AIG מסכמת את שנה – בשנת 2015 נרשמה הכפלה של הפרמיה השנתית שרשמה AIG בביטוח הסייבר
אבי בר כתב ב: "חדשות ישראל בעסקים"11/04/2016חדשות בעסקים, טכנולוגיה, כותרות, סלולר ואפליקציות, רכב
למעלה מ- 30% מהלקוחות בוחרים לרכוש ביטוח רכב עם מערכת ה- AIG Safe Drive
-
בשנת 2016 AIG ישראל המשיכה להתמקד בקידום המוצר הבלעדי שלה, והיא משיקה בימים אלו את אפליקציית AIG Safe Drive, כחלק ממהפכת הדיגיטל של החברה.
-
בשנת 2015 נרשמה הכפלה של הפרמיה השנתית שרשמה AIG בביטוח הסייבר.
-
חדש – החברה מאפשרת ללקוחותיה לקבל את כל השירותים באמצעות הדיגיטל – לרכוש ולחדש פוליסות, להוריד ולשלוח מסמכים ועוד. בשנת 2015 נרשם גידול של עשרות אחוזים במספר הלקוחות המבצעים פעולות באזור האישי ברכישות וחידושי מוצרי ביטוח באמצעות האזור האישי, ללא מעורבות נציג.
מנכ"ל חברת AIG, שי פלדמן, והנהלת החברה, הציגו בפני התקשורת את סיכום נתוני שנת 2015 ותחזית לשנת 2016. במהלך האירוע הציגה הנהלת החברה נתוני חדירה מרשימים בכמה ממוצרי הביטוח. שהבולטים בהם הם בתחום הרכב והסייבר. הגידול בהיקפי הפעילות הוביל לרווח כולל של 90 מיליון ₪ בשנת 2015 לעומת רווח של 83 מיליון ₪ בשנת 2014, זאת למרות ירידה חדה ברווחי השקעות החברה. למעשה בשנת 2015 עברה החברה לראשונה רף הכנסות של מיליארד שקלים עם סך הכנסות מפרמיות של 1,013 מיליון ₪, גידול של 6.3% בהשוואה לשנה הקודמת. יותר מ- 30% מהלקוחות אימצו את AIG Safe Drive
מאז השקת אסטרטגיית 'נהגים טובים משלמים פחות', בסוף 2015, למעלה מ- 30% מהלקוחות החדשים בחרו במסלול הביטוח הייחודי ה- AIG Safe Drive. המערכת, המספקת לנהגים משוב על ביצועי הנהיגה שלהם ומאפשרת להם גם לשפר את נהיגתם, היא חלק מהאסטרטגיה של AIG המעודדת נהיגה טובה. כחלק מאסטרטגיה זו, AIG משתפת פעולה בלעדי עם עמותת "אור ירוק", הכולל לצד קידום השימוש ב- Safe Drive, גם פעילות התנדבותית של עובדי AIG בבתי ספר ובגני ילדים והעברת הדרכות בנושא התנהגות בטוחה בדרכים. בנוסף, AIG חתמה החודש על שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת בר אילן, במסגרתו היא תממן מחקר, בהובלה של ד"ר טובה רוזנבלום, שיבחן את השפעתו של הגורם האנושי בתאונות הדרכים.
כ- 50% מלקוחות AIG Safe Drive שחידשו את הפוליסה בשנת 2015 היו זכאים להנחה, הנעה בין 5% ל- 30%: מעל שני שליש מהם זכאים להנחה של 10%-20% הנחה, ו- 10% מהם זכאים ל- 25% הנחה ומעלה. יש לציין כי המערכת אינה קונסת על ציון נמוך בגין נהיגה שאינה בטוחה.
יפעת רייטר, סמנכ"ל מוצרי פרט ב- AIG הוסיפה: "שמחנו לראות כי אימוץ המערכת נעשה בקרב לקוחות מגוונים ללא אפיונים בולטים כגון גיל או מגדר".
