבדתי במפעל שטחים –(1989-1992) -ציירתי סקיצות לשטיחים ויצרתי שטיחי קיר בצמר. ליקב המשפחתי שלנו, עיצבתי מס' תווית לבקבוקי יין במהדורה פרטית מוגבלת לאירועים משפחתיים. לפני כ-5 שנים (2014) התחלתי לציור בצבעי אקריליק על קנווס והתמכרתי. הציור, בשבילי, הוא מקום לשחק וליצור עולם עם חוקים משלו. ציורים נאיביים עם שיחה ותנועה, במציאות בדויה, לעיתים עם קריצה." מספרת האמנית. עידית השתתפה בתערוכות "נשים" ו-"אוכל", בגלריה UA Moran Jacobi, במתחם התחנה ת"א, מאי/יוני 2018.

 

יצחק ליבוביץ': נולד בקהיר למשפחה שהיגרה למצרים מסרביה, עלה עם משפחתו לארץ ב-1949 והתגורר בירושלים. לפי דברי אביו נהג לצייר כבר משחר ילדותו. גם אביו נהג לצייר להנאתו, והוא עודד אותו והדריך אותו בהרבה חום ואהבה. במשך נעוריו בבית, חש את אהבתו הנלהבת לאומנויות היפות, והוא חשף בפני יצחק עולם זה בכל האמצעים האפשריים. בשלב מסוים הוא לימד אותו את כללי הפרספקטיבה ביד חופשית, ומאז השתעשע יצחק בלצייר נושאים המאפשרים מתן תחושת עומק ומרחב. אישיותו החמה והנעימה של אביו חיה בלבו עד היום. במשך הזמן פנה גם לתחום הדיוקנאות. בשירותו הצבאי, נזדמן לו לצייר את חבריו וחברותיו שבמחנה ובמשך כל השנים הרבה לצייר דיוקנאות רבות. במסגרת הפקולטה לארכיטקטורה בטכניון, למד בין השאר את תורת הצבע והקומפוזיציה. בשנים האחרונות השתתף בסדנאות ציור אצל האמן יצחק דה-לנגה שעודד אותו להמשיך להתפתח ואצל הציירת סמדר כץ שפיתחה בו את הרגישות לצבעוניות הנוף והאדם. ציורי הנוף שלו נוצרים כתוצאה מן העונג שהוא חש בטיולים במושבה, בארץ ובעולם, ולרוב מתעורר בו הדחף הבלתי מוסבר להנציח מקומות שנגעו ללבו במיוחד. כיום חי יצחק ויוצר בביתו בפרדס חנה.

 

יצחק ליבוביץ, גלריית האמנים בקניון רמת אביב – צילום יחצ

 

נדי בית תלמי: עלתה לארץ מלבוב, ברית המועצות ב1957, חיה ויוצרת בקיבוץ זיקים. התחילה לצייר בגיל 17, סיימה בית ספר לאמנויות בתל אביב, השתתפה בתערוכות רבות בארץ ובחו"ל וגם זכתה בפרסים מקרן שרת ומקרן תרבות אמריקה-ישראל. באקריליק החלה לצייר לפני כשלוש שנים, ציורים מלאי צבע ותנועה, אקספרסיביים, שילוב של מופשט עם דמויות, בעיקר של נשים. ציוריה בפורמט גדול מביעים תשוקה עזה ומוציאים את עולמה הפנימי הדינמי החוצה, אל בדי הציור.

 

נדי בית תלמי, גלריית האמנים בקניון רמת אביב – צילום יחצ

 

התערוכה תתקיים בקניון רמת אביב בתל אביב, גלריית האמנים,  על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, בין "ארקפה" ל"גרנד קפה", איינשטיין 40 רמת אביב.

 

 

שושנה ברקוביץ גלריית האמנים בקניון רמת אביב – צילום יחצ.

אירה קרילוב, גלריית האמנים בקניון רמת אביב – צילום יחצ

נטלי פטייב גלריית האמנים בקניון רמת אביב – צילום יחצ

ניצה פלד גלריית האמנים בקניון רמת אביב – צילום יחצ

 

בין התאריכים 11.4-12.5

הכניסה חופשית בכל ימות השבוע ובכל שעות היממה

 

אודות גלריית האמנים של קניון רמת אביב:

על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, ממוקמים 16 חלונות ראווה גדולים, ובהם מוצגת כל חודש תערוכת אמנות חדשה, של מיטב אמני ישראל. בחלל הייחודי הזה מציגים צלמים, ציירים, פסלים ומעצבים. הקהל העובר במהלך 24 שעות היממה מתחלף מאנשים הצועדים/רצים בשעות הבוקר, הורים המביאים את ילדיהם לגן, אימהות עם עגלות התינוקות, תלמידי בתי הספר החוזרים מלימודיהם, וכולם למעשה נחשפים לתערוכות מדהימות ואמנות איכותית ללא תשלום וללא מאמץ.

 

הוויטרינות השקועות בקיר וסגורות בזכוכית מהוות מעין מסגרת גדולה של תמונה והצופה יכול לראות את העבודות מקרוב או מרחוק , ובערב בזמן שהתאורה דולקת, גם מהכביש. המקום כולו מזכיר בעיצוב שלו את המנזרים באירופה, שכן בקדמת הקיר, יש אכסדרת עמודים המחלקת את המתחם ונותנת מקצב אחיד אשר ביניהם ניתן לראות את הוויטרינות ולצפות באמנות.