ב- 2016 AIG ממשיכה את הרחבת המהלך, וכחלק ממהפכת הדיגיטל של החברה מושקת בימים אלו אפליקציית AIG Safe Drive. האפליקציה מאפשרת לנהג לעקוב בזמן אמת אחר איכות נהיגתו, ולקבל התראות על אירועי נהיגה חריגים – בלימות פתאומיות, תאוצות חריפות, סטייה מנתיב וכו'. האפליקציה פותחה בשיתוף עם חברת איתוראן.
מנכ"ל חברת AIG, שי פלדמן
שי פלדמן, מנכ"ל החברה, הסביר כי התועלת היא לא רק בשדה המחיר לצרכן: "החשיבות האמתית של המהלך אינה טמונה רק בסוגיית התמחור: מדובר בצעד חלוצי באימוץ טכנולוגיות מצילות חיים. מחקרים בארץ ובעולם מצביעים על כך כי להתקנת מערכות בטיחות מתקדמות ברכב יש השפעה חיובית על דפוסי הנהיגה". עוד הוסיף פלדמן כי "המודל הפרסונלי שפיתחנו הופך את השוק להגון יותר, שקוף יותר ותחרותי יותר. אני מעריך כי עד 2020 כל חברות הביטוח יציעו את המוצר, ו- 50% משוק הביטוח בישראל יהיה מבוסס מערכות טכנולוגיות כדוגמת ה- Safe Drive".
ביטוח סייבר: עלייה דרמטית של הפרמיה
AIG, חברת הביטוח הראשונה שהשיקה את ביטוח הסייבר בישראל, ממשיכה לראות במוצר הזה מנוע צמיחה חשוב. הגברת המודעות בישראל, במיוחד סביב אירועים עולמיים בעלי פרופיל תקשורתי, הובילה לשיפור דרמטי בהיקפי הפעילות בחברה ובגיוון לקוחותיה. החברה דיווחה על הכפלת הפרמיה, שרשמה ב- 2015 בתחום.
החברה צופה כי ב- 2016 תתעצם המגמה, ושיעורי החדירה יגדלו. פלדמן הסביר כי "אנחנו רואים המשך מגמה של התפשטות המודעות לנושא גם בארגונים קטנים ובינוניים, שמבינים יותר ויותר כי גם הם חשופים לפשיעת סייבר. זהו שינוי חשוב מהעבר".
אבירם גביש, הסמנכ"ל המשפטי של AIG
אבירם גביש, הסמנכ"ל המשפטי של AIG הוסיף כי "29% מלקוחות החברה בשנה זו הינם מתחומי השיווק, התקשורת והמקצועות החופשיים. מגזר הקמעונאות הניב 34% מהיקף הפרמיה שנרשמה; והמגזר היצרני – 8%. בחינת התביעות בישראל תומכת בצורך להגביר את המודעות לנושא בכל רחבי המשק. כך, הותקף משרד של בעלי מקצועות חופשיים עם 40 עובדים בלבד. נוסף על כך, לרשות מקומית בפריפריה הוצגה דרישה לתשלום כופר על סך של 15,000$, כחלק מאירוע סייבר. באופן כללי ניתן לומר, כי הבשילה ההכרה לפיה, כל מי שעושה שימוש כזה או אחר באינטרנט ובמערכות מידע, חשוף בעצם לנזקים הפוטנציאליים העשויים להתממש במקרה של מתקפות סייבר. הסיכונים המשמעותיים ביותר באירוע סייבר הם אובדן אמון הלקוחות והשבתת העסק לתקופה ארוכה לצורך תיקון המערכות. סיכונים אלה עלולים להנחית מכת מוות על כל עסק".
פלדמן העריך כי "עד 2020 היקף הפרמיה ממוצרי ביטוח סייבר יגיע למאה מיליון דולר".
שיפור חוויית לקוח
כחלק מתהליך המיקוד בלקוח, AIG משלימה בימים אלה פיתוח של מערכת CRM חדשנית, בהשקעה של כ- 20 מיליון שקלים. הפרויקט, שהתחלנו בפיתוחו במחצית 2014, יעלה בשלב ראשון כבר ברבעון הנוכחי ויושלם באמצע 2017. המערכת תאפשר לחברה להעמיק את הגישה ההוליסטית מנקודת מבטו של הלקוח, וכך לספק לו שירות אישי יותר, ולהתאים לו מוצרי ביטוח מדויקים יותר.
גיל שגיב, סמנכ"ל השיווק של AIG
גיל שגיב, סמנכ"ל השיווק של AIG, הסביר כי בעידן בו המוצרים הופכים להיות זהים יותר ויותר ותחרותיים יותר ויותר, חוויית הלקוח הופכת לאלמנט המרכזי שמבדל בין החברות: "בעצם הפירמידה מתהפכת, ובמקום שהטכנולוגיה או הרגולציה יכתיבו את אופי המוצרים והשירותים, הלקוח הוא זה שמגדיר את ציפיותיו ודרישותיו מחברת הביטוח. AIG מבצעת פרויקט ארוך טווח במסגרתו היא מעצבת מחדש את המסעות השונים שהלקוחות עוברים ב- AIG – החל משלב ההתעניינות הראשונית, דרך שלב הרכישה, השירות השוטף, החידוש, הגשת תביעה ואפילו עזיבה. כל המסלולים מעוצבים כך שיתאימו לצרכיו, ציפיותיו ודרישותיו של הלקוח".
יפעת רייטר, סמנכ"ל מוצרי פרט ב- AIG
העמקת שירותי הדיגיטל בחברה
ב- 2015 המשיכה AIG לפתח את תחום הדיגיטל כמנוע צמיחה בחברה. בממד השירותים האישיים הושק אזור אישי בו לקוחות החברה יכולים לבצע את כל הפעולות הנדרשות להם באופן עצמאי, ללא נציג – חידוש פוליסות, צפייה בתיק הביטוח שלהם, עדכון פרטים אישיים, הורדת מסמכים שונים, שליחת מסמכים לחברה ועוד. הכניסה לאזור האישי נעשית רק באמצעות תעודת זהות וללא צורך בזכירת סיסמא. כמו כן, ניתן לרכוש ביטוח ולחדש ביטוח בדיגיטל. סיכום נתוני 2015 מצביע על גידול של עשרות אחוזים בהיקפי הפעילויות המבוצעות באזור האישי, ובהיקפי הרכישות והחידושים של פוליסות בדיגיטל, ללא סיוע נציג כלל. גם בזירה הפרסומית מתמקדת החברה בדיגיטל, וקמפייני הפרסום מתקיימים קודם כל בדיגיטל, וערוצי המדיה השונים תומכים בדיגיטל. בשנת 2015, יותר מ- 50% מלקוחותינו בביטוח רכב פנו אלינו דרך ערוצים דיגיטליים.
פלדמן: "AIG הופכת להיות חברת ביטוח דיגיטלית, המאפשרת ללקוחותיה לעשות הכל באופן עצמאי. זה מה שהלקוחות שלנו מצפים מאיתנו, ואת זה אנחנו מעניקים להם. יחד עם זאת, אנחנו לא מתעלמים מהעובדה שיש לקוחות שעדיין מעדיפים לשוחח עם נציג. לכן, אנו שואפים להציע ללקוחותינו סביבת Omni Channel מלאה – אינטגרציה מלאה של כל ערוצי התקשורת עם הלקוח, שתאפשר ללקוח לעבור באופן חלק וטבעי בין ערוצים. לדוגמה – הלקוח יוכל לקבל הצעת מחיר בטלפון, ולהשלים את הרכישה בדיגיטל".